Uluslararası pazarlama yönetimi : teori, uygulama ve örnek olaylar
tarafından
Karafakıoğlu, Mehmet. yazar
Başlık
:
Uluslararası pazarlama yönetimi : teori, uygulama ve örnek olaylar
Yazar
:
Karafakıoğlu, Mehmet. yazar
ISBN
:
9789754869101
Yazar Ek Girişi
:
Karafakıoğlu, Mehmet. yazar
Fiziksel Tanımlama
:
356 sayfa. ; 23 cm.
Seri
:
İşletme Fakültesi Yayın No ; 224. İşletme İktisadı Enstitüsü Yayın No ; 118.
Seri Başlığı
:
İşletme Fakültesi Yayın No ; 224. İşletme İktisadı Enstitüsü Yayın No ; 118.
İçerik
:
a İÇİNDEKİLER -- BOLUM I -- Temel Bilgiler ve Kavramlar -- İHRACAT VE ÇAĞDAŞ PAZARLAMA ANLAYIŞI 3-3 -- ULUSLARARASI TİCARETİN DÜNKÜ VE BUGÜNKÜ DURUMU 5-8 -- FİRMALARIN ULUSLARARASI PAZARLAMA FAALİYETLERİNE -- KATILMA DERECELERİ 8-10 -- 1- Tamamen iç pazara dönük firmalar 8 -- 2- Yurtdışı pazarlama faaliyetlerini süreksiz biçimde sürdüren firmalar -- 3- Uluslararası pazarlama faaliyetleri sürekli ve düzenli firmalar 9 -- 4- Uluslararası pazarlama faaliyetlerini evrensel boyutlarda sürdüren firmalar 9 -- 5- Katılma derecelerinin pazarlama faaliyetlerinin niteliği üzerindeki etkileri 9-10 -- İHRACAT PAZARLAMASI, ULUSLARARASI PAZARLAMA, -- BAZI ÖNEMLİ TANIMLAR 10-11 -- ULUSLARARASI PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN PLANLAMASI -- YURTDIŞI VE YURTİÇİ ÇEVRE DEĞİŞKENLERİ, PAZARLAMA VASITALARI 12-28 -- 1 - Pazar Çevresinin Tanınması 12 -- 1.1. Yurtdışı Pazar çevresi 12-23 -- 1.2. Yurtiçi Pazar Çevresi 23-25 -- 2- Pazar Bölümlerinin Belirlenmesi ve hedef dış pazarlarının seçimi 25-26 -- 3- Hedef pazarlar için uygun pazarlama programlarının belirlenmesi 26-28 -- ULUSLARARASI PAZARLAMADA TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI VE PAZARLAMA -- FAALİYETLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ 28-33 -- BÖLÜM II -- İhracat Rejimimiz, Türk -- Parası Kıymetini Koruma Mevzuatı ve Gümrük -- İşlemleri -- İHRACATÇI SIFATININ KAZANILMASI 36 - 40 -- İHRACATÇI SERBESTLİĞİ KAVRAMI 41 -- HAZİNE VE DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞFNIN MÜSAADESİNE BAĞLI İHRACAT LİSANSA -- BAĞLI İHRACAT, TESCİLE BAĞLI İHRACAT, SERBEST İHRACAT 42 - 54 -- 1- Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlunın Müsaadesine Bağlı İhracat 44 -- 2- Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlığı veya Meslek Kuruluşunun Lisansına Bağlı İhracai 44 - 45 -- 3- Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlığı veya Meslek Kuruluşunun Tesciline Bağlı İhracat 45-46 -- 4- Lisans ve Tescil İşlemleri 46 -- 5- İhraç Süresi ve Süre Uzatımı 46 - 47 -- 6- Serbest İhracat 47 -- 7- Fiili İhracatı Gerçekleşmesinden Sonra Gümrük İdareleri ve İhracatçılar Tarafından Yapılacak -- İşlemler 47 -- ÖZELLİĞİ OLAN İHRACAT. 55-71 -- 1- Konsinyasyon ve Müşterek Hesap Yolu İle İhracat 55 - 56 -- 2- Kesin Satış Yapıldıktan Sonra Yurtdışında İşlem Görerek Teslim Edilecek Malların İhracatı...56 - 59 -- 3- Kredili ihracat 59 - 60 -- 4- Yurtiçi ve Yurtdışındaki Serbest Bölge veya Gümrüksüz Antrepolara Doğrudan veya Yurtdışındaki Şube, Büro ve Temsilcilikler Vasıtası ile Yapılacak ihracat 60 -- 5- Geçici thracat 61 - 65 -- 6- Bedelsiz Ticari İhracat 65 - 66 -- 7- Bedeli Türkiye'de Pejin Dövizle Ödenmiş Malların İhracatı 67 -- 8- Transit Ticaret 67 - 68 -- 9- Reeksport 69 -- 10- Sınır Ticareti 69 -- 11- Yurtdışında İş Alanı Müteahhitlerin Yapacağı İhracat 69 - 71 -- TÜRK PARASI KIYMETİNİ KORUMA MEVZUATINA GÖRE İHRACATÇILARIN VE BANKALARIN SORUMLULUKLARI 72 -- GÜMRÜK İŞLEMLERİ, FİİLİ İHRACATIN GERÇEKLEŞMESİ 72-86 -- 1- Gümrük İdarelerine Başvuru Sırasında Sunulacak Belgeler 73 - 83 -- 1.1- Gümrük Çıkış Beyannamesi 73 -- 1.2- İmza Sirküleri, Sicil Gazetesi, Ruhsatname, İhracatçı Belgesi, Çeşitli Vekaletnameler 73 -- 1.3- İhracat Rejimine Göre Sağlanması Gereken İzinleri Kanıtlayan Belgeler 78 -- 1.4- Malın Satış Faturası 78 -- 1.5- Çeki Listesi 78 -- 1.6- Çeşitli Kontol ve Ekspertiz Raporları 78-79 -- 1.7- A.TR.I ve A.TR.3 Dolaşım Belgeleri 79 - 83 -- 2- Gümrük Çıkış Beyannamesinin Tescili 83 -- 3- Muayene Yeri ve İhraç Mallarının Kontrolü 83 - 86 -- FİİLİ İHRACATTAN SONRA YAPİLAN İŞLEMLER 86 -- BÖLÜM III -- İhracatı Teşvik Tedbirleri -- İHRACAT KREDİLERİ 91 - 92 -- VERGİ, RESİM VE HARÇ İSTİSNASI 92 -93 -- GÜMRÜK MUAFİYETLİ DÖVİZ TAHSİSİ 93 - 95 -- İHRACAT KARŞILIĞI DÖVİZLERDEN MAHSUP VEYA ÖDEME 95 -- GEÇİCİ KABUL REJİMİ 95 - 96 -- GARANTİSİZ TÎCARİ BORÇLARIN FASON ÜRETİMLE ÖDENMESİ 96 - 97 -- İSTİHSAL VERGİSİ MUAFİYETİ 97 - 98 -- İHRACATÇI SERMAYE ŞİRKETLERİNİN TEŞVİKİ 99 - 100 -- BÖLÜM IV -- Uluslararası Mal Politikası -- ULUSLARARASI PAZARLAMA EVRENSEL MAMUL HAYAT -- EĞRİSİ MODELİ 114-122 -- DIŞ PAZARDA MAMUL HAYAT EĞRİSİNİN KULLANILMASI 122-123 -- ULUSLARARASI PAZARLAMADA TAKİP EDİLEBİLECEK ALTERNATİF -- MAL POLİTİKALARI 123-127 -- 1- Standardİzasyon ve uyarlama 123-125 -- 2- Farklılaştırılmış ve yoğunlaştırılmış pazarlama 125-126 -- 3- Örnek Beş Farklı Mal-Reklam Straetejisi 126-129 -- 3.1. Standart bir mal ve reklam 127 -- 3.2. Standart bir mal ve uyarlanmış reklamlar 127 -- 3.3. Malda uyarlama, standart bir reklam 127-128 -- 3.4. Hem malda, hem reklamda uyarlama 128 -- 3.5. Yeni bir mal, yeni bir reklam 128-129 -- ULUSAL VE ULUSLARARASI MAL BtLEŞİMİ 132-136 -- MAMUL HATLARININ YÖNETİM! 136-137 -- ULUSLARARASI PAZARLAMADA YENİ MAMUL FİKİRLERİNİN KAYNAKLARI -- AMBALAJLAMA, ÖNEMİ VE AMBALAJLARIN SEÇİMİ 138-139 -- ETİKETLER 140 -- MARKALAR, MARKALARIN KORUNMASI 141-142 -- GARANTİLER, SATIŞ SONRASI HİZMETLERİN ÖRGÜTLENMESİ 143-144 -- ÖRNEK OLAY; FİLİPİN PAZARI İÇİN AMBALAJ 143-150 -- BÖLÜM V -- Uluslararası Fiyatlandırma Kararları, Vergi İadesi Uygulaması ve Ödeme Şekilleri -- FİYATLANDIRMA AMAÇLARI 153-154 -- ULUSLARARASI FİYATLANDIRMADA KULLANILAN TEMELLER 154-163 -- 1- Rekabete göre dış pazar fiyatlarının belirlenmesi 155-156 -- 2- Maliyletlere göre dış pazar fiyatlarının belirlenmesi 156-159 -- 2.1. Tam maliyetlere göre fiyatlandırma 157 -- 2.2. Değişir maliyetlere göre fiyatlandırma 157-158 -- 2.3. Teşvik tedbirleri ile sağlanan avantajların fiyata yansıtılması 159 -- 3- Talebe göre fiyatlandırma 159-160 -- 4~ İhracatçıya fiyat açısından rekabet gücü kazandıracak diğer önlemler 160-163 -- PİYASAYA GİRME VE TALEBİN KAYMAĞINI ALMA POLİTİKALARI 163-164 -- 1- Piyasaya girme politikası 163 -- 2- Talebin kaymağını alma politikası 163-164 -- ULUSLARARASI PAZARLAMADA FİYAT FARKLILAŞTIRMASI 164-165 -- TRANSFER FİYATLANDIRMA TRANSFER FİYATLARININ -- BELİRLENMESİ 165-167 -- PARA BİRİMİNİN SEÇİMİ 167-168 -- HÜKÜMETLERİN FİYATLANDIRMA KARARLARİNA ETKİLERİ 168-169 -- İHRACATTA VERGİ İADESİ, ORANLARI VE HESAPLAMA YÖNTEMİ 169-173 -- 1- Vergi iadesinin niteliği 169-170 -- 2- Vergi iadesi listeleri 170 -- 3- Vergi iadesinden yararlanmak için gerekli diğer koşullar 171 -- 4- Vergi İadesi Oranları 171-172 -- 5- Vergi İadesi için Başvurma ve Talep Edilen Belgeler 173 -- 6- Vergi ladesi Matrahının Hesaplanması 173 -- İHRACAT BEDELLERİNİN ÖDEME ŞEKİLLERİ 179-188 -- 1- Konsinye veya müşterek hesap yolu ile ödeme 180 -- 2- Poliçe karşılığında ödeme 180-181 -- 3- Akreditifle Ödeme 181-186 -- 3.1. Dönülebilinir ve dönülemez akreditifler 184 -- 3.2. Devredilebilir akreditif 184 -- 3.3. Teyitli akreditifler 184 -- 3.4. Sabit ve rotatif akreditifler 184 -- 3.5. Bölünebilir akreditifler 185 -- 3.6. Karşılıklı akreditif 185 -- 3.7. Peşin ödemeye imkan veren akreditif 185 -- 3.8. Akreditifle ödemede dikkat edilmesi gereken noktalar 185-186 -- 4- Peşin ödeme 186 -- ÖRNEK OLAY: Egemen Lastik Şirketi 189-192 -- BÖLÜM VI -- Uluslararası Pazarlamada -- Dağıtım Kanallarının -- Seçimi -- DOLAYLI VE DOLAYLSIZ İHRACAT 197-207 -- 1- Dolaylı ihracat kanalında yer alan çeşitli aracılar 198-203 -- 1.1. Çeşitli komisyoncular 200 -- XX Yerli tüccarlar 200 -- 1.3. Yabancı uyruklu tüccar ve temsilciler 200 -- 1.4. ihracatçı birlikleri ve kooperatifler ...200-201 -- 1.5. Üretici
Özet
:
Uluslararası Pazarlamaya Giriş *Temel Kavramlar ve Planlama *Uluslararası Pazarlama Çevresi *Ürün Kararları *Fiyatlandırma Kararları *Dağıtım Kararları *Tutundurma Kararları *Pazarlama Araştırmaları
Konu Başlığı
:
İhracat pazarlaması -- Yönetim
İhracat pazarlaması -- Yönetim -- Vaka çalışmaları
International marketing -- Management.
International marketing -- Management -- Case studies
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0004430 | 658.848 KAR 2000 | Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon |