Halkla ilişkiler yönetimi
tarafından
Özkan, Abdullah, hazırlayan
Başlık
:
Halkla ilişkiler yönetimi
Yazar
:
Özkan, Abdullah, hazırlayan
ISBN
:
9789944604512
Fiziksel Tanımlama
:
182 sayfa ; 24 cm.
Seri
:
İstanbul Ticaret Odası ; Yayın No. 2009-19
Seri Başlığı
:
İstanbul Ticaret Odası ; Yayın No. 2009-19
Genel Not
:
Kaynakça vardır
İçerik
:
İÇİNDEKİLER Onsöz ... 3 Giriş ... 9 I. BÖLÜM ı. HALKLA İLİŞKİLERlN TANIMI, KAPSAMI, GELİŞlMİ, ARAŞTIRMA VE DEGERLENDlRME YÖNTEMLERİ ... 13 1.1. Halkla ilişkilerin Kavramsal Çerçevesi ... 13 1.1.1. Halkla ilişkilerin Tanımı ... 13 1.1.2. Halkla İlişkiler Modelleri ... 19 1.1.2.1. Basın Ajansı/Tanıtım Modeli ... 19 1.1.2.2. Kamu yu Bilgilendirme Modeli ... 20 1.1.2.3. İki Yönlü Asimetrik Model ... 21 1.1.2.4. İki Yönlü Simetrik Model ... 21 1. 1 .2. 5. Dört Halkla İlişkiler Modelinin Genel Değerlendirmesi .... 22 1.1.3. Halkla İlişkiler Yönetiminde "Mükemmellik Projesi" ... 23 1.1.4. Halkla ilişkilerin Faaliyet Alanları ve İlkeleri ... 26 1.1.5. Halkla ilişkilerin Kullandığı Yöntem ve Teknikler .... 29 1.1.6. Halkla ilişkilerin Bazı Kavramlarla ilişkisi ... 32 1.1.6.1. Halkla İlişkiler ve Reklam ... 32 1.1.6.2. Halkla İlişkiler ve Propaganda ... 35 1.1.6.3. Halkla İlişkiler ve Pazarlama ... 40 1.2. Halkla İlişkiler Yönetiminin Stratejik Süreci .... 42 1.2.1. Stratejik Yönetim Kavramı ... 42 1.2.2. Stratejik Halldaİlişkiler Süreci ... 45 1.2.3. Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamasının Aşamaları ... 47 1.2.3.1. Araştırma ... 47 1.2.3.2. Planlama ... 52 1.2.3.3. Uygulama ... 54 1.2.3.4. Değerlendirme ... 55 1.2.4. Stratejik Halkla İlişkiler Modeli ... 58 ll. BÖLÜM ı. HALKLA İLİŞKİLER YÖNET1MtN1N STRATEJİK. UYGULAMALARI ... 61 1.1. Kurumsal İletişim Yönetimi ve Halkla İlişkiler ... 61 1.1.1. Kurum Kültürü ve Yönetimi ... 61 5 1.1.2. Kurumsal imaj Yönetimi ... 65 1.1.3. Kurumsal İletişimde Hallda ilişkilerin Rolü ... . 69 1.1.4. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları ... 7ı 1.2. Halkla İlişkiler ve Kurumsal itibar Yönetimi ... 76 1.2.1. Kurumsal itibar Yönetiminin Önemi ... 7 6 1.2.2. Kurumsal İtibann Oluşturulması ... 79 1.2.3. Kurumsal itibar Yönetimi ve Halldaİlişkiler .... 82 1.3. Halkla İlişkiler ve Kriz Yönetimi ... 86 1.3.1. Krizin Tanımı, Evreleri ve Özellikleri .... 86 1.3.2. Kr~z Yöı:~tiı:ıi Stratejileri ... 90 1 .3.3. Krız Iletışımı ... 94 1.3.4. Kriz Yönetiminde Halkla ilişkilerin Rolü ... 97 1.4. Halkla İlişkiler ve Algılama Yönetimi .... 101 1.4.1. Algılama Yönetiminin Önemi ve Uygulama Alanlan ... 101 1.4.2. Halkla İlişkiler Yönetiminde Algılama Yönetiminin Yeri ..... 104 1.5. Halkla ilişkilerde Sorun Yönetimi ... 106 1.5.1. Sorun Yönetimirün Tanımı ve Önemi ... 106 1.5.2. Sorun Yönetimi Süreci ... 108 1.5.3. Halkla İlişkiler Perspektifinden Sorun Yönetimi .... 1 .6. Halkla İlişkiler ve Spansorluk ... 13 1. 6.1. Sponsorluğun Tanımı ve Amaçlan ... 1 ı 3 1.6.2. Spansorluk Türleri ... ı ı6 1.6.3. Spansorluk Stratejileri ve Halkla İlişkiler ... ı22 ID. BÖLÜM 1. KITLE lLET!ŞtM ARAÇLARININ HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİNDE ETKİN KULLANIMI ... 125 1.1. Hallda ilişkilerde Medya Yönetimi ... 125 1.1.1. Halkla İlişkiler Yönetiminde Medya İlişkilerinin Yeri ... ı25 1.1.2. Medya Yönetiminin Teknik Ortam ve Aracları ... ı28 ı. ı .3. Medya İlişkilerinin Etkinliğ.inin Ölçülmesi "ve Değerlendirilmesi ... ı 3 1 1.2. Sanal Ortamda Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi ... 133 1.2.1. İnternet Kullanımı ve Halldaİlişkiler Uygulamaları .... 133 6 1.2.2. Sanal Ortamda Halkla İlişkiler Araçları ... 137 N. BÖLÜM 1. HALKLA 1L1ŞillER VE MESLEK RTİK KURALLARI ... ı 43 1.1. Halkla İlişkiler ve Etik .... ı 4 3 1.1.1. Halkla İlişkiler Yönetiminde Etik Kuralların Önemi ... ı 4 3 1.1.2. Halkla İlişkiler Mesleğinin Etik Yasaları .... ı 44 ı. ı .2. ı. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Meslek Ahlakı İlkeleri .. ı45 1.1.2.2. IPRA Meslek Ahlak Yasası .... ı46 l.ı.2.3. Atina Yasası ... ı48 ı.ı.2.4. Lizbon Yasası ... 150 ı.ı.2.5. Roma Bildirisi ... ı52 1.1.2.6. Helsinki Bildirgesi .; .... ı56 1.1.2.7. Halkla İlişkiler Enstitüsü'nün Ahlak Kuralları .... ı57 V. BÖLÜM 1. HALKLA 1L1ŞillER1 GELECEKT NELER BEKLİYOR? ...ı 59 l.l.Küreselleşme Sürecinin Hallda İlişkiler Yönetimine Etkileri ....... ı 59 ı. ı. ı. İletişim Teknolojilerincieki Gelişmelerin Halkla İlişkiler Yönetimine Etkileri ... ı59 1.1.2. Bilgi Toplumunda Halkla ilişkilerin Önemi ... ı6ı ı.ı.3. Şallda ilişkilerin Yakın Gelecekteki Gelişimi İle İlgili Ongörüler...
Özet
:
Kitap, kamuoyu, kurum/işletme ve hedef kitle arasındaki bağı kuran halkla ilişkiler yönetiminin, çok kapsamlı bir alanda faaliyet yürüttüğü, özellikle kurum içi, kurumlar arası, toplumsal, kamusal, stratejik ve finansal iletişim, kurumsal halkla ilişkil el', · medya ile ilişkiler, kriz ve etkinlik yönetimi gibi uygulamalarla, kurumun/işletmenin değişen rekabet koşullarında dengede kalmasını sağladığının altı çizilmektedir.
Konu Başlığı
:
Halkla ilişkiler (Yönetim).
Public relations (Management).
İletişim (Yönetim).
Communication (Management).
Yazar Ek Girişi
:
Özkan, Abdullah,
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0004302 | 659.2 HAL 2009 | Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon |