e-İş, e-Devlet, eTİK.
tarafından
 
Arslan, Mahmut. yazar

Başlık
e-İş, e-Devlet, eTİK.

Yazar
Arslan, Mahmut. yazar

ISBN
9789756325827

Yazar Ek Girişi
Arslan, Mahmut. yazar

Fiziksel Tanımlama
x, 150 sayfa : şekil, tablo ; 24 cm.

İçerik
a BÖLÜM I ÎŞ AHLAKI -- 1. İŞ AHLAKININ TEMEL KAVRAMLARI 1 -- 1.1. KantTn Ödev Ahlakı (Deontoloji) : 4 -- 1.2. Sonuçsalcılık (Teoloji) 7 -- 1.3. Erdem Ahlakı 13 -- 1.4. Adalet Ahlakı 14 -- 1.5. İşletmelerin Sosyal Sorumluluğu 16 -- 1.6. Bilişim ve İş Ahlakı 20 -- BÖLÜM II E-ÎŞ ve E-ÎŞ UYGULAMALARI -- 2. E-iş 23 -- 2.1. E-İş Modelleri 27 -- 2.1.1. İşletme- Tüketici Modeli (Business to -- Consumer; B2C) 27 -- 2.1.2. İşletme- İşletme Modeli -- (Business to Business; B2B) 28 -- 2.1.3. İşletme- Devlet Modeli 28 -- 2.1.4. Birey- Devlet Modeli 29 -- 2.2. Beşeri Sermaye, Toplumsal Güven ve Bilişim Teknolojileri 30 -- 2.3. Şeffaflık ve E-İş 33 -- BÖLÜM III E-DEVLET ve UYGULAMALARI -- 1. E-Devlet 37 -- 1.1. E-Devlet Modelleri 39 -- 1.2. Türkiye'deki E-devlet Modeli 40 -- 1.3. Türkiye'deki E-Devlet Modelinin Hukuki Altyapısının Oluşturulması İçin Gerekli İşlemler 41 -- 1.4. Türkiye'de e-Devlet Alt Yapısını Kurmak İçin -- Yapılan Çalışmalar 43 -- 1.4.1. Ulusal Yargı Ağı Projesi (UYAP) 43 -- 1.4.2. Merkezi Nüfus İdare Sistemi Projesi (MERNİS) 45 -- 1.4.3. Vergi Daireleri Otomasyon Projesi (VEDOP) 46 -- 1.4.4. SAY 2000 Projesi 48 -- 1.4.5. Gümrük İdaresinin Modernizasyonu Projesi (GİMOP) 49 -- BÖLÜM IV YOLSUZLUK, ŞEFFAFLIK ve E-DEVLETİN YOLSUZLUĞU ÖNLEMEDEKİ ROLÜ -- 2. Yolsuzluk ve Şeffaflık 51 -- 2.1. Yolsuzluğun Temel Nitelikleri 53 -- 2.1.1. Yetki Öğesi 53 -- 2.1.2. Yetkinin "Kural Dışı Kullanımı" Öğesi 54 -- 2.1.3. Çıkar Öğesi 54 -- 2.2. Yolsuzluk Türleri 55 -- 2.2.1. Yönetsel Yolsuzluk 56 -- 2.2.1.1. Maddesel Bedel İçerikli Yolsuzluk 56 -- 2.2.1.1.1. Rüşvet 56 -- 1.1.1.1.1. İrtikap 57 -- 1.1.1.1.2. Zimmet 58 -- 1.1.1.2. Dayamşma İçerikli Yolsuzluk 58 -- 1.1.1.2.1. Yakınları Kayırma 58 -- 1.1.1.2.2. Sözü Geçer Kişileri Kayırma 58 -- 1.2. Bürokrasi ve Yolsuzluk 59 -- 1.3. Türkiye'de Yolsuzluğun Yaygınlığı 63 -- 1.4. Şeffaflık ve Yolsuzluğun Önlenmesi 67 -- 1.5. Şeffaflık ve E-Devlet 68 -- 1.6. E-Yönetişim Modeli 71 -- 1.7. E-Devlet Projesinin Taşıdığı Riskler 73 -- 1.8. E-Yaşam’m Vazgeçilmezi: Elektronik İmza (E-İmza) ve Dijital İmza 74 -- 1.8.1. Dijital İmza 75 -- 1.8.2. Dijital İmzanın Fonksiyonları 77 -- 1.8.3. Dijital İmzalarda Kullanılan Anahtar Türleri 78 -- 1.8.4. Dijital İmzanın Oluşturulması ve Onaylanması 78 -- 1.8.5. Türkiye'deki E-İmza Uygulaması 79 -- 1.8.6. Türkiye'de E-İmza Uygulamasına İlişkin Olası Sorunlar 80 -- SONUÇ VE TARTIŞMA 82 -- EKLER 88 -- EK-1: Yolsuzluk Algılama Endeksi-2002 Puanları Açısından Ülkelerin -- Sıralaması 89 -- EK-2: Yolsuzluk Algılama Endeksi-2004 Puanları Açısından Ülkelerin -- Sıralaması 92 -- EK-3: Ulusal Mevzuat: Elektronik İmza Kanunu 95 -- EK-4: İsveç Nitelikli Elektronik İmza Kanunu 106 -- EK-5: Avusturya İmza Kanuna BÖLÜM I ÎŞ AHLAKI -- 1. İŞ AHLAKININ TEMEL KAVRAMLARI 1 -- 1.1. KantTn Ödev Ahlakı (Deontoloji) : 4 -- 1.2. Sonuçsalcılık (Teoloji) 7 -- 1.3. Erdem Ahlakı 13 -- 1.4. Adalet Ahlakı 14 -- 1.5. İşletmelerin Sosyal Sorumluluğu 16 -- 1.6. Bilişim ve İş Ahlakı 20 -- BÖLÜM II E-ÎŞ ve E-ÎŞ UYGULAMALARI -- 2. E-iş 23 -- 2.1. E-İş Modelleri 27 -- 2.1.1. İşletme- Tüketici Modeli (Business to -- Consumer; B2C) 27 -- 2.1.2. İşletme- İşletme Modeli -- (Business to Business; B2B) 28 -- 2.1.3. İşletme- Devlet Modeli 28 -- 2.1.4. Birey- Devlet Modeli 29 -- 2.2. Beşeri Sermaye, Toplumsal Güven ve Bilişim Teknolojileri 30 -- 2.3. Şeffaflık ve E-İş 33 -- BÖLÜM III E-DEVLET ve UYGULAMALARI -- 1. E-Devlet 37 -- 1.1. E-Devlet Modelleri 39 -- 1.2. Türkiye'deki E-devlet Modeli 40 -- 1.3. Türkiye'deki E-Devlet Modelinin Hukuki Altyapısının Oluşturulması İçin Gerekli İşlemler 41 -- 1.4. Türkiye'de e-Devlet Alt Yapısını Kurmak İçin -- Yapılan Çalışmalar 43 -- 1.4.1. Ulusal Yargı Ağı Projesi (UYAP) 43 -- 1.4.2. Merkezi Nüfus İdare Sistemi Projesi (MERNİS) 45 -- 1.4.3. Vergi Daireleri Otomasyon Projesi (VEDOP) 46 -- 1.4.4. SAY 2000 Projesi 48 -- 1.4.5. Gümrük İdaresinin Modernizasyonu Projesi (GİMOP) 49 -- BÖLÜM IV YOLSUZLUK, ŞEFFAFLIK ve E-DEVLETİN YOLSUZLUĞU ÖNLEMEDEKİ ROLÜ -- 2. Yolsuzluk ve Şeffaflık 51 -- 2.1. Yolsuzluğun Temel Nitelikleri 53 -- 2.1.1. Yetki Öğesi 53 -- 2.1.2. Yetkinin "Kural Dışı Kullanımı" Öğesi 54 -- 2.1.3. Çıkar Öğesi 54 -- 2.2. Yolsuzluk Türleri 55 -- 2.2.1. Yönetsel Yolsuzluk 56 -- 2.2.1.1. Maddesel Bedel İçerikli Yolsuzluk 56 -- 2.2.1.1.1. Rüşvet 56 -- 1.1.1.1.1. İrtikap 57 -- 1.1.1.1.2. Zimmet 58 -- 1.1.1.2. Dayamşma İçerikli Yolsuzluk 58 -- 1.1.1.2.1. Yakınları Kayırma 58 -- 1.1.1.2.2. Sözü Geçer Kişileri Kayırma 58 -- 1.2. Bürokrasi ve Yolsuzluk 59 -- 1.3. Türkiye'de Yolsuzluğun Yaygınlığı 63 -- 1.4. Şeffaflık ve Yolsuzluğun Önlenmesi 67 -- 1.5. Şeffaflık ve E-Devlet 68 -- 1.6. E-Yönetişim Modeli 71 -- 1.7. E-Devlet Projesinin Taşıdığı Riskler 73 -- 1.8. E-Yaşam’m Vazgeçilmezi: Elektronik İmza (E-İmza) ve Dijital İmza 74 -- 1.8.1. Dijital İmza 75 -- 1.8.2. Dijital İmzanın Fonksiyonları 77 -- 1.8.3. Dijital İmzalarda Kullanılan Anahtar Türleri 78 -- 1.8.4. Dijital İmzanın Oluşturulması ve Onaylanması 78 -- 1.8.5. Türkiye'deki E-İmza Uygulaması 79 -- 1.8.6. Türkiye'de E-İmza Uygulamasına İlişkin Olası Sorunlar 80 -- SONUÇ VE TARTIŞMA 82 -- EKLER 88 -- EK-1: Yolsuzluk Algılama Endeksi-2002 Puanları Açısından Ülkelerin -- Sıralaması 89 -- EK-2: Yolsuzluk Algılama Endeksi-2004 Puanları Açısından Ülkelerin -- Sıralaması 92 -- EK-3: Ulusal Mevzuat: Elektronik İmza Kanunu 95 -- EK-4: İsveç Nitelikli Elektronik İmza Kanunu 106 -- EK-5: Avusturya İmza Kanunu

Özet
E-iş ve e-devlet uygulamalarının sadece ekonomik etkinliği değil ahlaki etkinliği de artıracağına inanmaktadır. Daha hızlı ve daha şeffaf bir ortamda azalan işlemlerle bağlantılıoalrak bu işlemlere ilişkin yolsuzlukların da azalacağı rasyonel bir beklentiye benzemektedir

Konu Başlığı
Public administration -- Data processing -- Turkey.
 
Kamu yönetimi -- Bilgi işlem -- Türkiye.
 
Internet in public administration -- Turkey.
 
İnternet, Kamu yönetimince -- Türkiye.
 
Public administration -- Moral and ethical aspects.
 
Kamu yönetimi -- Ahlaki ve etiksel etkiler.

Yazar Ek Girişi
Akıncı, Sevcan Kılıç,
 
Karapınar, Pınar Bayhan,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0004396658.05467 ARS 2007Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon