İş dünyasında başarı faktörleri
tarafından
Turhan, Mustafa
Başlık
:
İş dünyasında başarı faktörleri
Yazar
:
Turhan, Mustafa
ISBN
:
9786053774747
Yazar Ek Girişi
:
Turhan, Mustafa
Fiziksel Tanımlama
:
207 sayfa : çizimler ; 23 cm.
Seri
:
Yayın no ; 2453. İşletme-ekonomi dizisi ; 485.
İşletme-ekonomi dizisi ; 485.
İçerik
:
GİRİŞ ................................................................ ................................................................ ......................13 1. BÖLÜM: YÖNETİM ANLAYIŞI....................................................... ...............................15 2. BÖLÜM: YÖNETİM DÜŞÜNCESİNİN KISA TARİHİ........................................19 2.1. ÖNASYA TOPLUMLARI YÖNETİM KARŞILAŞTIRMASI.................................. 19 2.2. DİN ÖĞRETİSİNDE YÖNETİM BİLGİSİ...................................................... ..............21 2.3. ROMA İMPARATORLUĞUNDA YÖNETİM HUKUKU ......................................... 23 2.4. İSLAMİYET ÖNCESİ ASYA TÜRKLERİNDE YÖNETİM ANLAYIŞI............... 24 2.5. İSLAM ÜLKELERİNDE YÖNETİM ALGISI.......................................................... ....26 3. BÖLÜM: SANAYİLEŞME İLE BAŞLAYAN YÖNETİM DÜŞÜNCESİ................................................... ................................................................ ............. 39 3.1. SANAYİLEŞME OLGUSUNUN YÖNETİM DÜŞÜNCESİNE KATKISI.............39 3.2. SANAYİLEŞME HAREKETİ İÇERSİNDE YÖNETİM ANLAYIŞI....................... 42 4. BÖLÜM: YÖNETİMLERİN ETKİLENDİĞİ ALANLAR ..................................51 4.1. YÖNETİM ALANI DEĞİŞKENLERİ................................................ ............................. 52 4.2. DEĞİŞKENLERİN GÖREVLERİ..................................................... ...............................53 5. BÖLÜM: KLASİK YÖNETİM....................................................... ....................................55 5.1. GENEL İLKELER ................................................................ ............................................... 55 5.2. UYGULAMALAR..................................................... .......................................................... 56 5.3. FARKLI GÖRÜŞ ve UYGULAMALAR..................................................... ................... 58 6. BÖLÜM: KLASİK YÖNETİM ANLAYIŞININ YENİLEŞMESİ.................... 61 7. BÖLÜM: YÖNETİMDE BÜROKRATİK GÖRÜŞ.................................................. 63 8. BÖLÜM: YÖNETİMDE İŞ OLUŞTURMA...................................................... ...........65 8.1. İŞ OLUŞTURMA FAKTÖRLERİ.................................................... ................................67 8.2. İŞ OLUŞTURABİLME ÖZELLİKLERİ.................................................. .......................69 9. BÖLÜM: YÖNETİM FONKSİYONLARI.................................................. ..................71 9.1. PLANLAMA FONKSİYONU..................................................... .................................... 72 9.1.1. PLANLAMANIN GENEL ÖZELLİKLERİ.................................................. ..74 9.1.2. PLANLAMANIN TEMEL BİLEŞENLERİ.................................................. ...77 9.1.3. PLANLAMA HAREKETİNİN SONUÇLANDIRILMASI..........................79 9.1.4. PLANLAMA HİYERARŞİSİ................................................. ............................ 80 9.1.5. PLANLAMANIN BAŞARISIZ OLABİLECEĞİ DURUMLAR................. 83 9.2. ÖRGÜTLEME FONKSİYONU..................................................... ................................ 84 9.2.1. ÖRGÜTLEME PROBLEMLERİ ................................................................ ....... 86 9.2.2. ÖRGÜTLEME TEMEL İŞLEVİ ve GELİŞİMİ..............................................87 9.2.3. ÖRGÜTLERDE FAALİYET ŞEMALARI ......................................................89 9.2.4. ÖRGÜTLERDE KADROLAMA....................................................... ................96 9.3. KOORDİNASYON FONKSİYONU..................................................... .......................101 9.3.1. TEMEL İŞLEVLER...................................................... ......................................102 9.3.2. KOORDİNASYON SÜREÇİ ................................................................ ............103 9.3.3. KOORDİNASYON KULLANIMI....................................................... ............105 9.4. KAYNAK TEMİNİ........................................................ ..................................................106 9.5. DENETİM FAALİYETLERİ.................................................. ......................................111 9.5.1. DENETİM SÜRECİ........................................................ ....................................113 9.5.2. DENETİM ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ....................115 9.6. MOTİVASYON FONKSİYONU ................................................................ ..................118 9.6.1. MOTOVİSYON HAREKETİNDE SÜREÇ YÖNETİMİ............................119 9.6.2. MOTİVASYON MODEL ve TEKNİKLERİ..................................................12 2 9.6.2.1. İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ .........................................................122 9.6.2.2. ERG MODELİ......................................................... .............................125 9.6.2.3. ÇİFT FAKTÖR MODELİ ................................................................ ..126 9.6.2.4. BAŞARMA İSTEĞİ MODELİ......................................................... .127 9.6.2.5. BEKLENTİ MODELİ......................................................... ................129 9.6.2.6. GELİŞTİRİLMİŞ BEKLENTİ MODELİ........................................132 9.6.2.7. AMAÇ MODELİ ................................................................ ........133 9.6.2.8. EŞİTLİK MODELİ ................................................................ .....134 9.6.2.9. ŞARTLANDIRMA MODELİ.....................................................136 9.6.2.10. DAVRANIŞSAL ŞARTLANDIRMA MODELİ.........................137 10. BÖLÜM: YÖNETİMLERİN TÜREV İŞLEMLERİ.............................................139 10.1. YÖNETİME KATILMA......................................................... ........................................139 10.1.1. YÖNETİME KATILIM ŞEKİLLERİ.................................................... ..........141 10.1.2. YÖNETİME KATILIMDA SORUNLAR.......................................................1 42 10.2. İLETİŞİM.................................................... ................................................................ .......143 10.2.1. İLETİŞİM SÜREÇİ....................................................... ......................................144 10.2.2. İLETİŞİM ENGELLERİ...................................................... ..............................147 10.2.3. ETKİLİ İLETİŞİM ................................................................ ..............................149 10.2.4. ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM ŞEKİLLERİ.................................................... ...150 10.2.5. DOĞRU İLETİŞİM İŞLETMELERE GETİRİSİ .....................................152 10.3. STRES........................................................... ................................................................ .......153 10.3.1. STRES SEBEPLERİ...................................................... .....................................155 10.3.2. STRESLE BAŞA ÇIKMA ................................................................ .................156 10.4. KRİZ YÖNETİMİ..................................................... .......................................................158 10.4.1. KRİZ ÖZELLİKLERİ.................................................. .......................................159 10.4.2. KRİZ SEBEPLERİ ................................................................ ..............................160 10.4.3. KRİZ SÜRECİ........................................................ ..............................................161 10.5. İŞLETMELERDE ÇATIŞMA ORTAMI.......................................................... ........163 10.5.1. ÇATIŞMA AŞAMALARI...................................................... ............................164 10.5.2. ÇATIŞMA SÜRECİ ................................................................ ..........
Özet
:
Kitap, dinlerde insana bakış ve onun yönetim üzerindeki tekliflerini ve sanayileşme ile değişen ve şekillenen yönetim anlayışlarını göstermektedir. Ayrıca günümüzde yönetim denince akla ne gelmesi ve nasıl olması yanında uygulamalarda neler olduğu karşılaştırmalı olarak ortaya konulması çalışmada ayrı bir özgünlük oluşturmuştur. Özgünlüğe şematik anlatımların kolay anlaşılabilirliği de ayrı bir kolaylık ve değer katmıştır.
Konu Başlığı
:
İşletme başarısı.
Success in business.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0002587 | 650.1 TUR 2011 | Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon |