Yönetim felsefesi
tarafından
Küçükali, Rıdvan. yazar
Başlık
:
Yönetim felsefesi
Yazar
:
Küçükali, Rıdvan. yazar
ISBN
:
9786053202226
Yazar Ek Girişi
:
Küçükali, Rıdvan. yazar
Fiziksel Tanımlama
:
352 sayfa. ; 22 cm.
Seri
:
Nobel Akademik Yayıncılık yayın no ; 1316. Yönetim/Siyaset/ Uluslararası İlişkiler no ; 34
Seri Başlığı
:
Nobel Akademik Yayıncılık yayın no ; 1316. Yönetim/Siyaset/ Uluslararası İlişkiler no ; 34
İçerik
:
1. BÖLÜM: GİRİŞ Yönetimin Tarihçesi 8 Modernizm 16 Postmodernizm 17 Küreselleşme 19 Bazı Düşünürlerin Yönetim, Yöneticilik ve Liderler Hakkındaki Görüşleri 27 2. BÖLÜM: YÖNETİM BİLİMİNİN DOGUŞU Yönetim ve Yönetici 119 Yöneten ve Yönetilen İlişkisi 121 Yönetim Kuramları 122 Eski Teoriler ve Eğitimde Uygulama 122 Bilimsel İşletme: Frederick Taylor 122 Yönetim Süreçleri: Henri Fayol 124 Bürokratik Örgüt: Max Weber 126 Otorite Tiplerinin Ortaya Konulması 127 Rasyonel Temeller 128 Geleneksel Temeller 128 Karizmatik Temeller 128 Bürokratik İdareyle Yasal Otorite 128 Geleneksel Otorite 131 Karizmatik Otorite 134 Karizmanın Sıradanlaşması ve Sonuçları 137 Yönetimin Fonnülleşmesi: Luther Gulick-Lyndall Urwick 139 Dinamik Yönetim: Mary Parker Follet 140 Eğitim Yönetiminde Uygulama 141Yeni Teoriler ve Eğitimde Uygulamalar 142 Güç Alanı Analizi: Kurt Lewin ve Arkadaşları 142 İnsan İlişkileri: El ton Mayo 143 İşbirliği: Chester Barnard 145 Rasyonel Karar: Herbert Simon 146 Sosyal Sistem: Talcott Parsons 146 Hizmetlerin Takası: Peter Blau 147 Örgütte Uyum: Amitai Etzioni 147 Eğitim Yönetiminde Uygulama 148 Daha Yeni Yaklaşımlar 150 İnformasyon Teorisi: Claude Shannon-Warren Weaver 150 Sibernetik: Norbert Wiener 151 Operasyonel Araştırma: Russel Ackoff-West Churcman 151 Genel Sistem Teorisi: Ludwing Bertalonffy 151 Açık Sistem Teorisi: Daniel Katz-Robert Kalın 152 Sosyal Sistem Yaklaşımı. 153 Durumsallık Yaklaşımı 153 Kaos Kuramı. 154 Eğitim Yönetiminde Uygulama 154 Sistemlerin Etkileşimi 157 Örgütlere Yeni Bakış Açıları 163 Pozitivist/Akılcı/Normcu Paradigma 163 Antipozitivist/Yorumcu Paradigma 164 Yapısalcılık Sonrası Perspektifler ve Postmodemizm 165 Yaşayan Sistemler Kuramı 165 Bir Toplum Olarak Okul Metaforu ve Genişletilmesi 166 T. Greenfield'in Felsefi Düşüncesi ve Metaforu 166 Sayborg Metaforu 166 Perspektiflerin Gerektirdiği Araştırma Yaklaşımları 166 Farklı Perspektiflerin Öngördüğü Araştırma Yaklaşımları 168 Yönetim Süreçleri 168 Planlama 170 Örgütleme 172 İletişim 174 Etki 175 Koordinasyon 176 Değerlendirme 177 Karar 178 Karar Verme Modelleri... 182 İyi Bir Kararda Aranan Nitelikler 182 Liderlik ve Yöneticilik 184Liderlik Türleri 186 Liderlik Yaklaşımları 189 Liderlik Rolleri 190 Yönetici ve Lider Açısından Önemli Olan Bazı Kavramlar 194 Vizyon ve Misyon 194 Güç ve İktidar 196 Yönetim, Liderlik, Güç ve İktidar 196 Liderlik, Etki ve Güç 200 Liderliğin Güç ve Etki Kaynakları 201 Yönetsel Egemenlik 208 Yetke 209 Yetki 209 Makam Yetkisi 210 Kişilik ve Uzmanlık Yetkisi 210 Sorumluluk 211 Sistem 211 Hiyerarşi 212 Anayasa 213 Kanun 214Tüzük 214 Yönetmelik 215 Kararname 215 Yönerge 215 Genelge 216 Yönetici ve Lider Arasındaki Farklar 216 3. BÖLÜM: YÖNETİM İLE İLGİLİ ÖNEMLİ KAVRAMLAR VE YÖNETİMİN UYGULANDIGI ALANLAR Gelişme 219 Katılma 223 Katılmanın Başlıca Yararları 223 Katılmanın Sakıncaları 224 Etkili Bir Yönetime Katılmanın Koşulları 225 Uygulamada Başlıca Yönetime Katılma Biçimleri 226 Yönetim ve Yönetici Açısından Etik 227 Yönetim ve Yönetici Açısından Motivasyon 231 Motivasyonun Önemi 233 Yönetim Açısından Motivasyon 235 Yönetici Açısından Motivasyon 236 Değişme ve Değişim Yönetimi 242 Değişmenin Amaçları 244 Değişme Süresini Etkileyen Faktörler 245 Planlı Değişme Stratejileri 246 Planlı Değişme Modelleri 246 Değişmeye Karşı Direnme 246 Bireysel Direnme 247 Değişmeye Karşı Tepkilerin Nedenleri 248 Değişme Tepkilerinin Önlenmesi 249 Değerler Yönetimi 250 Çatışma ve Çatışma Yönetimi 253 İnsan Kaynağı Yönetimi ve Personel Yönetimi 259 Toplam Kalite Yönetimi 264 Toplam Kalite Yönetiminin Eğitim Kurumlarına Uygulanması 267 Sorun Çözme ve Kriz Yönetimi 268 İletişim Yönetimi 271 İletişimin İşlevleri 271 İletişim Ağı 272 Iletişimi Engelleyen Başlıca Faktörler 273 Bilgi ve Bilgi Yönetimi 274 Yönetsel Bilginin Özellikleri 275 Zaman Yönetimi 278 Çevre Yönetimi 280 4. BÖLÜM: EGİTİMİN YÖNETİM FELSEFESİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Felsefe ve Eğitim 290 Okulun Örgüt Felsefesi 293 Okulda Değişme ve Gelişme Süreci 294 Okul Yöneticisi 295 Yönetsel Erkin Kullanımı 297 Okul Yöneticisinde Olması Gereken Özellikler 298 Yönetici Yetiştirilmesi ve Atanmasında Alınacak Bazı Tedbirler 299 Modern, Postmodern ve Küreselleşme Sürecinde Eğitim 308 SONUÇ VE ÖNERİLER 179 KAYNAKÇA 341
Özet
:
Bu kitapta, yönetim v yönetim felsefesi, bunların birbiriyle olan ilişkileri, genel kavramlar, uygulama alanları, teoriler, yaklaşımlar, süreçler, karşılaştırmalı değerlendirmeler ve önerilere yer verilmiştir.
Konu Başlığı
:
Yönetim -- Felsefe.
Management -- Philosophy.
Güç (Sosyal bilimler) -- Felsefe.
Power (Social sciences) -- Philosophy.
Örgütsel davranış -- Felsefe.
Organizational behavior -- Philosophy.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0003139 | 658.1 KUC 2015 | Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon |