Uluslararası pazarlama yönetimi : teori, uygulama ve örnek olaylar
tarafından
 
Karafakıoğlu, Mehmet

Başlık
Uluslararası pazarlama yönetimi : teori, uygulama ve örnek olaylar

Yazar
Karafakıoğlu, Mehmet

ISBN
9786053332190

Yazar Ek Girişi
Karafakıoğlu, Mehmet

Basım Bilgisi
Dokuzuncu baskı

Fiziksel Tanımlama
330 sayfa : tablo ; 24 cm.

Seri
İstanbul Üniversitesi. İşletme Fakültesi. İşletme İktisadı Enstitüsü (Series) ; 118.

Genel Not
Bibliyografik referanslar içerir.

İçerik
--Birinci Bölüm: Temel Bilgiler ve Kavramlar -- --İkinci Bölüm: Uluslararası Pazarlama Faaliyetlerinin Planlaması -- --Üçüncü Bölüm: Uluslararası Tüketici Davranışları -- --Dördüncü Bölüm: Uluslararası Mal Politikaları -- --Beşinci Bölüm: Uluslararası Fiyatlandırma Kararları ve Ödeme Şekilleri -- --Altıncı Bölüm: Uluslararası Pazarlama Dağıtım Kanallarının Seçimi -- --Yedinci Bölüm: Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları ve kararları -- --Sekizinci Bölüm: Uluslararası Pazarlamada Örgütlenme ve Kontrol -- --Dokuzuncu Bölüm: Uluslararası Pazarlama Araştırmaları --.

Özet
Yoğun bir rekabetin var olduğu günümüz uluslararası pazarlarında başarılı olabilmek için tüm kişi ve kuruluşların önce "çağdaş" bir pazarlama anlayışını benimsemesi ve çabalarını bu anlayışa göre planlaması ve yürütmesi gerekir. Yurtdışına mal ve hizmet satmak, dış pazarlarda üretim yapmak ve benzer işlerden sürekli ve doyurucu bir kar elde edebilmek için sadece istekli ve cesur olmak yeterli değildir. Bir yönetim felsefesi olarak "müşteriye yönelik pazarlama" bu gün batı ülkelerinde genel kabul görmüş bir işletmecilik anlayışıdır. İngilizcede "marketing concept" olarak adlandırılan bu kavram Türkçeye "pazarlama zihniyeti", "pazarlama görüş açısı" olarak aktarılmıştır. Basitçe "müşterinin arzu ve ihtiyaçlarına göre işletme faaliyetlerine yön verme" şeklinde de tanımlanabilecek olan çağdaş pazarlama anlayışı uzun yıllar kabul görmemiştir. Yıllarca b, rçok işletmede yöneticiler, müşteriye ve pazarlamaya önem vermekten çok üretim ve satış çabalarına ağırlık vermişlerdir. Bu düşünce biçimi talebin yüksek, buna karşılık arzın kısıtlı olduğu sektörlerde bu günde görülür. Ancak ürün ve üretici sayısının arttığı ve rekabetin giderek şiddetlendiği sektörlerde işletmelerin müşteriye önem vermeden başarılı olma olanağı yoktur. Nitekim müşteriye yönelik olarak faaliyetlerine yön veren işletmelerin performanslarının diğerlerinden çok yüksek olduğu birçok araştırmacı tarafından kanıtlanmıştır

Konu Başlığı
Pazarlama yönetimi - -- Teori, Uygulamalar.
 
Marketing management -- Theory, Practices.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0002897658.848 KAR 2015Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon