Reklamcılık : kavramlar kararlar kurumlar
tarafından
Topsümer, Füsun. yazar
Başlık
:
Reklamcılık : kavramlar kararlar kurumlar
Yazar
:
Topsümer, Füsun. yazar
ISBN
:
9789754706321
Yazar Ek Girişi
:
Topsümer, Füsun. yazar
Basım Bilgisi
:
15. bs.
Yayım Bilgisi
:
İstanbul: İletişim Yayınları, 2016
Fiziksel Tanımlama
:
239 sayfa. ; 20 cm.
Seri
:
İletişim yayınları ; 763. Başvuru dizisi ; 18.
Seri Başlığı
:
İletişim yayınları ; 763. Başvuru dizisi ; 18.
İçerik
:
İçindekiler Sunuş.......................................................... ................................................................ ............................11 BİRİNCİ BÖLÜM Genel Tanımlar....................................................... ................................................................ .....13 I. Reklam tanımları..................................................... ..............................................................13 II. Türkiye’de ve dünyada reklamın kısa tarihçesi.............................................17 III. Reklam amaçları...................................................... .............................................................21 IV. Reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi....................................................... ...24 V. Reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri........................................................ .25 VI. Reklamın sınıflandırılması.......................................... ....................................................28 1. Reklamın, reklamı yapanlara göre sınıflandırılması...........................29 2. Reklamın, amaç açısından sınıflandırılması.......................................... ....29 3. Reklamın, hedef pazara göre sınıflandırılması......................................30 4. Reklamın, taşıdığı mesaja göre sınıflandırılması...................................31 5. Reklamın, zaman kriterine göre sınıflandırılması.................................31 6. Reklamın, coğrafi kritere göre sınıflandırılması.....................................31 VII. Reklam ortamları...................................................... ...........................................................32 1. Basılı reklam ortamları...................................................... ........................................32 2. Yayın yapan reklam ortamları...................................................... ......................39 3. Diğer reklam ortamları...................................................... .......................................44 İKİNCİ BÖLÜM Kampanya Kavramı ve Yaratıcılığın Önemi....................................................51 I. Reklam kampanyası kavramı........................................................ ...............................51 II. Reklam kampanyası oluşum süreci......................................................... ...............57 1. Araştırma ve durum analizi......................................................... .........................58 2. Kampanya amaçlarının saptanması..................................................... ..........76 3. Kampanya stratejisinin saptanması..................................................... ..........80 4. Kampanya bütçesinin belirlenmesi.................................................... ............84 5. Yaratıcı çalışmalar................................................... ......................................................86 6. Medya kullanım kararlarının verilmesi....................................................... ...96 7. Uygulama........................................................ ................................................................ ...98 8. Değerlendirme.................................................. ..............................................................99 III. Yaratıcılık kavramı ve reklam kampanyalarında kullanılan yaratıcı stratejiler..................................................... ...........................................................100 1. Yaratıcılık ve yaratıcı strateji........................................................ ......................100 2. Reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler..................................................... ...................................104 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Reklam Araçlarına Yönelik Prodüksiyon Çalışmaları.........................113 I. Basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları...................................113 1. Gazete ve dergi reklamlarında prodüksiyon........................................113 2. Diğer basılı reklam araçlarında prodüksiyon........................................124 II. Yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları..................125 1. Radyo reklamlarında prodüksiyon.................................................... ............125 2. Televizyon reklamlarında prodüksiyon.................................................... ..131 DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Reklam Etkinliğinin Ölçümlenmesi................................................. ......................147 I. Araştırma kavramı ve reklam araştırmalarının önemi...........................147 II. Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi araştırmalarının kapsamı..........149 III. Reklam etkinliğinin ölçümlenmesinde yararlanılan yöntemler...................................................... ............................................160 1. Reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemleri...................................161 2. Reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemleri.................................165 IV. Reklam etkinliğinin ölçümlenmesinde karşılaşılan güçlükler..........168 BEŞİNCİ BÖLÜM Reklamla İlgili Kurum ve Kuruluşlar..................................................... ...............171 I. Reklamverenler.................................................. ................................................................ .172 1. İşletme içi örgütlenme.................................................... .......................................172 2. İşletme içi ve dışı örgütlenme.................................................... ......................173 3. İşletme dışı örgütlenme.................................................... ....................................174 II. Reklam ajansları...................................................... ...........................................................176 1. Reklam ajansı türleri........................................................ ........................................178 2. Reklam ajanslarında örgütsel yapı........................................................... ....180 3. Reklam ajansı ücret sistemleri...................................................... ...................183 III. Medya reklam bölümleri..................................................... ........................................184 IV. Reklam Kurulu.......................................................... ...........................................................185 EK 1. Reklam Kurulu Yönetmeliği................................................... ............................189 EK 2. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları....................................................198 EK 3. 3984 Sayılı Radyo ve Televizyon Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun (İlgili Maddeler)...........................................205 EK 4. Radyo ve Televizyon Kuruluşları Reklam Yayın İlkeleri ve Usulleri İle Reklam Gelirleri Üst Kurul Paylarının Ödenmesi Hakkında Yönetmelik (İlgili Maddeler)...........................208 EK 5. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Tebliği.........224 Kaynakça....................................................... ................................................................ ...................235
Özet
:
Reklamcılık, dünyanın hızla globalleşerek “küçük” bir köye dönüştüğü, iletişim imkânlarının sınırları zorladığı çağımızda, ekonomideki yeri ve önemi her geçen gün artan, boyutları giderek büyüyen bir sektör. Tanıtımı yapılan ürün ve hizmetin diğerlerinden farkını anlatmak, tüketicinin gönlünü çalmak için yaratıcılığın şâhikalarında dolaşan reklamcılar hem kendileri için hem de hizmet ettikleri müşterileri için “rekabet arenası”nda çetin bir mücadele vermektedir. Konularının uzmanı iki akademisyen, Füsun Topsümer ve Müge Elden tarafından kaleme alınan bu kitap bir yandan iletişim fakültesi öğrencilerinin müfredatına hizmet ederken, öte yandan konuya ilgi duyan okurlara da hitap ediyor. Tabii bu kitabın müstakbel okurları arasına “meslek erbabı” reklamcıların da dahil olduğunu eklemeliyiz. Özetle, Reklamcılık günümüzde ister yaratıcısı ister müşterisi ister tüketicisi olsun, reklama “maruz” kalan herkesin el altında bulundurması gereken bir başvuru kitabıdır.
Konu Başlığı
:
Reklamcılık
Advertising.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0002778 | 659.1 TOP 2016 | Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon |