İktisat : eleştirel ders kitabı: eleştirel düşünürün mikroiktisat kılavuzu = The economics anti-textbook : a critical thinker's guide to microeconomics
tarafından
Hill, Roderick. yazar
Başlık
:
İktisat : eleştirel ders kitabı: eleştirel düşünürün mikroiktisat kılavuzu = The economics anti-textbook : a critical thinker's guide to microeconomics
Yazar
:
Hill, Roderick. yazar
ISBN
:
9786059436120
Yazar Ek Girişi
:
Hill, Roderick. yazar
Fiziksel Tanımlama
:
448 sayfa : grafik, tablo ; 21 cm.
Seri
:
Heretik yayınları ; 45. İktisat dizisi ; 3
Heretik yayınları ; 45
Genel Not
:
Dizin vardır.
İçerik
:
TEŞEKKÜR -- GİRİŞ :AMAÇLARIMIZ, OKUYUCU KİTLEMİZ VE BAŞLICA KONULARIMIZ -- 1. İKTİSAT NEDİR? BAŞLADIĞIN YER GİTTİĞİN YERİ ETKİLER -- 2. İKTİSADİ MODELLERİN TAKDİMİ -- 3(HAYALİ BİR DÜNYADA) PİYASALAR NASIL İŞLER -- 4. TÜKETİCİLER OLARAK İNSANLAR -- 5.FİRMA -- 6. PİYASA YAPISI VE ETKİNLİK YA DA HER ŞEYE RAĞMEN TAM REKABET NEDEN O KADAR DA TAM DEĞİL? -- 7. DIŞSALLIKLAR VE AYNI ANDA HER YERDE MEVCUT OLAN PİYASA BAŞARISIZLIĞI -- 8. GELİR DAĞILIMI VE MARJİNAL VERİMLİLİK TEORİSİ- VEYA ELDE ETTİĞİNİZ ŞEYİ HAK EDİYORSUNUZDUR. -- 9. HÜKÜMET, VERGİLENDİRME VE GELİRİN (YENİDEN) DAĞITIMI: HAKKANİYETLİ BİR TOPLUM TEK KELİMEYLE ÇOK MU PAHALIDIR ? -- 10. PEMBE GÖZLÜKLER OLMADAN TİCARET VE KÜRESELLEŞME -- SONUÇ -- TERİMLER DİZİNİ -- KAYNAKÇA.
Özet
:
Ders kitapları ister istemez seçicidir. Bazı şeyleri içerip bunlara vurgu yaparken, diğer şeyleri dışarıda tutmalı veya önemsiz olarak lanse etmelidir. Ders kitapları belli soruları sorar ve diğer soruları gündeme taşımaz. Bazı başlıkları ve sorunları ön plana çıkarırken diğerlerini arka plana iter veya tamamen dışarıda tutar. Bu seçimlerde, dolayısıyla, belirli değer yargıları etkindir. Yani “objektif” bir görüş mümkün değildir. Yine de ders kitapları kendilerini bir objektiflik halesine gizler. İktisadı, olgularla ve öngörülerde bulunan teorilerle ilgilenen bir bilim olarak resmeder. İktisatçılar ise, beyaz önlüklerini giyen ve bir teoriyi objektif olarak diğer bir teoriyle kıyaslayan, mesleki kanının desteklediği politika reçeteleri öneren teknisyenlerdir. Eleştirel Ders Kitabı bunun bir mit –tehlikeli bir biçimde yanıltıcı olmasının yanı sıra, yavan ve sıkıcı bir mit- olduğunu ileri sürer. Zira ders kitabı yazarlarının değer yargıları “İktisat nedir?” sorusunu sordukları ve ana meseleyi ve bunun işaret ettiği başlıca sorunları tanımlamaya giriştikleri daha ilk sayfada kendini gösterir. Pek çok farklı iktisat tanımı yapılabilir ve bu tanımların her biri farklı incelemelere yol açar. Bir tanım, toplam gelir ve üretimi mümkün olduğunca yüksek kılmak için toplumun kıt kaynaklarını kullanmanın önemini vurgularken diğer bir tanım herkesin temel ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde yoksulluğun ve açlığın ortadan kaldırılmasının önemine vurgu yapabilir. Elinizdeki kitap, okuyucularına, ders kitaplarında nelere yer verildiği ve nelere yer verilmediği konularında çeşitli örnekler sunmaktadır. Neticede ders kitapları yalnızca nasıl düşüneceğinizi (“bir iktisatçı gibi!”) öğretmez, aynı zamanda ne düşüneceğinizi de söylemeye çalışır
Konu Başlığı
:
Economics.
Ekonomi.
Microeconomics.
Mikroekonomi.
Critical thinking.
Kritik düşünce.
Yazar Ek Girişi
:
Myatt, Tony,
Bilir, Hüsnü,
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0003662 | 330 HIL 2017A | Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon |