Davranışsal iktisat açısından lüks tüketim, materyalizm, sosyo-ekonomik statü ve dini değerler
tarafından
Erdoğan, Meltem. yazar
Başlık
:
Davranışsal iktisat açısından lüks tüketim, materyalizm, sosyo-ekonomik statü ve dini değerler
Yazar
:
Erdoğan, Meltem. yazar
ISBN
:
9786053273134
Yazar Ek Girişi
:
Erdoğan, Meltem. yazar
Fiziksel Tanımlama
:
136 sayfa ; 21 cm.
İçerik
:
Lüks Tüketim Davranışı --. Materyalizm -- Sosyo-Ekonomik Statü Grupları -- Dindarlık -- Uygulama.
Özet
:
Gerçekleştirilmiş birçok çalışma özellikle tüketici davranışlarının bireylerin sahip olduğu dini değerlerden, ne kadar materyalist olduklarından ve toplumdaki konumlarından etkilendiğini göstermiştir. Bu anlamda, hayatlarımızın olmazsa olmazını oluşturan lüksü tanımlamak, neyin lüks ürün olarak betimlendiğini ortaya koymak, lüks algısı ve psikolojisi ile standart ekonominin tam tersini iddia eden irrasyonelliğin, bireylerin gerekliliği tartışılan lüks ürünleri satın alım kararlarını nasıl verdiği açıklanması açısından önemli olduğu düşünülen bir konu olarak araştırmaya değer bulunmuştur. Bu düşünce ile çalışmada özellikle üniversite öğrencisi gençlerin lüks tüketim davranışlarının sahip oldukları materyalist eğilimlerinden, dini değerlerinden, genç olmaları, gelir ve harçlıkları ve anne babalarının eğitim seviyeleri göz önüne alınarak elde edilmeye çalışılan sosyo-ekonomik statülerinden ne yönde etkilendiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bununla birlikte cinsiyet farklılıkların lüks tüketim davranışı üzerinde farklı etkilere yol açıp açmadığı da irdelenmiştir.
Konu Başlığı
:
Economics -- Psychological aspects.
Ekonomi -- Psikolojik etkiler.
Economics -- Sociological aspects
Ekonomi -- Sosyolojik etkiler.
Economic development -- Sociological aspects
Ekonomik kalkınma -- Sosyolojik etkiler.
Economics -- Methodology -- History
Ekonomi -- Metodoloji -- Tarih.
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0004875 | 330.01 ERD 2016 | Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon |