Yönetsel ve organizasyonel yapı açısından kamu kurumlarında mükemmellik
tarafından
 
Ökmen, Özgün. yazar

Başlık
Yönetsel ve organizasyonel yapı açısından kamu kurumlarında mükemmellik

Yazar
Ökmen, Özgün. yazar

ISBN
9789759850227

Yazar Ek Girişi
Ökmen, Özgün. yazar

Fiziksel Tanımlama
xvii, 215 sayfa.; 21 cm.

İçerik
İÇİNDEKİLER -- ÖNSÖZ -- SUNUŞ -- İÇİNDEKİLER VII -- OKUMA PARÇALARI XIII -- ŞEKİLLER XV -- GİRİŞ XVII -- BİRİNCİ BÖLÜM -- XXI. YÜZYILIN DEĞİŞİM ANLAYIŞI 2 -- BÖLÜM AMACI 2 -- A. DEĞİŞİM 3 -- B. DEĞİŞİMİN DİNAMİKLERİ 4 -- 1. TEKNOLOJİDEKİ HIZLI DEĞİŞİMLER 4 -- 2. KÜRESELLEŞME 5 -- C. DEĞİŞİMİN MAKRO EKONOMİK POLİTİKALARA ETKİSİ 9 -- 1. DEVLETİN KÜÇÜLTÜLMESİ VE ETKİNLEŞTİRİLMESİ 9 -- 2. SİYASET - KAMU YÖNETİMİ DENGESİNİN YENİDEN KURULMASI 10 -- 3. YENİ BİR YÖNETİM ANLAYIŞININ YERLEŞTİRİLMESİ 10 -- 4. MERKEZİYETÇİLİKTEN UZAKLAŞMA U -- İKİNCİ BÖLÜM -- YENİ YÜZYILIN STRATEJİ, YÖNETİM VE YENİ KAMU YÖNETİMİ -- ANLAYIŞI 13 -- BÖLÜMÜN AMACI 14 -- A. STRATEJİ 15 -- 1. STRATEJİNİN TANIMI 15 -- 2. STRATEJİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ 15 -- 2.1. Stratejik Planlama 16 -- 2.2. Stratejik Düşünce -- 2.2.1. Michael Porter'ın Stratejisi 18 -- 2.2.2. Hamel ve Prahalad'ın Stratejisi 21 -- 2.2.3. Slywotzky Yaklaşımı 24 -- 2.2.4. Grove Yaklaşımı 26 -- B. YÖNETİM 27 -- 1. YÖNETİM VE KURUMUN TANIMI 27 -- 2. YÖNETİMİN TARİHÇESİ 27 -- 3. YENİ MİLENYUMUN YÖNETİM ANLAYIŞI 31 -- 4. YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI: KAMU İŞLETMECİLİĞİ 33 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- KAMU KURUMLARININ BUGÜNKÜ YAPISI 39 -- BÖLÜMÜN AMACI 40 -- A. KAMU HİZMETİLERİ VE KALİTE 41 -- 1. KAMU HİZMETLERİNİN TANIMI 41 -- 2. KAMU HİZMETLERİNİN ÖZELLİKLERİ 42 -- 3. KAMU HİZMETLERİNİN SINIFLANDIRILMASI 43 -- Hizmetleri Sunanlara Göre Sınıflandırılması -- 3.1.1. İnsana Yönelik Hizmetler -- 3.1.2. Kolaylaştırıcı Hizmetler -- 3.1.3. Nesneye Yönelik Hizmetler -- 3.1.4. Bilişim Hizmetler -- Hizmetlerin Temas Düzeyine Göre Sınıflandınlması -- 3.2.1. Yüksek Düzey Temaslı Hizmetler -- 3.2.2. Orta Düzey Temaslı Hizmetler -- 3.2.3. Düşük Düzey Temaslı Hizmetler -- 4. KAMU HİZMETLERİ VE KALİTE -- B. KAMU YÖNETİMİ -- 1. KAMU YÖNETİMİNİN TANIMI -- 2. KAMU KURUMLARININ ORGANİZASYON YAPISI -- 3. KAMUNUN KURUMSAL KÜLTÜRÜ VE ORTAYA ÇIKARDIĞI PROBLEMLER -- 3.1. İnsanın Mekanik Bir Araç Olarak Görülmesi -- 3.2. Bürokratların Otoriteyi Kendinde Toplamak İstemesi -- 3.3. Yetki Gaspı -- 3.4. Bürokratların Yetersizliği ve Sorumluluğu Yayması -- 3.5. Bürokratların Daha Az Yeteneklilerle Çalışmak İstemesi -- 3.6. Kararlarda Gecikme -- 3.7. Bürokratik Sabotaj -- 3.8. Kültürel ve Ahlaki Kirlenme -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM -- KAMU KURUMLARINDA MÜKEMMELLİĞE ULAŞMANIN TEMEL ŞARTLARI VE LİDERLİK -- BÖLÜMÜN AMACI -- A. KAMU KURUMLARINDA MÜKEMMELLİK VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ -- 1. KURUMSAL VE BİREYSEL DEĞİŞİM -- 1.1. Kurumsal Geçiş -- 1.2. Bireysel Geçiş -- 2. KURUMSAL KALİTE -- 2.1. Yönetimin Kalitesi -- 2.2. Organizasyon Yapısının Kalitesi -- 2.3. İnsan Kaynaklarının Kalitesi -- B. YENİDEN YAPILANMANIN TEMEL UNSURLARI -- 1. TOPLUMDA DEĞİŞİM İRADE VE İSTEĞİNİN OLUŞMASI -- 2. DEĞİŞİM İÇİN ÜST YÖNETİMİN İNANCI VE DESTEĞİNİN SAĞLANMASI -- 3. DEĞİŞİMCİ MODELİN ORTAYA KONMASI -- C. LİDERLİK -- 1. LİDERLİK VE YÖNETİCİLİĞİN TANIMI -- 2. İNSANLARA LİDERLİK ETMENİN İLKELERİ -- 2.1. Etkin Bir Vizyona Sahip Olması -- 2.2. Kurumda Bir Güven Ortam Sağlaması -- 2.3. Kurumsal Katılımcılığı Sağlaması -- 2.4. Liderin Kurumda Bireysel ve Kurumsal Öğrenme İçin Ortamını Yaratması... -- 2.5. Liderin Kurumsal Çeşitliliği Sağlaması -- 2.6. Liderin Kurumda Bireysel ve Kurumsal Yaratıcılığı Ortaya Çıkarması -- 2.7. Liderin Kuruma Dürüstlüğü Yerleştirmesi -- 2.8. Liderin Kurumsal Toplumsallaşmayı Sağlaması 92 -- BEŞİNCİ BÖLÜM -- KAMU KURUMLARINDA MÜKEMMELLİK: STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİM 97 -- BÖLÜMÜN AMACI 98 -- A. STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİM 99 -- YENİDEN YAPILANMA PLANLAMASININ YAPILMASI 99 -- KAMU KURUMLARINDA DURUM YA DA SWOT ANALİZLERİ 101 -- 2.1. İç Çevre Analizleri 102 -- 2.2. Dış Çevre Analizi 105 -- 2.3. Çalışma Çevresi Analizi 107 -- 3. KAMU KURUMLARINA YÖN BELİRLEME. 108 -- 3.1. Vizyon 108 -- 3.2. Misyon 113 -- 3.3. Amaç ve Hedefler. 115 -- 3.4. Değerler ve Normlar 115 -- 4. STRATEJİ OLUŞTURMA 116 -- 4.1. Kurumsal Stratejiler 117 -- 3.1.1. Kurumsal Esnekliğin Sağlanması 117 -- 3.1.2. Kurumsal İç İşleyişinin Yeniden Tasarlanması 117 -- 4.2. Süreçlerle İlgili Stratejiler 117 -- 3.2.1. Kurumsal Esnekliğin Sağlanması 117 -- 3.2.2. Kurumsal İç İşleyişinin Yeniden Tasarlanması 117 -- 3.2.3. Süreçlerin Performansları Ölçülecek Şekilde Yeniden Tasarlanması 117 -- 4.3. İnsan Kaynaklan Stratejileri 118 -- 4.4. Yönetsel Stratejiler 118 -- 5. STRATEJİLERİN AKSİYON PLANLARINA DÖNÜŞTÜRÜLMESİ 118 -- 6. VİZYON BİLDİRİSİNİN YAYINLANMASI 119 -- 7. STRATEJİLERİN UYGULANMASI 120 -- 7.1. Uygulamanın Başarılı Bir Şekilde Gerçekleştirilmesinin Unsurlan 122 -- 7.2. Yeniden Yapılanmanın Başarısını Engelleyen Unsurlar 124 -- 7.2.1. Üst Yönetimden Kaynaklanan Problemler 124 -- 7.2.2. Orta Düzey Yönetici ve Uzmanlardan Kaynaklanan Engeller 125 -- ALTINCI BÖLÜM -- KAMU KURUMLARINDA ORGANİZASYONEL YAPI VE MÜKEMMELLİK 129 -- BÖLÜMÜN AMACI 130 -- A. ORGANİZASYONEL YAPI VE MÜKEMMELLİK 131 -- 1. KURUMSAL ESNEKLİĞİN OLUŞTURULMASI 131 -- 1.1. Organizasyonel Esneklik 131 -- 1.2. Teknolojik Esneklik 132 -- 1.3. E-Devlet 133 -- 2. KURUMLARININ İÇ İŞLEYİŞİ 134 -- 2.1. Yenilenme Süreci 134 -- 2.2. Operasyonel Birimler 136 -- 3. KALİTE ORGANİZASYONUNUN YAPISI 137 -- 3.1. Kalite Organizasyonunun Yapısı 137 -- 3.2. Kalite Organizasyonunun İşleyişi 140 -- B. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ -- 1. İNSAN KAYNAKLARININ ÖNEMİ -- 2. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ -- 3. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNİN UNSURLARI -- 3.1. İnsangücünün Planlanması ve İş Değerlendirilmesi -- 3.2. Performans Değerlendirme ve Yönetimi -- 3.2.1. Performans Değerlendirmenin Tanımı ve Amacı -- 3.2.2. Performans Ölçümü ve Göstergeleri -- 3.3. Ücret ve Ödüllendirme Yönetimi -- 3.4. İnsan Kaynağının Geliştirilmesi ve Kariyer Yönetimi -- C. VATANDAŞ ODAKLI YAKLAŞIM. -- 1. DIŞ MÜŞTERİ -- 2. İÇ MÜŞTERİ -- Ç. SÜREKLİ GELİŞME (KAİZEN) -- D. SÜREÇ İYİLEŞTİRİLMESİ VE YÖNETİMİ -- 1. SÜREÇLERİN TANIMLANMASI VE SINIFLANDIRILMASI -- 1.1. Temel Süreçler -- 1.2. Destek Süreçler -- 2. SÜREÇLERİN İYİLEŞTİRİLMESİ -- 2.1. Süreçlerin Yeniden Tasarlanması -- 2.2. Süreçlerin Küçük Adımlarla İyileştirilmesi -- 3. SÜREÇ İYİLEŞTİRME VE YÖNETİMİNDE ÜST YÖNETİMİN GÖREVLERİ.. -- E. KIYASLAMA -- 1. KIYASLAMA TANIMA VE ÇEŞİTLERİ -- 2. KIYASLAMA FAALİYETLERİNİN AŞAMALARI -- 2.1. Planlama -- 2.2. Analiz -- 2.3. Entegrasyon -- 2.4. Uygulama -- F. KURUMSAL ÖĞRENME -- 1. KURUMSAL ÖĞRENMENİN TANIMI -- 2. ÖĞRENEN KURUMLARIN TEMEL TAŞLARI -- 2.1. Sistematik Problem Çözme -- 2.2. Yeni Yaklaşımların Denenmesi -- 2.3. Başkalarının Tecrübesi Ve En İyinin Adapte Edilmesi -- 2.4. Kurum İçi Bilgi Aktarma -- 3. KAMU KURUMLARI İÇİN ETKİN BİR ÖĞRENME MODELİ -- 3.1. Bireysel Öğrenim -- 3.2 Ekip Öğrenimi -- Kurumsal Öğrenim -- Müşteri Öğrenimi -- G. ÜRETİLEN MAL VE HİZMETLERİN PERFORMANSININ KALİTESİNİN ÖLÇÜLMESİ -- 1. ÖLÇÜM İŞLEMLERİNİN AŞAMALARI -- 2. TEMEL ÖLÇÜM YÖNTEMLERİ -- 2.1. Beyin Fırtınası -- 2.2. Pareto Analizi -- 2.3. Akış Diyagramları -- 2.4. Sebep - Sonuç Diyagramı 173 -- 2.5. Histogram 173 -- 2.6. Çetele Diyagramı 174 -- 2.7. Serpilme Diyagramı 174 -- J. EKİP ÇALIŞMALARI 176 -- 1. EKİP ÇALIŞMALARININ TANIMI VE AMACI 176 -- 2. ÇALIŞMA EKİPLER

Özet
Son yirmi yılda yönetim bilimi alnında değişimler

Konu Başlığı
Kamu kurumları yönetimi.
 
Management of public institutions.
 
Kamu yönetimi -- Mükemmellik.
 
Public administration -- Excellence.
 
Kamu yönetimi -- Başarı.
 
Public administration -- Success.

Yazar Ek Girişi
Dönmez, Durmuş,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0004337351.8 OKM 2005Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon