Tüketici davranışı nörolojisi : nöroekonomi-eeg yöntemi ile nöromarketing uygulaması
tarafından
Yorgancılar, F. Nur, ayzar
Başlık
:
Tüketici davranışı nörolojisi : nöroekonomi-eeg yöntemi ile nöromarketing uygulaması
Yazar
:
Yorgancılar, F. Nur, ayzar
ISBN
:
9786059108997
Yazar Ek Girişi
:
Yorgancılar, F. Nur, ayzar
Fiziksel Tanımlama
:
230 sayfa. : resimli ; 24 cm.
Seri
:
Çizgi Kitabevi yayınları ; 620. Bilim toplum siyaset
Seri Başlığı
:
Çizgi Kitabevi yayınları ; 620. Bilim toplum siyaset
Genel Not
:
Kaynakça var.
Özet
:
Nöroekonomi, kullandığı inovatif yöntem ve metodoloji aracılığıyla iktisadın yıllardır tartışılagelen bilimselliği ve pozitif bir bilim olup olmadığı hususunda yeni bir şeyler söylemektedir. Ekonomi alanında yaşanan bu paradigmal içerik ve yöntem kayması ile birlikte, geleneksel kuramlardaki bireylerin sadece apriori ilkeler doğrultusunda karar aldıklarını varsayan homoeconomicus'un yerini sınırlı, duyguları ile de örüntülü davranışları içerisinde barındırır özellikteki "sensuo-us-homoeconomicus" almıştır. Nöroekonomi disiplininin daha spesifik bir bilim dalı olan nöropazarlama araştırmaları ise, tüketicinin kara kutusunu çözümleme peşinde olan firma (üretici)'ler açısından müşterinin beklenti, istek ve tepkilerinin şifresini veren bir araç haline gelmiştir. Nöroekonomi ve nöropazarlama alanlarında gerçekleştirilen sınırlı çalışmalardan biri olan bu eserin sonuçları, sınırlı rasyonalite yahut sensuo-us-homoeconomicus savını doğrular niteliktedir.
Konu Başlığı
:
Tüketici davranışı -- Psikolojik etkiler.
Pazarlama -- Psikolojik etkiler.
Tüketici tercihleri
Nöropsikoloji
Consumer behavior -- Psychological aspects
Neuromarketing
Marketing -- Psychological aspects
Consumers’ preferences
Neuropsychology
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0002833 | 304.2 YOR 2015 | Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon |