Muhasebe ve finans perspektifinden Renault - Nissan birleşmesi ile Daimler stratejik ortaklığı
tarafından
Kızıl, Cevdet. yazar
Başlık
:
Muhasebe ve finans perspektifinden Renault - Nissan birleşmesi ile Daimler stratejik ortaklığı
Yazar
:
Kızıl, Cevdet. yazar
ISBN
:
9786055500771
Yazar Ek Girişi
:
Kızıl, Cevdet. yazar
Fiziksel Tanımlama
:
xxi, 280 sayfa : resim, grafik, tablo ; 23 cm.
Seri
:
Derin Yayınları ; 076.
İçerik
:
İÇİNDEKİLER -- Önsöz VII -- Tablolar Listesi XII -- Şekiller Listesi XIV -- Resimler Listesi XX -- Kısaltmalar XXII -- Giriş 1 -- 1. Birleşme Öncesi ve Sonrası Renault (Renault Analizi) 4 -- 1.1. işletme Tarihinde Kilometre Taşları (Milestones) 9 -- 1.2. Firma Hedef ve Stratejileri 13 -- 1.3. Faaliyet Alanı ve Ürün Gamı 15 -- 1.4. Finansal Yapı 21 -- 1.5. Diğer Çevresel Veriler 31 -- 1.6. Renault Dış Çevre, İç Çevre ve FUTZ Analizi 34 -- 1.6.1. Dış Çevre Analizi 34 -- 1.6.1.1. Uzak Dış Çevre Analizi 34 -- 1.6.1.2. Yakın Dış Çevre Analizi 38 -- 1.6.1.2.1. Talep Analizi 39 -- 1.6.1.2.2. Arz Analizi 41 -- 1.6.1.2.3. Rekabet Analizi 43 -- 1.6.2. Iç Çevre Analizi 45 -- 1.6.2.1. Pazarlama Fonksiyonu Analizi 46 -- 1.6.2.2. Finansal Fonksiyon Analizi 48 -- 1.6.2.3. Üretim Fonksiyonu Analizi 49 -- 1.6.2.4. Ar-Ge Fonksiyonu Analizi 51 -- 1.6.2.5. İşletme Kültürü Analizi 52 -- 1.7. Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Tehditler ve Fırsatlar 54 -- 2. Birleşme Öncesi ve Sonrası Nissan (Nissan Analizi) 56 -- 2.1. İşletme Tarihinde Kilometre Taşları (Milestones) 57 -- 2.2. Firma Hedef ve Stratejileri 63 -- 2.3. Faaliyet Alanı ve Ürün Gamı 71 -- 2.4. Finansal Yapı 78 -- 2.5. Nissan Dış Çevre, İç Çevre ve FÜTZ Analizi 132 -- 2.5.1. Dış Çevre Analizi 132 -- 2.5.1.1. Uzak Dış Çevre Analizi 132 -- 2.5.1.2. Yakın Dış Çevre Analizi 132 -- 2.5.1.2.1. Talep Analizi 132 -- 2.5.1.2.2. Arz Analizi 134 -- 2.5.1.2.3. Rekabet Analizi 136 -- 2.6.1. İç Çevre Analizi 142 -- 2.6.1.1. Pazarlama Fonksiyonu Analizi 142 -- 2.6.1.2. Finansal Fonksiyon Analizi 143 -- 2.6.1.3. Üretim Fonksiyonu Analizi 144 -- 2.6.1.4. Ar-Ge Fonksiyonu Analizi 145 -- 2.6.1.5. İşletme Kültürü Analizi 146 -- 2.7. Güçlü ve Zayıf Yönler / Tehditler ve Fırsatlar 147 -- 3. Birleşme Süreci 148 -- 3.1. Birleşmenin Amaçları 148 -- 3.2. Birleşmenin Adımları 150 -- 3.3. Birleşme Koşulları 159 -- 3.3.1. Birleşmenin Kapsamı 159 -- 3.4. Birleşme Sonrası Organizasyonel Yapı 161 -- 3.4.1. Yeni Nissan Organizasyonu 161 -- 3.4.2. Renault-Nissan Yeni Organizasyonu 164 -- 4. Birleşmenin Değerlendirilmesi 172 -- 4.1. Otomotiv Pazarı 173 -- 4.1.1. Otomotiv Pazarı Hakkında Genel Bilgi 173 -- 4.1.2. Otomotiv Pazarında Eğilimler 203 -- 4.1.3. Pazara ilişkin Öngörüler 204 -- 4.2. Birleşmenin Ardından Renault-Nissan'ın Ürün Gamı ve Üretim Tesislerinin Dünya Çapındaki Dağılımı 205 -- 4.3. Renault-Nissan Ortaklığının Sinerji Olarak Değerlendirilmesi 210 -- 4.4. Ulusal Kültürler Açısından Birleşmeye Bakış 211 -- 4.5. Birleşmenin Neticeleri 213 -- 4.6. Renault-Nissan Güçlü ve Zayıf Yönler / Tehditler ve Fırsatlar 219 -- 5. Renault-Nissan ve Daimler Ortaklığı 229 -- 6. Sonuç 237 -- Kaynakça 241 -- Yazar Özgeçmişleri 279
Özet
:
İşletme birleşme, satın alma ve stratejik ortaklıkları, sürdürülebilir rekabetçilik ve paydaşlar üzerindeki etkiler açısından büyük öneme sahiptir. Muhasebe ve finans bilim dalları ise, bu noktada kilit bir rol oynamaktadır. Zira, firmaların gelir tabloları, bilançoları (finansal durum tabloları), diğer mali tabloları ve finansal göstergeleri bir yönden birleşme, satın alma ve stratejik ortaklıkları tetiklerken, diğer yönden de belirtilen gelişmelerden etkilenmektedir. Bir başka ifadeyle, mali tablolar ve finansal analiz sonuçları şirket birleşme, satın alma ve stratejik ortaklıklarını teşvik edip itici güç oluştururken, bu hamlelerin de büyük ölçüde tesiri altında kalmaktadır. Bu çalışmada, Renault-Nissan birleşmesi ve Daimler stratejik ortaklığı muhasebe-finans perspekti-finden detaylı olarak analiz edilmiştir. Bu bağlamda, 1997 yılından itibaren mali tablolar ve finansal göstergeler mercek altına alınarak birleşme ve stratejik ortaklıktan önceki durum ile birleşme ve stratejik ortaklıktan sonraki durum karşılaştırılmıştır. Dolayısıyla, birleşme ve stratejik ortaklığın motivasyon kaynağı, beklenen sonuçları ile nihai neticeleri sunularak muhasebe-finans bilimlerinin vurgulanan çerçevedeki rolü okuyucularla paylaşılmıştır.
Konu Başlığı
:
Corporations -- Accounting.
Şirketler -- Muhasebe.
Consoldation and merger of corporations.
Şirketlerin bütünleşme ve birleşmeleri
Consoldation and merger of corporations -- Accounting.
Şirketlerin bütünleşme ve birleşmeleri -- Muhasebe
Consoldation and merger of corporations -- Accounting -- Standards -- Turkey.
Şirketlerin bütünleşme ve birleşmeleri -- Muhasebe -- Standartlar -- Türkiye.
Consoldation and merger of corporations -- Turkey.
Şirketlerin bütünleşme ve birleşmeleri -- Türkiye
Yazar Ek Girişi
:
Aydınyılmaz, Oğuz,
Kahve, Faruk,
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0002713 | 338.8 KIZ 2013 | Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon |