Görsel kültür ve kültür endüstrisi
tarafından
 
Hatipler, Mustafa. yazar

Başlık
Görsel kültür ve kültür endüstrisi

Yazar
Hatipler, Mustafa. yazar

ISBN
9786054925780

Yazar Ek Girişi
Hatipler, Mustafa. yazar

Fiziksel Tanımlama
165 sayfa : tablo ; 20 cm.

Genel Not
Yapıt adı başında: Ekonomik boyutuyla.

İçerik
İÇİNDEKİLER --SUNUŞ 5 --GİRİŞ 17 --1. GÖRSEL KÜLTÜR NEDİR, --GÖRSEL KÜLTÜRÜN AMAÇLARI NELERDİR? 23 --1.1. Görsel Kültür ile İlgili Tanım ve Kavramlar 24 --1.1.1. Tanımlar 25 --1.1.2. Görsel kültür ve post-modernizm 29 --1.1.3. Tarihsel süreç içinde görsel kültür çalışmaları 31 --1.2. Görsel Kültürün Amaçları 32 --1.2.1. Görsel kültürde görsel olan 33 --1.2.2. Görsel kültürde estetik amaç ve sanat 34 --1.3. Görsel Kültürün Çalışma Alanları 36 --1.4. Görsel Kültürün Geleceği 38 --2. ADORNO ve KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ 41 --2.1. Adorno Öncesine Genel Bakış ve Kültürün Endüstrileşmesi 42 --2.1.1. Sınıf çatışması, ideoloji ve kültür: Marksizm ve sonrası 43 --2.1.2. Kültürün endüstriyelleşmesinde insan 47 --2.2. Adorno ve Frankfurt Okulu 50 --2.2.1. Theodor Ludwig Wiesengrund Adorno 50 --2.2.2. Frankfurt Okulu 51 --2.2.3. Kuramsal olarak Frankfurt Okulu 54 --2.2.4. Frankfurt Okulu'nun modernlik paradigmasına bakışı 57 --2.2.5. Frankfurt Okulu'na göre kültürün endüstrileşmesi ve eleştirisi 58 --2.2.6. Frankfurt Okulu ve tüketim toplumu 60 --2.2.7. Frankfurt Okulu'na göre kültür endüstrisi kavramı 63 --2.2.8. Herbert Marcuse'nin fikirleri 65 --2.3. Kültür Endüstrisinin Gelişimi 67 --2.3.1. Adorno ve kültür endüstrisi 69 --2.3.2. Kitlelerin aldatılışı olarak: "Aydınlanma" 69 --2.3.3. XXI. yüzyılda kültür endüstrisi 70 --2.3.4. Kültür endüstrisinin kamusal alan davranışları 72 --2.3.5. Kültür endüstrisi ve sanat 74 --2.3.6.Sanatta endüstriyelleşme 76 --3. KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ İÇİNDE --POPÜLER KÜLTÜR ve TÜKETİM TOPLUMU 81 --3.1. Popüler Kültür 81 --3.2. Popüler Kültür Süreci 86 --3.3. Adorno ve Popüler Müzik 88 --3.4. Tüketim Toplumu 91 --3.4.1. Tüketim toplumu, kültür endüstrisi ve medya 96 --3.4.2. Medyanın gücü 100 --3.4.3. Medyanın ilan edilmemiş görevi 107 --3.4.4. Kültür endüstrisi ve medya vasıtasıyla kitle toplumu oluşturma 112 --3.4.5. Baudrillard'ın simülasyon bakışında saklı gerçekler 114 --3.4.6.Illich'e göre tüketim toplumu 117 --4. KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ VE EKONOMİ 127 --4.1. Bir Ekonomi Fenomeni Olarak Kültür Endüstrisi; --Tanım ve Tasnifler 127 --4.2. Kültür Endüstrisinin Kültür Ekonomisine --Dönüşümünde Temel Sorunları 131 --4.3. Kültür Endüstrisinin İlgi Alanları ve Sürdürülebilir Kalkınma 133 --4.4. Genel Olarak Dünyada Kültür Endüstrisi --(Ekonomisi) Rakamları 135 --4.5. Türkiye'de Kültür Endüstrisi (Ekonomisi) Rakamları 139 --SONUÇ 151 --KAYNAKÇA 157

Özet
Kültürün eşyaya yansıyan şekli olarak ifade edebilen ekonomi, günümüzde toplumların neredeyse tek değer ölçüsü ve birimi olarak kabul edilecek noktaya gelmiş durumdadır.Hayata büyük ölçüde ekonomi penceresinden bakmaya alışmış olan bugünün insanı, her şeyin fiyatını iyi bildiği halde değerini düşünmekten uzaktır.

Konu Başlığı
Popüler kültür -- Tarihi -- 20. Yüzyıl
 
Kültür endüstrileri
 
Kitle iletişim araçları -- Sosyal yönleri
 
Popular culture -- History -- 20th century
 
Cultural industries
 
Mass media -- Social aspects


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0003237306 HAT 2016Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon