Franchising sistemi
tarafından
 
Ulaş, Dilber. yazar

Başlık
Franchising sistemi

Yazar
Ulaş, Dilber. yazar

ISBN
9786051335179

Yazar Ek Girişi
Ulaş, Dilber. yazar

Basım Bilgisi
4. basım.

Yayım Bilgisi
Ankara: Nobel Yayıncılık, 2013

Fiziksel Tanımlama
192 sayfa ; 27 cm.

Seri
Nobel ; yayın no. 615. İktisadi - idari bilimler no. ; 120

Seri Başlığı
Nobel ; yayın no. 615. İktisadi - idari bilimler no. ; 120

Genel Not
Kaynakça var.

İçerik
İÇİNDEKİLER -- GİRİŞ 1 -- BİRİNCİ BÖLÜM: FRANCHISING'İN MAHİYETİ, ÖZELLİKLERİ VE -- ÇEŞİTLERİ 5 -- 1. FRANCHISING'İN TANIMI, ÖZELLİKLERİ VE GELİŞMESİ 5 -- 1.1. Franchising'in Tanımı ve Mahiyeti 5 -- 1.2. Franchising'in Özellikleri 7 -- 1.3. Franchise Verilebilecek İş Alanları 9 -- 1.4. Franchising Sisteminin Tarihi Gelişimi 10 -- 1.5. Franchising'in Gelişmesine Etki Eden Faktörler 14 -- 2. FRANCHISING'İN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI 18 -- 2.1. Franchise Alan Açısmdan Avantajları 18 -- 2.2. Franchise Veren Açısmdan Avantajları 22 -- 2.3. Tüketici Açısmdan Avantajları 25 -- 2.4. Franchise Alan Açısmdan Dezavantajları 26 -- 2.5. Franchise Veren Açısmdan Dezavantajları 31 -- 3. FRANCHİSİNG SİSTEMİNİN ÇEŞİTLERİ 34 -- 3.1. Franchise İşlemlerinin İçeriği ve Niteliği Açısmdan Franchising 34 -- 3.1.1. Ürün ve Marka Franchise 34 -- 3.1.2. İşletme Sistemi Franchise 38 -- 3.1.3. Dönüştürme Franchising (Conversion Franchising) 41 -- 3.2. Dağıtım Kanalmdaki Aracılar Açısmdan Franchise Sistemi 42 -- 3.2.1. İmalâtçı-Perakendeci Franchise Sistemi 42 -- 3.2.2. İmalâtçı -Toptancı Franchise Sistemi 43 -- 3.2.3. Toptancı -Perakendeci Sistemi 43 -- 3.2.4. Marka Adı Franchise Sistemi (Ticari İsme Dayak Lisansör- Perakendeci Sistemler) 43 -- 3.3. Taraflarm Bulundukları Ülkeler Açısmdan Franchising 44 -- 3.3.1. Ülke İçi Franchising 45 -- 3.3.2. Ülkelerarası Franchising 45 -- 3.3.2.2. Doğrudan Bireylere Franchise Vermek 47 -- İKİNCİ BÖLÜM: FRANCHİSİNG SİSTEMİ VE DAĞITIM KANALLARI -- ARASINDAKİ YERİ 53 -- 1. DAĞITIM KANALLARI ARASINDA FRANCHISING'İN YERİ 53 -- 1.1. Dağıtım Kanalmm Tanımı ve Çeşitleri 53 -- vıı -- 1.1.1. Geleneksel (Klâsik) Dağıüm Kanalları 56 -- 1.1.2. Modern Dağıüm Kanalları 57 -- 2. FRANCHİSING'İN BİR DAĞITIM YÖNTEMİ OLARAK SEÇİLMESİNDE KULLANİLAN KRİTERLER 63 -- 2.1. Ekonomik Kriter 64 -- 2.2. Motivasyon Ve Kontrol Kriteri 65 -- 2.3. Uyum Sağlama Kriteri 65 -- 3. FRANCHISING SİSTEMİNİ OLUŞTURAN UNSURLAR 66 -- 3.1. Franchising'de Sistemin Anlamı ve Önemi 66 -- 3.1.1. Üretim, Pazarlama ve İşletme Sistemi 67 -- 3.1.2. Franchise Sistemi 67 -- 3.2. Franchise Kararmm Verilebilmesi İçin Gerekli Kriterler 68 -- 3.2.1. Franchise Edüecek Ürün ya da İşin Özellikleri 69 -- 3.2.2. İşin Pilot Satış BirimlerindeTest Edilmesi 74 -- 3.2.3. Franchising Paketinin Hazırlanması 76 -- 3.2.4. Mağaza Yerinin Seçimi 76 -- 3.2.5. Hedef Pazarm Belirlenmesi 79 -- 3.2.6. Müracaat El Kitabı 80 -- 3.2.7. Franchise Alanm Seçilmesi ve Eğitimi 82 -- 3.2.8. Bölgesel Destek 83 -- 3.2.9. Kalite Kontrol 84 -- 3.2.10. Muhaseb e 84 -- 4. FRANCHİSE ALMAK İSTEYENLERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN UNSURLAR 84 -- 4.1. ÜRÜN YA DA HİZMET 87 -- 4.2. FİYAT ve MALİYETLER 88 -- 4.3. YER ve COĞRAFYA 88 -- 4.2. KONTROL VE DESTEK 88 -- 4.5. SÖZLEŞME 89 -- 5. BAŞARİSİZ BİR FRANCHİSORTN ÖZELLİKLERİ 89 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: FRANCHİSE VEREN İLE ALAN TARAFLARIN -- İLİŞKİSİ 91 -- 1. EKONOMİK İLİŞKİ 91 -- 2. HUKUKİ (SÖZLEŞME) İLİŞKİ 94 -- 3. YÖNETSEL İLİŞKİ 100 -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM: FRANCHISING İLE İLGİLİ KANUNİ -- DÜZENLEMELER 103 -- 1. DÜNYADA FRANCHİSİNG İLE İLGİLİ KANUNİ DÜZENLEMELER 103 -- 2. AVRUPA TOPLULUĞU REKABET HUKUKUNDA FRANCHİSİNG SÖZLEŞMELERİNİN DÜZENLENMESİ 104 -- 3. TÜRKİYE'DE FRANCHİSE SÖZLEŞMELERİNİN KANUNEN DÜZENLENMESİ 107 -- BEŞİNCİ BÖLÜM: İŞLETME SİSTEMİ FRANCHISING'İN BENZER SÖZLEŞMELER VE DAĞITIM SİSTEMLERİYLE KARŞILAŞTIRILMASI 109 -- 1. FRANCHİSE SÖZLEŞMELERİNİN BENZER SÖZLEŞMELERLE KARŞILAŞTIRILMASL 109 -- 1.1. Tek Saücılık Sözleşmesi 109 -- 1.2. Acenta Sözleşmesi 112 -- 1.3. Lisans Anlaşması 114 -- 2. İŞLEME SİSTEMİ FRANCHİSİNG'İN ALTERNATİF DAĞITIM SİSTEMLERİ İLE KARŞILAŞTIRILMASI 117 -- 2.1. Dikey Bütünleşmiş Zincirler İle Karşılaştırılması ..11 -- 2.2. Ortak Girişim İle Karşılaştırılması 119 -- ALTINCI BÖLÜM: FRANCHISING'İN HİZMET SEKTÖRÜNDE -- UYGULANMASI 121 -- 1. HİZMET PAZARLAMASINDA FRANCHISING SİSTEMİNİN KULLANILMASI 121 -- 2. HİZMETLERİN SINIFLANDIRILMASI 122 -- 3. HİZMETİN ÖZELLİKLERİ VE FRANCHISING SİSTEMİNİN HİZMET İŞLETMELERİNDE KULLANILMASI 123 -- YEDİNCİ BÖLÜM: FRANCHISING'İN TÜRKİYE'DEKİ GELİŞİMİ 131 -- 1. TÜRKİYE'DE KURULAN ORGANİZASYON: 131 -- 1.1. Ulusal Franchising Derneği 131 -- 1.2. UFRAD Franchise Bilgi Paketi 132 -- 2. FRANCHİSİNG'İN TÜRKİYE PAZARINA ETKİLERİ VE GELECEĞİ 134 -- 3. KÜÇÜK İŞLETMELER AÇISINDAN FRANCHİSİNG SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ 136 -- SEKİZİNCİ BÖLÜM: FRANCHISING İŞLEMLERİNİN VERGİ -- YÖNÜNDEN İNCELENMESİ 143 -- 1. KURUMLAR VERGİSİ AÇISINDAN İNCELENMESİ -- 2. KATMA DEĞER VERGİSİ YÖNÜNDEN 145 -- 3. DAMGA VERGİSİ VE HARÇLAR KANUNU YÖNÜNDEN 146 -- 4. BANKA VE SİGORTA MUAMELELERİ AÇISINDAN 146 -- DOKUZUNCU BÖLÜM: TÜRKİYE'DE GIDA SEKTÖRÜNDE -- FRANCHİSE ALAN İŞLETMECİLERE YÖNELİK -- BİR SAHA ARAŞTIRMASI 147 -- 1. KONUNUN ÖNEMİ 147 -- 2. ARAŞTIRMANIN AMAÇLARI 148 -- 3. ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ 148 -- 4. ARAŞTIRMANIN KAPSAMI VE SINIRLARI 148 -- 5. SONUÇLAR VE DEĞERLENDİRME -- 5.1. Franchise Alan İşletmecilerle İlgili Genel Bilgiler 150 -- 5.2. Franchise Alan İşletmelerin Sözleşme ve Faaliyet Süreleri 151 -- 5.3. Ana Firmadan Franchise Alma Nedenleri i52 -- 5.4. Franchise Alan Açısmdan Franchise Almanm Zor Tarafları 153 -- 5.5. Taraflar Arasmda Sözleşmenin Belirlenme Şekli I53 -- 5.6. Franchise Alanlarm Ana Firmanm Verdiği Eğitim Hakkmdaki -- Düşünceleri -- 5.7. Ana Firmanm Franchise Alanı Seçerken Önem Verdiği Unsürİar 155 -- 5.8. Franchise Alanlarm Ana Firma Tarafmdan Belirlenen Pazarlama Stratejilerini izleme Durumları -- 5.9. Franchise Alanm Ana Firmaya Yapüğı Ödemeler 157 -- 5.10. Ana Firmadan Alman Yardımlar 157 -- 5.11. Franchise Alanlarm Franchising Sistemi Hakkmdaki Düşiinceleri ...... 158 -- GENEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ 161 -- FRANCHİSE ANLAŞMASININ KISALTILMIŞ ŞEKLİ 163 -- FRANCHİSE VEREN İŞLETMELERDEN ÖRNEKLER 172 -- EKLER --.

Özet
Günümüzde marka olmayı başarabilen birçok işletmeci, farklı pazarlarda işlerini kısa bir sürede büyütmeyi hayal ederken iş tecrübesi olmayan birçok kişi ise belirli bir finansmanla kendi istediği alanda çalışmayı hayal etmektedir. Bir taraftan markalarını, geliştirdikleri işletme sistemlerini kullanma hakkını vermek isteyen işletmelerin sayısı artarken, diğer taraftan kendi işinin sahibi olmak isteyenlerin sayısı da hızla artmaktadır. Bu kitap, franchise almak ve franchise vermek isteyenlerin ihtiyaçlarına yönelik olarak hazırlanmıştır. Çalışmayı lisans ve yüksek lisans öğrencileri, franchising konusunda daha kapsamlı bilgi edinmek amacıyla kullanabilirler. Franchising sistemi nedir? Günümüzde neden franchise vererek yayılmak tercih edilmektedir? Sistem, her sektör ve işletme için uygun mudur? Franchising'in diğer dağıtım yöntemlerinden ve işbirliği stratejilerinden farklılıkları nelerdir? Franchising de maliyetler nelerdir? Bu çalışmada franchising sistemi incelenmiş, franchising türleri üzerinde durulmuş, kimlerin nasıl franchise verebileceği, franchise edilebilecek işin özellikleri, kimlerin franchise alabileceği, franchising sisteminin taraflar açısından avantaj ve dezavantajlarının neler olduğu, sözleşmede nelere dikkat edilmesi gerektiği, başarılı olmak için nelerin gerektiği konuları ele alınmış, franchise veren ve franchise alan tarafların hak ve yükümlülükleri açıklanmıştır.

Konu Başlığı
Satış hakları (Perakende ticaret)
 
Franchises (Retail trade)


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0003118381.1 ULA 2013Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon