Para & psikoloji
tarafından
Çitilci, Tuğberk. yazar
Başlık
:
Para & psikoloji
Yazar
:
Çitilci, Tuğberk. yazar
ISBN
:
9786053331216
Yazar Ek Girişi
:
Çitilci, Tuğberk. yazar
Fiziksel Tanımlama
:
xii, 125 sayfa ; 23 cm.
Seri
:
Beta yayın no ; 3094. İşletme- Ekonomi ; 656.
Beta yayın no ; 3094.
İşletme- Ekonomi ; 656.
İçerik
:
I. BÖLÜM - İKTİSAT, FAYDA VE PİYASA ETKİNLİĞİ - 1.1. Klasik İktisat ve Fayda Kavramı 1 - 1.2. Risk ve Belirsizlik Kavramları 1 - 1.3. Neo Klasik İktisat ve Fayda Kavramı 5 - 1.4. St Petersburg Paradoksu 6 - 1.5. Finansal Piyasaların Etkinliği Kavramı 7 - 1.5.1. Brownian Hareketi 8 - 1.5.2. Rastsal Yürüyüş Modeli 8 - 1.5.3. Etkin Piyasa Teorisi 10 - 1.5.4. Piyasa Anomalileri 13 - n. BÖLÜM DAVRANIŞÇI FİNANS - 2.1. Davranışçı Finans 23 - 2.2. Davranışçı Finans Yatırımcı Modelleri 24 - 2.2.1. Temsili Yatırımcı Modeli 25 - 2.2.2. Daniel, Hirshleifer ve Subrahmanyam Modeli 26 - 2.2.3. Hong ve Stein Heterojen Yatırımcı Modeli 27 - 2.3. Belirsizlik ve Karar Alma 28 - 2.31. Belirsizlik Altında Karar Alma; Howard Raiffa 28 - 2.3.2. Belirsizlik Altında Karar Alma; Kahneman ve Rieppe 29 - 2.4. Beklenti Teorisi (Prospect Theory) 31 - 2.4.1. Beklenti Teorisi ve Beklenen Fayda Teorisi Karşılaştırma...36 - 2.4.2. Beklenti Teorisi ve Modern Portföy Teorisinin (Ortalama-Varyans Teorisi) Karşılaştırılması 36 - 2.4.3. Beklenti Teorisi ve Allais Paradoksu 39 - 2.4.4. Beklenti Teorisi ve Ellsberg Paradoksu 40 - 2.5. Davranışçı Finans; Yanlılık ve Hatalar (Bias) 40 - 2.5.1. Kendini Yanıltma (Self-Deception) 43 - 2.5.1.1. Aşırı Güven (Overconfidence) 44 - 2.5.1.2. Aşırı İyimserlik (Overoptimisim), Kontrol Yanılgısı (Illusion of Control) ve Bilgi Yanılgısı - (Illusion of Knowledge) 47 - 2.5.1.3. Kendine Atfetme (Self Attribuation Bias) 50 - 2.5.1.4. Kendini Doğrulatma (Confirmation Bias - Confirming Evidence Trap) ..52 - 2.5.1.5. Öngörü Yanılgısı (Hindsight Bias) 54 - 2.5.1.6. Bilişsel Çelişki (Cognitive Dissonance) 56 - 2.5.1.7. Muhafazakarlık Yanlılığı (Conservatism Bias) 57 - 2.5.2. Kestirme Çıkarım (Heuristics) 58 - 2.5.2.1. Fark Edilebilirlik (Saliance) 59 - 2.5.2.2. Ulaşılabilirlik (Availability) 59 - 2.5.2.3. Sinyaller Arası Seçim (Cue competition) 60 - 2.5.2.4. Tahmin Çıpası (Anchoring) 6l - 2.5.2.5. Akılsal Muhasebe (Mental Accounting) 62 - 2.5.2.6. Temsil Edicilik (Representativeness) 65 - 2.5.3. Duygular ve Kendini Kontrol Etme (Emotions & Self Control) 66 - 2.5.3.1. Ruh Hali (Mood) 67 - 2.5.3.2. Zaman Tercihi ve Kendini Denetleme (Time Preference & Self Control) 68 - 2.5.3.3. Belirsizlikten Kaçma (Ambiguity Aversion) 69 - 2.5.4. Sosyal Etkileşim (Social Integration) 70 - 2.5.4.1. Sosyal Bulaşma (Social Contagion) 71 - 2.5.4.2. Sürü Psikolojisi (Herd Behaviour) 73 - ra. BÖLÜM ARAŞTIRMA - 3.1. Araştırma Amacı ve Konusu 75 - 3.2. Veri 77 - 3.3. Metodoloji 77 - 3.4. Ölçek Güvenilirliğinin Test Edilmesi ve İncelenmesi 78 - 3.5. Ölçeğin Normal Dağılım ve Eş Dağılım Açısından Test Edilmesi ...78 - 3.6. Soruların Frekans Dağılımlarının Analizi 79 - 3.6.1. Demografik Sorular 79 - 3.6.2. Davranışçı Yanlılıklar'a İlişkin İfadeler 81 - 3.7. Piyasa Profesyonellerinin Yanlılık ve Hata Analizi 84 - 3.8. Eaktör Analizi 87 - 3.8.1. Aşırı İyimserlik (Overoptimisim), Kontrol Yanılgısı (Illusion of Control), - Bilgi Yanılgısı (Illusion of Knowledge) Faktör Analizi 87 - 3.8.2. Aşırı Güven (Overconfidence Bias) Faktör Analizi 88 - 3.8.3. Kendine Atfetme (Self Attribuation Bias) Faktör Analizi ..89 - 3.8.4. Kendini Doğrulatma (Confirmation Bias) Faktör Analizi...89 - 3.8.5. Öngörü Yanılgısı (Hindsight Bias) Faktör Analizi 90 - 3.8.6. Bilişsel Çelişki (Cognitive Dissonance) Faktör Analizi 91 - 3.8.7. Muhafazakarlık (Conservatism Bias) Faktör Analizi 92 - sonuç 93 - ekler 99 - kaynakça 113
Özet
:
Para; beyin kimyasallarınızı değiştirmeye başladığında artık yapabileceğiniz hiçbir şey kalmamıştır. En karışık finansal piyasalardan en basit kararlara kadar…"Para"nın sizi ne hale getirdiğini öğrenmek ve neden, nasıl kaybediyorsunuzsorusunu cevaplamak için Para&Psikoloji… Para&Psikoloji, finansal piyasalarda karar alıcı rolünde olan piyasa profesyonelerininyatırım kararı analizinde hangi davranışçı faktörlerden etkilendiğini ve bu faktörlerin analizini ele alacak. Dr. Tuğberk Çitilci, Türkiye'deki en kapsamlı davranışçı finans kitabına imza atarak piyasa profesyonelleri ve akademisyenlere yol gösterici bir kaynağı okurlara sunuyor. Aynı zamanda piyasa uygulamalarına bilimsel destek vererek dünyada ilk kez yapılan bu araştırmayı gün ışığına çıkarıyor.
Konu Başlığı
:
Capital investments -- Decision making.
Sermaye yatırımları -- Karar verme.
Investments -- Psychological aspects.
Yatırımlar -- Psikolojik etkiler.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0003928 | 332.67 CIT 2014 | Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon |