Esnaf ve sanatkarlara yönelik pazarlama ve markalaşma projesi (PAMAP) :
tarafından
 
Proje Ekibi: Genel Müdür Necmettin Erkan, Daire Başkanı Ünal Ömer Güçlü, Ticaret Uzmanları; Faruk ÇANKAYA, Burhan AYDIN, Anıl DURMUŞ, Seda KILIÇ, Baki Engin ÖZER, Pelin ÖRTEN DEMİRCİ.

Başlık
Esnaf ve sanatkarlara yönelik pazarlama ve markalaşma projesi (PAMAP) :

Yazar
Proje Ekibi: Genel Müdür Necmettin Erkan, Daire Başkanı Ünal Ömer Güçlü, Ticaret Uzmanları; Faruk ÇANKAYA, Burhan AYDIN, Anıl DURMUŞ, Seda KILIÇ, Baki Engin ÖZER, Pelin ÖRTEN DEMİRCİ.

ISBN
9786055254346

Yazar Ek Girişi
Proje Ekibi: Genel Müdür Necmettin Erkan, Daire Başkanı Ünal Ömer Güçlü, Ticaret Uzmanları; Faruk ÇANKAYA, Burhan AYDIN, Anıl DURMUŞ, Seda KILIÇ, Baki Engin ÖZER, Pelin ÖRTEN DEMİRCİ.

Fiziksel Tanımlama
343 sayfa : hrt., tbl. ; 23 cm.

Genel Not
Kaynakça var.

İçerik
Bölüm 1: Mevzuat İncelemeleri 11, Bölüm 2: Fuar İncelemeleri 31, Bölüm 3: Online İhracat İncelemeleri 47, Bölüm 4: Eğitim ve Danışmanlık İncelemeleri 79, Bölüm 5: Markalaşma Programları İncelemeleri 95, Bölüm 6: İş ve Ekonomi Forumları İncelemeleri 117, Bölüm 7: Uygulama İncelemeleri 129, Bölüm 8: Yurt İçi Fuar Ziyaretleri 147, Bölüm 9: Odak Grup Toplantıları 163, Bölüm 10: Uzman Görüşmeleri 183, Bölüm 11: Yurtdışı Fuar ve İyi Uygulama İnceleme Ziyaretleri 203, Bölüm 12: Sonuç 289.

Özet
Bu kitap, Ticaret Bakanlığı Esnaf, Sanatkârlar ve Esnaf ve Kooperatifçilik Genel Müdürlüğünce yürütülen Sanatkarlara Yönelik Pazarlama ve Markalaşma Projesi kapsamında Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) tarafından oluşturulan raporlar derlenerek hazırlanmıştır. Esnaf ve Sanatkarlara Yönelik Pazarlama ve Markalaşma Projesi, ülkemizdeki ve dünyadaki küçük işletmelerin markalaşma, tasarım, pazarlama ve ihracat yapma gibi konulardaki mevcut durumunun ortaya konulması; bu konularda bilgi ve deneyim eksikliği yaşayan, mevcut potansiyellerini yeterince değerlendiremeyen esnaf ve sanatkârların rekabet güçlerini ve ihracat kapasitelerini artırıcı adımların belirlenmesi amacıyla 2017 yılında hayata geçirilmiştir. Proje, ihracat potansiyeli yüksek olan; Makine ve Aksamları Sektörü, Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektörü, Mobilya Sektörü, Mücevherat Sektörü, Deri ve Deri Mamulleri Sektörleri özelinde yürütülmektedir. Ar-Ge ve Uygulama aşamalarından oluşan projenin ilk aşamasında proje yürütücüsü Esnaf. Sanatkârlar ve Kooperatifçilik Genel Müdürlüğü ile danışman kuruluş Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı çalışanlarından oluşan proje ekibince bir dizi faaliyet yürütülmüş ve rapor hazırlanmıştır. Bu kitabın ilgili bölümlerinde söz konusu raporların özetleri yer almaktadır. Mevzuat İncelemeleri başlıklı birinci bölümde; ülkemizdeki markalaşma, pazarlama ve dış ticaret konularını içeren ulusal belgeler, küçük işletmelere bu amaçla verilen teşvik ve destekler, dış ticaret işlemlerine ilişkin iş akış süreçleri ve dış ticaret için kullanılabilecek finansman türleri ile mevzuatın esnaf ve sanatkârlar üzerindeki sonuç ve etkileri sektör bazında incelenmiştir. Fuar İncelemeleri başlıklı ikinci bölümde, artan rekabet koşullarında firmaların yeteneklerini gösterebilecekleri önemli bir pazarlama aracı olarak görülen yurt içi ve yurt dışında düzenlenen fuarların gelişimi, fuar isimleri ve takvimleri, fuar katılım süreçleri, fuar katılımlarının desteklenmesi gibi konulara değinilmiş olup esnaf ve sanatkarların fuarlara katılması durumunda ne tür prosedürlerin mevcut olduğu tespit edilmiş; fuarlara ilişkin kamu destekleri ile esnaf ve sanatkârların bu desteklerden yararlanabilme koşulları incelenmiştir. Online İhracat İncelemeleri başlıklı üçüncü bölümde, küresel çapta e-ticaret ve e-ihracat gelişmeleri değerlendirilmiş, esnaf ve sanatkarların e-ticaret ortamında yer alabileceği mevcut platformların, üyelikler için gereksinimlerin, ihracatta karşılaşılacak mevzuat, taşıma yöntemleri ve maliyetler gibi hususların tespit edilmesine ilişkin inceleme ve değerlendirmeler yer almıştır. Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri İncelemeleri adlı dördüncü bölümde ise, esnaf ve sanatkârların pazarlama, markalaşma ve dış ticaret konularında mevcut durumlarının iyileştirilmesi adına ihtiyaç duydukları eğitim ve danışmanlık hizmetlerine ilişkin olarak proje ekibince yapılan araştırmalara yer verilmiştir. Markalaşma Programları İncelemeleri başlıklı beşinci bölümde, dünyadaki ve ülkemizdeki markalaşma politikaları analiz edilirken; İş ve Ekonomi Forumları İncelemeleri başlıklı altıncı bölümde ülkeler arası ticari ilişkileri geliştirme yöntemlerinden biri olan iş/ekonomi forumları konusunda yürütülen araştırma ve incelemeler anlatılmıştır. Yedinci bölüm, ilgili sektörlerde faaliyet gösteren işletmelerin proje konularındaki başarılı uygulamaları (ihracata dayalı büyüme, iş birliği, ortak marka, marka ve patent tescili vb.) ile kümelenme faaliyetlerine ilişkin iyi uygulama incelemelerini içermektedir. Sekizinci bölümde, proje ekibince gerçekleştirilen yurt içi fuar ziyaretleri ile bu ziyaretler sırasında fuar organizatörleri, katılımcılar ve ziyaretçiler ile yapılan yarı yapılandırılmış mülakatları dair bilgi ve değerlendirmeler yer almaktadır. Dokuzuncu bölüm ise, proje kapsamında belirlenen sektörlerde faaliyet gösteren esnaf ve sanatkârlar ile kamu kurumu ve meslek kuruluşları temsilcilerinin katılımı ile gerçekleştirilen odak grup toplantılarını konu edinmektedir. Proje kapsamında dış ticaret, markalaşma ve pazarlama konusundaki mevcut durumu anlamaya yönelik olarak esnaf ve sanatkarların ihracat performanslarını etkileyebilecek uygulamaları bulunan kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşları ile gerçekleştirilen Uzman Görüşmeleri ‘ne de onuncu bölümde yer verilmektedir. Projenin Yurt Dışı İncelemeleri aşamasında Çin, Hindistan, Almanya, İtalya, Katar ve Rusya'da proje kapsamında incelemeler yapmak üzere fuarlar ve çeşitli kurum ve kuruluşlar ziyaret edilmiş ve iyi uygulama örnekleri yerinde incelenmiştir. Bu aşamaya ilişkin izlenim ve değerlendirmeler on birinci bölümde yer almaktadır. On ikinci ve son bölümde ise proje kapsamında yürütülen tüm faaliyetler sonucunda elde edilen bilgiler derlenerek sektörlerin rekabet gücünün artırılmasına yönelik olarak pazarlama, markalaşma ve ihracatın artırılması konularında kamu kurum ve kuruluşları, meslek kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ile esnaf ve sanatkârlarca yapılması gerekenler tespit edilmiştir.(ÖNSÖZ)

Konu Başlığı
Dış ticaret -- İhracat -- Projeler -- PAMAP -- Raporlar
 
Ekonomi -- Küresel ekonomi
 
Marketing and trade


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0013121382.6 ESN 2019Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon