Toplam kalite yönetimi : -örgütsel mükemmellik için : toplam kaliteye giriş
tarafından
 
Goetsch, David L. yazar

Başlık
Toplam kalite yönetimi : -örgütsel mükemmellik için : toplam kaliteye giriş

Yazar
Goetsch, David L. yazar

ISBN
9786053204749

Yazar Ek Girişi
Goetsch, David L. yazar

Tek Biçim Başlık
Quality management for organizational excellence : introduction to total quality İngilizce

Basım Bilgisi
Yedinci basımdan çeviri.

Fiziksel Tanımlama
xiv, 456 sayfa : şekil ; 28 cm.

Seri
Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ; 1568. İşletme ; 075.

Genel Not
Dizin vardır.

İçerik
Kalite yönetiminde toplam kaliten yaklaşımı: örgütsel mükemmelliğe erişme -- Kalite ve küresel rekabet gücü -- Stratejik yönetim: rekabet avantajı için planlama ve uygulama -- Kalite yönetimi, etik ve kurumsal sosyal sorumluluk -- İş ortaklığı ve stratejik işbirlikleri -- Kalite kültürü : alışkanlıkları, düşünceleri ve tutumları değiştirmek -- Müşteri tatmini, müşteriyi elde tutma ve sadakat -- Çalışanları güçlendirme -- Liderlik ve değişim -- Takım kurma ve takım çalışması -- Etkili iletişim -- Eğitim ve yetiştirme -- İşyerinde politikanın, olumsuzlukların ve çatışmaların üstesinden gelmek -- ISO 9000 ve toplam kalite ilişkisi -- Toplam kalite araçlarına genel bakış -- Problem çözme ve karar verme -- Kalite fonksiyon göçerimi -- İstatistiksel süreç kontrolü yoluyla süreçlerin optimizasyonu ve kontrolü -- Altı sigma, yalın, yalın altı sigma ve daha fazlası ile sürekli iyileştirme yöntemleri -- Kıyaslama -- Tam zamanında üretim/yalın üretim (TZÜ/yalın) -- Toplam kalite yönetimini uygulamak -- Index.

Özet
Kalite arayışı gerek üretim gerekse hizmet alanında faaliyet gösteren işletmeler için kaçınılmaz hale gelmiştir. Pek çok işletme hem pazarda bir yer edinmek ya da yerini sağlamlaştırmak, hem de kendi iş yapma şeklini ve sistemini iyileştirmek için kaliteyle ilişkili uygulamalara bünyesinde yer vermektedir. Bu konuda 1950'li yıllarda Dr. W. Edwards Deming tarafından ortaya atılan ve o zamandan bugüne işletmecilik ve yönetim alanında ortaya çıkan pek çok yeni kavramı bünyesine katarak genişleyen Toplam Kalite Yönetimi, kalite arayışında olan işletmelerin yararlandıkları en önemli yaklaşım olmuştur. Toplam Kalite Yönetimi tek başına bir uygulama olmaktan çok içerisinde pek çok uygulama aracını barındıran bir yönetim düşüncesidir. Bu kitabın amacı kalite konusuna yeni başlayanlar için Toplam Kalite Yönetimi düşüncesini nasıl yerleştirebileceklerine, bu yolda yararlanılan kavramları ve araçları nasıl kullanabileceklerine yönelik bir anlayış kazandırmak olduğu kadar, kalite konusunda çalışan profesyonellere de mevcut uygulamalarını iyileştirmekte kullanabilecekleri ipuçları sunmak ve kalite uygulamalarında kolaylıkla gözden kaçabilen konulara dikkatlerini çekerek daha kaliteli bir örgüte, dolayısıyla da daha yüksek bir rekabet gücüne ulaşabilmeleri konusunda yol göstermektir. Bu amaç doğrultusunda kitapta kalitenin anlamına, kapsamına, felsefesine yer verildiği kadar Toplam Kalite Yönetimi içerisinde daha kaliteli bir ürüne, hizmete ve örgüt sistemine ulaşmak ve bunu da sürekli iyileştirmek için kullanılabilecek olan araçlara da değinilmiştir.

Konu Başlığı
Total quality management.
 
Toplam kalite yönetimi.

Yazar Ek Girişi
Davis, Stanley B.,
 
Doğan, Özlem İpekgil,
 
Topoyan, Mert,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0006928658.31 GOE 2016Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon