Yeniden üretim : eğitim sistemine ilişkin bir teorinin ilkeleri = : La reproduction. :elements pour une theorie du systeme d’enseignement
tarafından
 
Bourdieu, Pierre. yazar

Başlık
Yeniden üretim : eğitim sistemine ilişkin bir teorinin ilkeleri = : La reproduction. :elements pour une theorie du systeme d’enseignement

Yazar
Bourdieu, Pierre. yazar

ISBN
9786056522468

Yazar Ek Girişi
Bourdieu, Pierre. yazar

Fiziksel Tanımlama
276 sayfa. : tablo. ; 21 cm.

İçerik
İçindekiler Takdim (E. Göker) 9 Önsöz (P. Bourdieu) 23 BİRİNCİ KİTAP: Sembolik Şiddete İlişkin bir Teorinin Temelleri 29 İKİNCİ KİTAP: Düzenin Muhafazası. 103 Birinci Bölüm: Kültürel Sermaye ve Pedagojik İletişim 105 Seçim Eşitsizlikleri ve Eşitsiz Seçilmişlik 107 Sistemin Mantığından [Sistemin) Dönüşümlerinin Mantığına 126 İkinci Bölüm: Münevver Gelenek ve Toplumsal Muhafaza 141 Pedagojik Otorite ve Dilin Otoritesi 144 Dil ve Dille İlişki 153 Karşılıklı Konuşma ve Muhafaza 167 1 Üçüncü Bölüm: Eleme ve Seçme 177 Eğitim Sisteminin Yapısı ve Tarihçesi İçerisinde Sınav .. 179 Sınav ve Sınavsız Eleme 195 Teknik Seçme ve Toplumsal Seçme 212 Dördüncü Bölüm: Bağımsızlık Eliyle Bağımlılık 217 "GeneI Çıkar"ın ü.. ze! 1 şlevleri 221 İşlevlerin Farklılaşması ve Farklılıklara Kayıtsızlık 230 Egitim Sisteminı ıdelojı 239 Ek 263

Özet
Elinizdeki çalışma, 1964 tarihli Varisler kitabının ilk aşamasını oluşturduğu araştırmaların teorik bir sentezidir. Bu genel teori, sembolik şiddetin edimlerine ve bu şiddetin gizlenmesinin toplumsal koşullarına ilişkin olup pedagojik ilişki, dilin münevver veya zamane kullanımı ya da sınav veya diplomanın sembolik ve ekonomik etkileri üzerine yürütülmüş ampirik çalışmalardan hareketle vücut bulmuştur. Okul, etkileri aldatıcı olmanın çok ötesinde yanılsamalar üretir. Örneğin, bağımsızlık ve tedrisi tarafsızlık yanılsaması, müesses nizamın yeniden üretimine yaptığı en özel katkının esasında yer alır. Bu itibarla Okul’un, kültürel sermayenin dağılım yapısını yeniden ürettiği mekanizmaları açığa çıkarmaya çalışmak, eğitim sistemlerini bugün etkileyen çelişkileri kavratacak araçları sağlamakla kalmaz sadece. Bunun daha da ötesinde, failleri hem yapıların ürünleri hem de bu yapıların yeniden üreticileri olarak teşkil eden ve böylelikle de hem öznelci yaratıcı özgürlükten hem de yapısalcı nesnelcilikten sıyrılmayı başarabilmiş bir pratik teorisine katkıdır da burada söz konusu olan

Konu Başlığı
Eğitim sosyolojisi.
 
Educational sociology.
 
Toplumsallaşma.
 
Socialization.
 
Toplumsallaşma -- Eğitim kurumlarının rolü.
 
Socialization -- The role of educational institutions.

Yazar Ek Girişi
Passeron, Jean-Claude,
 
Sümer Aslı,
 
Ünsaldı, Levent,
 
Akkaya, Özlem,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0003739370.19 BOU 2015Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon