İkon marka kavramı üzerine tartışmalar
tarafından
 
Taşkın, Ercan. yazar

Başlık
İkon marka kavramı üzerine tartışmalar

Yazar
Taşkın, Ercan. yazar

ISBN
9786055216863

Yazar Ek Girişi
Taşkın, Ercan. yazar

Fiziksel Tanımlama
211 sayfa ; 22 cm.

Seri
Detay Yayınları ; 572.

İçerik
İÇİNDEKİLER -- İÇİNDEKİLER vii -- GİRİŞ 1 -- birinci bölüm ikon ile ilgili temel kavramlar -- 1.1. İKON KAVRAMI 5 -- 1.2. İKONUN TARİHSEL GELİŞİMİ 6 -- 1.3. KÜLTÜR VE İKONLAR 10 -- 1.4. POPÜLER KÜLTÜR VE İKON 21 -- 1.5. İKONLA İLİŞKİSİ OLAN KAVRAMLAR 28 -- 1.5.1. İşaret 28 -- 1.5.2. Mit ve Mitoloji 29 -- 1.5.3. Simge 30 -- 1.5.4. Amblem 31 -- 1.5.5. İmge 33 -- 1.5.6. Logo 34 -- 1.5.7. Marka 39 -- 1.5.8. Popidol 42 -- ikinci bölüm kavram olarak ikon marka -- 2.1. İKON MARKA KAVRAMI 45 -- 2.1.1. İkon Marka ile Satm Aldıklarımız 49 -- 2.1.2. İkonda Kavram Pazarlaması 51 -- 2.2. İKON MARKA OLMANIN TARİHÇESİ 53 -- 2.3. İKON MARKA ARKETİPLERİ 58 -- 2.3.1. Yaratıcı (Creator) 63 -- 2.3.2. Düzenleyici (Ruler) 63 -- 2.3.3. İyileştirici (Caregiver) 64 -- 2.3.4. Bilge (Sage) 64 -- 2.3.5. Kaşif (Explorer) 65 -- 2.3.6. Saf (Innocent) 65 -- 2.3.7. Savaşçı (Champion, VVarrior) 66 -- 2.3.8. Sihirbaz (Magician) 66 -- 2.3.9. Sıradan insan (Everyman) 66 -- 2.3.10. Soytarı (Jester) 67 -- 2.3.11. Âşık (Lover) 67 -- 2.3.12. Asi (Outlaw) 67 -- 2.4. İKON MARKA OLMANIN KURALLARI 69 -- 2.4.1. Daraltma, Kategori ve İsim Kurah 69 -- 2.4.2. İlk Olma ve Reklam Kuralı 72 -- 2.4.3. Kelime Kurah 73 -- 2.4.4. Referans Kurah 74 -- 2.4.5. Kalite Kurah 75 -- 2.4.6. Biçim Kurah 76 -- 2.4.7. Renk Kurah 76 -- 2.4.8. Sınırlar Kurah 77 -- 2.4.9. İstikrar ve Tekillilik Kurah 78 -- 2.4.10. Değişim Kurah 79 -- 2.5. İKON MARKA OLMANIN SÜRECİ 80 -- 2.5.1. Bir Markanın Dövmesini Yaptırmak 82 -- 2.5.2. Efsaneler, Mitler ve Düşler Oluşturmak 83 -- 2.5.3. Kimlik Efsaneleri ve Zamanlaması Yapmak 85 -- 2.5.4. Bir Hikâyeye Sahip Olmak 88 -- 2.5.5. İkon Markayı Tüketerek Bir Ritüeli Gerçekleştirmek 90 -- 2.5.6. Pratik ve Kolay Slogan Geliştirmek 93 -- 2.5.7. Teknolojideki Hızı Kullanmak 95 -- 2.5.8. Üründen Deneyime-Şirketten Tüketiciye Büyük Değişim Yaratmak 98 -- 2.5.9. Firmanın Belli Bir Yeteneğine Hassasiyet Göstermek 99 -- 2.5.10. İkon Marka Perspektifli Satış Promosyonları 100 -- 2.5.11. Toplum ve Çevreye Katkı Sağlamak 102 -- 2.5.12. Bir Akıma Öncülük Etmek 103 -- 2.5.13. Kuantum Düşüncesiyle İkon Marka Yaratmak 103 -- 2.5.14. Medyayı Kullanmak 108 -- 2.5.15. Çalışanlara Önem Vermek 110 -- 2.5.16. Dönemsel Endişeler, Akımlar ve Zıtlıklar Oluşturmak 111 -- 2.6. İKON MARKA VE KÜLTÜR FARKLILIKLARI 113 -- 2.7. İKON MARKA YOLUYLA FARKLILAŞTIRMA VE KONUMLANDIRMA 118 -- 2.7.1. İkonda Konumlandırma 121 -- 2.7.2. Konumlandırma Sürecinin Aşamaları 122 -- 2.7.3. Konumlandırma Stratejileri 129 -- 2.8. İKON MARKALARDA İLETİŞİM VE İLETİŞİM ARAÇLARI 130 -- 2.8.1. İkonda iletişim 130 -- 2.8.2. İkon Marka ve Bilinçaltı Reklamcılık 141 -- 2.8.3. İkon Marka ve Gerilla Pazarlama 149 -- 2.8.4. Gerilla Pazarlama Taktikleri - Resimli Örnekler 152 -- 2.8.5. Geleneksel Pazarlama ve Gerilla Pazarlama Karşılaştırılması 154 -- 2.9. İKON MARKA VE DUYGU SOSYOLOJİSİ 155 -- Üçüncü bölüm -- Dünyadan ve türkiye-den bazi İkon marka -- örnekleri -- 3.1. DÜNYADAN BAZI İKON MARKA ÖRNEKLERİ 161 -- 3.1.1. Starbucks 161 -- 3.1.2. Coca-Cola 165 -- 3.2. TÜRKİYE'DEN BAZI İKON MARKA ÖRNEKLERİ 174 -- 3.2.1. Ülker Gıda Grubu A.Ş I74 -- 3.2.2. Kurukahveci Mehmet Efendi Mahdumları -- ve Türk Kahvesi 185 -- 3.3. İKON MARKA OLMA YOLUNDA BAZI TÜRK MARKALARI -- 3.3.1. Derby ve Delikanlılık Efsanesi 192 -- 3.3.2. Turkcell'in Çahşkan Türk Mesajı 193 -- 3.3.3. Damat Tween'in Doğu Batı Meselesi 194 -- 3.3.4. Artema'nm Freud Bağlantısı I95 -- 3.3.5. THY'nin Gurur Duygusu 295 -- 3.3.6. Omo ve Ace'nin Anne İkonlan 199 -- SONUÇ VE DEĞERLENDİRME 199 -- KAYNAKÇA 203 -- DİZİN 209 --

Özet
Toplumsal bir varlık olan insanın en önemli ihtiyaçlarından birisi iletişimdir ve uygarlıkları yönlendiren en önemli unsur, iletişim alanındaki gelişmeler olmuştur. İnsanlık tarihinde yazı dili, sadece o dili kullanan uygarlık içerisinde anlaşılır olmuştur fakat sembolik ifadeler uygarlıklar arası iletişimi sağlamıştır. Tarih boyunca ürünleri rakiplerinden ayırt etmek amacıyla kullanılan işaretler, simge ve sembollerle bu güne gelinmiş, amblem ve logolardan sonra marka kavramı ortaya çıkmış ve artık küresel dünya da sadece marka olmak değil, ikon marka olmak önemli hale gelmiştir. Yaşadığımız dönem tam anlamıyla işaretler çağıdır ve işareti olmayan bir ürün, mal, fikir ve kurum neredeyse bulunmamaktadır. Bu çalışmada markadan yola çıkılarak nasıl `İkon Marka haline gelinir konusu detaylarıyla incelenmiştir. Birinci bölümde İkon kavramı ve ikonun tarihçesiyle beraber ikon kavramının kültürle olan ilişkisi ele alınmıştır. İkinci bölümde ikon marka kavramı ve ikon marka olabilmek için izlenmesi gereken yöntemlerle birlikte, ikon marka bileşenleri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise ikon marka statüsüne yükselmiş iki örnek eşliğinde, ülkemizden ikon marka olabilecek iki marka incelenmiştir.

Konu Başlığı
Trademarks.
 
Markalar.
 
Brand name products.
 
Markalı ürünler.

Yazar Ek Girişi
Demireli, Cemalettin,
 
Ata, Sezen,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0003946658.827 TAS 2014AMerkez Kütüphane Genel Koleksiyon