Kalite yönetimi ve güvence sistemleri
tarafından
 
Topal, R. Şeminur. yazar

Başlık
Kalite yönetimi ve güvence sistemleri

Yazar
Topal, R. Şeminur. yazar

ISBN
9789754612394

Yazar Ek Girişi
Topal, R. Şeminur. yazar

Fiziksel Tanımlama
206 sayfa : tabl., şekil, grafik ; 24 cm.

Seri
Yıldız Teknik Üniversitesi Vakfı ; yayın no. YTÜVAK.KM.DK-2000.001

Seri Başlığı
Yıldız Teknik Üniversitesi Vakfı ; yayın no. YTÜVAK.KM.DK-2000.001

Genel Not
Dizin vardır.

İçerik
İÇİNDEKİLER -- ÖNSÖZ V -- 1. Bölüm: Kalitede Tarihsel ve Kavramsal Gelişmeler 1 -- 1.1. Kalite Kavramının Tarihsel Gelişimi 1 -- 1.2. Geçmişteki ve Güncel Yaklaşımlarla Kalite Kavramı 3 -- 1.3. Kalitenin Temel Özellikleri ve Boyutları 4 -- 1.4. Kalite Güvenliği /Toplam Kalite 8 -- 1.5. Toplam Kalite Uygulamalarının Getirdikleri 9 -- 1.6. Toplam Kalite Yönetimi / Kalite Yönetim Sistemi ve Özellikleri 10 -- 1.7. Toplam Kalite Yönetim (TKY) Sisteminde Temel Amaçlar 12 -- 2. Bölüm:Toplam Kalite Yönetiminde Süreç, Araç, Yöntemler ve Yaklaşımlar 15 -- 2.1. Toplam Kalite Yönetimi (TKY) Süreçleri 15 -- 2.1.1. Süreç İyileştirme Etkinlikleri 16 -- 2.1.2. Sürekli İyileştirme Uygulamaları 19 -- 2.1.3. Sürekli İyileştirme Çalışmalarında Kullanılan Teknikler ve Araçlar 21 -- 2.1.4. Yönetim ve Planlamada 7 Temel Teknik 22 -- 2.1.5. Kalite Değerlendirme Araçlarının Uygulanması 24 -- 2.2. TKY Öncülerinin Temel Yaklaşımları ile Sistemin İzlenen Gelişimi 25 -- 2.3. TKY' de Kalitenin İyileştirilmesi ve Verimlilik Artışı 28 -- 2.3.1. Kalitede Aşamalar 29 -- 2.4. TKY' de Sistem Yaklaşımları ve Benimsenen Model 30 -- 3. Bölüm: Kalite Yönetim Sistemi (KYS)'nde Temel Öğeler, Gereklilikler ve -- Güncel Olgular 35 -- 3.1. KYS'de Temel Öğeler 35 -- 3.2. KYS' deki Temel Gereklilikler 38 -- 3.3. Kalite Yönetimine Geçiş Nedenleri 40 -- 3.4. TKY Stratejisi ve Paylaşımların Değerlendirilmesi 41 -- 3.5 TKY' yi ve TK' yi Oluşturan Temel Kavramlar 44 -- 3.5.1. Hizmet, Müşteri ve Şikayet Olguları 44 -- 3.5.2. İş Sonuçlan ve Değerlendirilmesi 47 -- 3.5.3. Çalışanların Memnuniyeti ve Motivasyon 48 -- 3.5.4. Motivasyon Yaratıcısı Lider 50 -- 3.6. TKY' de Performans Ölçme ve Değerlendirme 51 -- 3.7. TKY' de Kalite Çemberleri 52 -- 4. Bölüm: Kalite Maliyetleri, Risk Yönetimi ve Örün/Kalite Güvenliği 53 -- 4.1. Kalite / Kalitesizlik Maliyetleri 53 -- 4.2. Endüstride Risk Yönetimi 57 -- 4.2.1. Risk Analizi 57 -- 4.3. Ürün Güvenliği Açısından Kalite Kontrol ve Toplam Kalite Sisteminin -- Önemi 60 -- 4.4. Kalite Güvenliğini Sağlama Açısından Kalite Yönetim Sisteminin Rolü 63 -- 5. Bölüm: Kalite Güvence Standart Senlerine Geçiş 67 -- 5.1. Uluslararası Standartlara Göre Kalite Güvence Kavramlarının ve -- Kapsamlarının Tanımlamaları 67 -- 5.2. Kalite Güvence Sisteminin Temel Olguları 69 -- 5.3. ISO 9000 "Kalite Güvence Sistem Standardı" 70 -- 5.3.1. Kalite Güvence Sistem Serilerine Geçiş Nedenleri 70 -- 5.3.2. ISO 9000 Model Standart Serilerine Uyumun Hazırlık Aşamaları 71 -- 5.4. Kalite Güvence Model Standartlarında Dokümantasyon 75 -- 5.4.1. Dokümanların Hazırlanması 76 -- 5.4.2. Bazı Kalite Sistem Başlıkları ve Kapsamlarının Açıklaması 79 -- 5.4.3. Kalite Güvence Sistemindeki Kavramlar Arası ilişkiler 80 -- 5.5. ISO 9000 Belgelendirme Süreci 81 -- 5.5.1. ISO 9000 Değerlendirmeye Belgelendirme (Sertifikasyon) -- İşlem Dizisi 83 -- 5.5.2. ISO 9000 Kalite Güvencesi Belgesi Nedir ? 85 -- 5.5.3. ISO 9000 Belgesine Sahip Olmak Gerekli midir? 85 -- 5.6. Kalite Güvence Sisteminin Kurulması, İşletilmesi ve Dokümante Edilmesi -- İçin Yapılması Gerekenler 85 -- 6. Bölüm: Kapsam ve Uygulamaları ile Kalite Güvence Model Standartları- -- ISO 9000 Standart Serileri 87 -- 6.1. Ana Hatlarıyla ISO 9000 87 -- 6.2. Kalite Güvenliğinin Yaygınlaştırılması ve ISO 9000 Standart Senleri 88 -- 6.3. ISO 9000 Standart Serilerinin Temel Modelleri ve Kapsamları 88 -- 6.3.1. ISO 9000 Standart Serilerinin Mevcut Durumları 91 -- 6.3.2. ISO 9000 Standartlarının Sistem Öğeleri 94 -- 6.4. ISO 9000 Standart Modellerinde Sistem Öğelerinin Kapsamları 97 -- 6.4.1. "4.1." Yönetim ve Sorumluluk (Yönetimin Sorumluluğu) 97 -- 6.4.1.1. "4.1.1." Kalite Politikası 98 -- 6.4.1.2. "4.1.2." Organizasyon 98 -- 6.4.1.2.1. "4.1.2.1." Sorumluluk ve Yetki 99 -- 6.4.1.2.2. "4.1.2.2." Kaynaklar 100 -- 6.4.1.2.3. "4.1.2.3." Yönetim Temsilcisinin Seçilmesi 102 -- 6.4.1.3. "4.1.3." Yönetimin Kalite Sistemini İncelemesi 102 -- 6.4.2. "4.2, " Kalite Sistemi 103 -- 6.4.2.1."4.2.1." Genel 103 -- 6.4.2.2. "4.2.2." Sistem Prosedürleri 104 -- 6.4.2.3. "4.2.3." Kalite Planlaması 105 -- 64.3. "4.3." Sözleşmelerin İncelenmesi 106 -- 6.4.3.1. "4.3.1." Genel 106 -- 6.4.3.2. "4.3.2." İnceleme 106 -- 6.4.3.3. "4.3.3." Sözleşmede Değişiklik 106 -- 6.4.3.4. "4.3 4." Kayıtlar 107 -- 6.4.4. "4.4." Tasarım Kontrolü 107 -- 6.4.4.1. "4.4.1." Genel 107 -- 6.4.4.2. "4.4.2." Tasarım Planlaması ve Geliştirme Etkinliği 107 -- 6.4.4.3. "4.4.3." Kuruluşa Yönelik Teknik ilişkiler 108 -- 6.4.4.4. "4.4.4." Tasarım Girdileri 108 -- 6.4.4.5. "4.4.5." Tasarım Çıktıları 109 -- 6.4.4.6. "4.4.6." Tasarımın Kontrolü 109 -- 6.4.4.7. "4.4.7." Tasarımın Doğrulanması 110 -- 6.4.4.8. "4.4.8." Tasarımın Geçerliliği 110 -- 6.4.4.9. "4.4.9." Tasarım Değişiklikleri 111 -- 6.4.5. "4.5." Doküman ve Veri Kontrolü 111 -- 6.4.5.1. "4.5.1." Genel 111 -- 6.4.5.2. "4.5.2." Doküman Veri Onayı ve Yayını 111 -- 6.4.5.3. "4.5.3." Doküman ve Veri Değişiklikleri 112 -- 6.4.6. "4.6." Satmalıma 117 -- 6.4.6.1. "4.6.1." Genel 117 -- 6.4.6.2. "4.6.2." Satın alma İle İlgili Kalite Kayıtları 118 -- 6.4.6.3. "4.6.3." Satın alma Verileri 118 -- 6.4.6.4. "4,6.4." Tedarikçi Değerlendirme Kriterleri 119 -- 6.4.6.4.1. "4.6.4.1." Tedarikçinin Yerinde Doğrulanması 119 -- 6.4.6.4.2. "4.6.4.2." Satın Alınan Ürünlerin Müşteri -- Tarafından Doğrulanması 119 -- 6.4.7. "4.7." Müşterinin Temin Ettiği Ürünün Kontrolü 120 -- 6.4.8. "4.8." Ürün Tanımı ve İzlenebilirliği 120 -- 6.4.9. "4.9." Proses Kontrolü 120 -- 6.4.10. "4.10." Muayene ve Deney 122 -- 6.4.10.1. "4.10.1." Genel 122 -- 6.4.10.2. "4.10.2." Giriş (Girdi) Muayene ve Deneyleri 122 -- 6.4.10.3. "4.10.3." Proses (Süreç) Sırasındaki Muayene -- ve Deneyler 123 -- 6.4.10.4. "4.10.4." Son Muayene ve Deneyler 123 -- 6.4.10.5. "4.10.5." Muayene / Deney Kayıtları 123 -- 6.4.11. "4.11." Muayene ve Deney Teçhizatının Kontrolü 124 -- 6.4.11.1. "4.11.1." Genel 124 -- 6.4.11.2. "4.11.2." Kontrol Prosedürü 125 -- 6.4.12. "4.12." Analizlerin Durumu ve Denetimi 128 -- 6.4.13. "4.13." Uygun Olmayan Ürünlerin Kontrolü 128 -- 6.4.13.1. "4.13.1." Genel 128 -- 6.4.13.2. "4.13.2." Uygun Olmayan Ürünün İncelenmesi ve -- Elden Çıkarılması 129 -- 6.4.14. "4.14." Düzeltici ve Önleyici Etkinlikler 130 -- 6.4.14.1. "4.14.1." Genel 130 -- 6.4.14.2. "4.14.2." Düzeltici Etkinlikler 130 -- 6.4.14.3. "4.14.3." Önleyici Etkinlikler 131 -- 6.4.15. "4.15." Taşıma, Depolama, Ambalaj, Koruma ve Dağıtım 132 -- 6.4.15.1. "4.15.1." Genel 132 -- 6.4.15.2. "4.15.2." Taşıma 132 -- 6.4.15.3. "4.15,3." Depolama 132 -- 6.4.15.4. "4.15.4." Ambalajlama 132 -- 6.4.15.5. "4.15.5." Koruma 133 -- 6.4.15.6. "4.15.6." Dağıtım 133 -- 6.4.16. "4.16." Kalite Kayıtlarının Tutulması 133 -- 6.4.17. "4.17." Kuruluş İçi Kalite Denetimi 134 -- 6.4.18. "4.18." Eğitim” 136 -- 6.4.19. "4.19." Servis (Hizmet) 136 -- 6.4.20. "4.20." İstatistiksel Teknikler 137 -- 6.4.20.1. "4.20.1." Gereksinimlerin Tanımlanması 137 -- 6.4.20.2. "4.20.2." Prosedürler 137 -- 6.5. Tedarik Zinciri Açısından Ürün ve Kaliteyi Etkileyen Faktörler 139 -- 7. Bölüm: Çevresel Yönetim Sistemleri - ISO 14000 Standart Senleri 141 -- 7.1. Endüstrileşme ve Çevresel Yönetim Gereksinimi 141 -- 7.2. Çevre ve Çevresel Yönetim Sistemleri Nedir ? 142 -- 7.3. Çevresel Yönetim Neden Önemlidir ? 144 -- 7.4. Çevresel Yönetimde Yasal ve Diğer Gereklilikler 145 -- 7.4.1 .Çevresel Yönetim Sistemi Kapsamındaki Tanımlamalar 146 -- 7.5. Çevresel Yönetim Programlan 147 -- 7.6. Çevresel Yönetim Sisteminin Esasları 148 -- 7.6.1. Çevresel Yönetim Sisteminin Yapısal Durumu ve Uygulanması 149 -- 7.6.2. Çevresel Yönetim Sisteminin Denetimi 151 -- 7.6.3. Denetimde Esas Alınacak İşlem Basamakları 152 -- 7.7. Çevresel Yönetim Sistem Standartlarının İçerdikleri Model Serileri -- ve Kapsamları 152 -- 7.7.1. Kapsamı Bakımından ISO 14000 Serileri 153 -- 7.8. Çevresel ve Kalite Yönetim Sistemlerinin Birbirleri ve Diğer Güvence -- Sistemleri ile Karşılaştırılması 154 -- 7.9. ÇYS1 nin Ülkemizdeki Uygulamaları ve Beklentiler 156 -- S. Bölüm: Kalite Güvence Sistemlerinin

Özet
alitede Tarihsel ve Kavramsal Gelişmeler , Kalite Yönetim Sistemi (KYS)nde Temel Ögeler, Gereklilikler ve Güncel Olgular ve Çevresel Yönetim Sistemleri hakkında bilgiler yer almaktadır

Konu Başlığı
Total quality management
 
Toplam kalite yönetimi.
 
ISO 9000 series standards.
 
ISO 9000 serili standartlar.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0004328658.562 TOP 2000Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon