Tüketici davranışı nörolojisi : nöroekonomi-eeg yöntemi ile nöromarketing uygulaması
tarafından
 
Yorgancılar, F. Nur, ayzar

Başlık
Tüketici davranışı nörolojisi : nöroekonomi-eeg yöntemi ile nöromarketing uygulaması

Yazar
Yorgancılar, F. Nur, ayzar

ISBN
9786059108997

Yazar Ek Girişi
Yorgancılar, F. Nur, ayzar

Fiziksel Tanımlama
230 sayfa. : resimli ; 24 cm.

Seri
Çizgi Kitabevi yayınları ; 620. Bilim toplum siyaset

Seri Başlığı
Çizgi Kitabevi yayınları ; 620. Bilim toplum siyaset

Genel Not
Kaynakça var.

Özet
Nöroekonomi, kullandığı inovatif yöntem ve metodoloji aracılığıyla iktisadın yıllardır tartışılagelen bilimselliği ve pozitif bir bilim olup olmadığı hususunda yeni bir şeyler söylemektedir. Ekonomi alanında yaşanan bu paradigmal içerik ve yöntem kayması ile birlikte, geleneksel kuramlardaki bireylerin sadece apriori ilkeler doğrultusunda karar aldıklarını varsayan homoeconomicus'un yerini sınırlı, duyguları ile de örüntülü davranışları içerisinde barındırır özellikteki "sensuo-us-homoeconomicus" almıştır. Nöroekonomi disiplininin daha spesifik bir bilim dalı olan nöropazarlama araştırmaları ise, tüketicinin kara kutusunu çözümleme peşinde olan firma (üretici)'ler açısından müşterinin beklenti, istek ve tepkilerinin şifresini veren bir araç haline gelmiştir. Nöroekonomi ve nöropazarlama alanlarında gerçekleştirilen sınırlı çalışmalardan biri olan bu eserin sonuçları, sınırlı rasyonalite yahut sensuo-us-homoeconomicus savını doğrular niteliktedir.

Konu Başlığı
Tüketici davranışı -- Psikolojik etkiler.
 
Pazarlama -- Psikolojik etkiler.
 
Tüketici tercihleri
 
Nöropsikoloji
 
Consumer behavior -- Psychological aspects
 
Neuromarketing
 
Marketing -- Psychological aspects
 
Consumers’ preferences
 
Neuropsychology


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0002833304.2 YOR 2015Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon