Kurumsal başarıya giden yolda kurum kültürü
tarafından
Öksüz, Burcu., editör.
Başlık
:
Kurumsal başarıya giden yolda kurum kültürü
Yazar
:
Öksüz, Burcu., editör.
ISBN
:
9786053203704
Fiziksel Tanımlama
:
407 sayfa : tablo, resim ; 22 cm.
Seri
:
Nobel ; yayın no: 1464.
İçerik
:
1. Bölüm: KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUMSAL PERFORMANS -- Beril Akıncı Vural -- Burcu Öksüz –- Giriş -- Kurum Kültürü ve Kurumsal Performans ilişkisi -- Cameron ve Quinn'in Rekabetçi Değerler Modeli -- Kurum Kültürü ve Örgütsel Amaçlara Uyum -- Kurum Kültürü ve Bağlılık -- Kurum Kültürü ve İş Tatmini -- Kurum Kültürü, Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati – Sonuç -- Kaynakça -- 2. Bölüm: KURUM KÜLTÜRÜ VE İNSAN -- Evrim Mayatürk Akyol – Giriş – Kültür -- Kurum Kültürü – Kurum Kültürü ve İnsan – Sonuç -- Kaynakça -- 3. Bölüm: KURUMSAL HESAP VEREBİLİRLİK VE KURUM KÜLTÜRÜ İLİŞKİSİ – Özlem A. Alikılıç – Giriş -- Kavram Olarak Hesap Verebilirlik -- Kurumsal Hesap Verebilirlik -- Kurum Kültüründe Hesap Verebilirlik Sonuç – Kaynakça -- 4. Bölüm: KURUMSAL ÖYKÜLER – Ferah Onat – Giriş -- Kurumsal Öykülerin Amacı ve Doğası -- Kurumsal Öykülerin Oluşturulması -- Kurumsal Öykülerin Türleri -- Örnekler – Sonuç -- Kaynakça -- 5. Bölüm: KURUM KÜLTÜRÜ VE ÇALIŞAN İLİŞKİLERİ -- Cudi Kaan Okmeydan – Giriş -- Kurum Kültürü ve Çalışan İlişkileri – Çalışan Davranışları ve Kurum Kültürü -- Çalışan İlişkileri ve Kurum Kültürü -- Çalışan Gereksinimlerinin Belirlenmesi ve Motivasyon Teorileri -- Çalışan gereksinimlerinin Karşılanmasında Kurum Kültürünün Rolü -- Kurum Kültürünün Kurum İçi İletişim Sürecine Etkileri -- Kurum Kültürü Kapsamında Düzenlenen Çalışan İlişkileri ve -- iş Verimliliğine Katkısı --Sonuç – Kaynakça -- 6. Bölüm: TURİZM İŞLETMELERİNDE KURUM KÜLTÜRÜ -- Volkan Altıntaş - Burcu Öksüz – Giriş – Kurum Kültürü -- Turizm İşletmelerinde Kurum Kültürü -- Turizm İşletmelerinde Kurum Kültürü Öğeleri -- Sonuç -- Kaynakça -- 7. Bölüm: KURUM KÜLTÜRÜ VE MÜŞTERİ ŞİKÂYETLERİ: -- KARGO ŞİRKETLERİNİN HİZMETLERİNE YÖNELİK ŞİKÂYET ANALİZİ -- Mikail Bat – Giriş -- Genel Çerçevede Kültür ve Kurum Kültürü -- Müşteri Şikâyetleri – Kurum Kültürü ve Müşteri Şikâyetleri -- Kargo Şirketlerinin Hizmetlerine Yönelik Şikâyet Analizi -- Sonuç ve Öneriler -- Kaynakça -- 8. Bölüm: REKLAM AJANSLARINDA YARATICI KODLAR VE -- KURUM KÜLTÜRÜ: WEB SİTELERİ ÜZERİNDEN BİR ANALİZ -- Sema Misci Kip -- Giriş -- Reklam Ajanslarında Yaratıcı Kodlar ve Kurum Kültürü... -- Reklam Ajanslarının Yaratıcı Kodları ve Kurum Kültürü Üzerine -- Bir Analiz -- Değerlendirme ve Sonuç -- Kaynakça -- 9. Bölüm: OKURUN BEYNİNE GİDEN YOL: YAZILI BASINDA -- OKUR ODAKLI KURUM KÜLTÜRÜ -- Elif Korap Özel – Giriş – Kurum Kültürü Kavramı -- Yazılı Basında Değişen Okur ve Müşteri (Okur) Odaklı -- Kurum Kültürü – Sonuç – Kaynakça -- 10. Bölüm: ÇOK ULUSLU İŞLETMELERDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ VE KURUM KÜLTÜRÜ -- Beril Akıncı Vural - Mustafa Yalçın -- Giriş -- Çok Uluslu İşletmeler Kavramı ve Dünya Pazarındaki Önemi -- Çok Uluslu İşletmelerin Ortaya Çıkışındaki Aşamalar -- Çok Uluslu İşletmelerin Tarihsel Gelişimi -- Çok Uluslu İşletmelerin Organizasyon Yapısı -- Çok Uluslu İşletmelerin Olumlu ve Olumsuz Etkileri -- Çok Uluslu İşletmelerde Kültürel Farklılıkların Yönetimi -- Çok Uluslu İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi -- Çok Uluslu İşletmeler ve Kurum Kültürü – Sonuç – Kaynakça -- 11. Bölüm: KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK -- Selin Türkel – Giriş -- Kurum Kültürü ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk İlişkisi -- KSS Kültürünün Üç Boyutu -- Dijital Ortamda Kurumsal İletişim ve KSS Kültürü – Metodoloji -- Bulgular ve Tartışma -- Sonuç – Kaynakça -- 12. Bölüm: KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNİN BAŞARISINDA SOSYAL MEDYANIN ROLÜ -- Beril Akıncı Vural - Sevilay Ulaş – Giriş -- Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Kapsamı -- Kurumsal Sosyal Sorumluluk Anlayışı ve Gelişimi -- Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları -- Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinin Özelliklen ve – Ölçümlenmesi -- KSS Uygulamalarında İletişim Kanallarının Belirlenmesi & Seçimi .... -- KSS Projeleri ve Sosyal Medya – Sonuç -- Kaynakça
Özet
:
Kurum kültürü, kurumların başarılarının arttırılmasında etkili olan en önemli değerlerden biridir. Kültür, bir kurumda neyin nasıl yapıldığına ilişkin ipuçları sunar, kurumun önceliklerini aktarır ve davranışları yönlendirir. Kurumların diğerlerinden farklılaşmasını sağlayan kültür örgütsel bağlılık, çalışan motivasyonu, müşteri memnuniyeti ve sadakati gibi pek çok konuda rekabet avantajı sağlar. On iki bölümden oluşan bu eserde, kurum kültürünün birçok kavramla ilişkisi farklı perspektiflerden detaylı şekilde irdelenmiş ve örnekler sunulmuştur. Kitabın öğrencilere, araştırmacılara ve uygulamacılara faydalı olması hedeflenmiştir.
Konu Başlığı
:
Corporate culture.
Şirket kültürü.
Yazar Ek Girişi
:
Öksüz, Burcu.,
Akıncı Vural, Z.Beril.,
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0003700 | 658.3 KUR 2016 | Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon |