İhracat uygulamaları : pazarlama yönlü bir yaklaşım
tarafından
 
Pirtini, Serdar. yazar

Başlık
İhracat uygulamaları : pazarlama yönlü bir yaklaşım

Yazar
Pirtini, Serdar. yazar

ISBN
9789756392201

Yazar Ek Girişi
Pirtini, Serdar. yazar

Basım Bilgisi
2. baskı.

Fiziksel Tanımlama
xvi, 154 sayfa : tablo, şekil, grafik ; 23 cm.

Seri
Türkmen Kitabevi ; yayın no. 255. Eğitim Dizisi ; 90.

İçerik
İÇİNDEKİLER -- -- BİRİNCİ BÖLÜM -- İHRAÇATA GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR -- 1.1. İhracatın Tanımı ve Kapsamı 2 -- 1.2. İhracata Başlama Koşulları 3 -- 1.3. İhracatın Faydaları 4 -- 1.3.1.Politik Faydalar 4 -- 1.3.2.Ekonomik Faydalar 4 -- 1.3.3.Sosyal Faydalar 5 -- 1.4. İhracat İşlemi Öncesi Dikkat Edilecek Unsurlar 6 -- 1.5. İhracatta Başarı Faktörleri 12 -- 1.6. İhracatta Yararlanılan Temel Kurumlar ve İşlevleri 14 -- 1.6.1. Bankalar 14 -- 1.6.2. Nakliyeciler 15 -- 1.6.3. Gümrük Komisyoncuları 17 -- 1.7. İhracata Başlama Stratejileri Açısından İhracat Türleri 18 -- 1.7.1. Reaktif İhracat 18 -- 1.7.2. Proaktif İhracat 18 -- 1.8. İhracatta İşlem Akışı 19 -- 1.9. İhracatta Kullanılan Başlıca Dokümanlar 22 -- 1.9.1.Ticari Fatura (Commercial Invoice) 23 -- 1.9.2. Paketleme Listesi (Packing List) 23 -- 1.9.3. Konşimento (Bill of Lading) 23 -- 1.9.4. Kara Yolu Taşıma Belgesi (Road Consignment Note) 24 -- 1.9.5. Demir Yolu Taşıma Belgesi (Railway Consignment Note) 24 -- 1.9.6. Menşe Şahadetnamesi (Certificate of Origin) 24 -- 1.9.7. Kontrol Belgesi (Certificate of Inspection) 25 -- 1.9.8. Sağlık Sertifikası (Certificate of Health) 25 -- 1.9.9. ATA Karnesi (ATA Carnet) 25 -- 1.10. İhracatta Teslim Şekilleri 26 -- 1.10.1. Kara Taşımacılığında Kullanılan Teslim Şekilleri 26 -- 1.10.2. Hava Taşımacılığında Kullanılan Teslim Şekilleri 28 -- 1.10.3. Deniz Taşımacılığında Kullanılan Teslim Şekilleri 29 -- 1.10.4. Taşıma Aracına Göre Ortak Kullanılan Teslim Şekilleri 29 -- 1.11. İhracatta Ödeme Şekilleri ve Risk Analizi 30 -- 1.11.1. İhracatta Ödeme Şekilleri 30 -- 1.11.1.1. Peşin Ödeme (Payment in Advance) 31 -- 1.11.1.2. Dönülemez Akreditif ile Ödeme (Irrevocable Letter of Credit-L/C) 31 -- 1.11.1.3. Mal Tesliminde Ödeme (Payment on Shipment of Goods) 32 -- 1.11.1.4. Teslimde Ödeme (Cash On Delivery- COD) 32 -- 1.11.1.5. Vesaik Mukabili Ödeme (Documents Against Payment-D/P) 33 -- 1.11.1.6. Kabul Kredili Ödeme (Documents Against Acceptance- D/A) 33 -- 1.11.1.7. Açık Hesap (Öpen Account) 33 -- 1.11.1.8. Factoring 34 -- 1.11.2. Ödeme Şekillerinin Risk Analizi 34 -- 1.12. İhracatta Kalite 35 -- 1.12.1. CE İşareti 36 -- 1.12.1.1."CE" İşareti İliştirilmesi Zorunlu Olan Ürün Grupları 38 -- 1.12.1.2. "CE" İşaretinin Ürüne İliştirilmesi 39 -- 1.12.1.3. Ürüne "CE" İşareti İliştirilmesine İlişkin İşlemler 40 -- 1.12.2. ISO Serileri 41 -- 1.12.3. HACCP Belgesi 42 -- -- İKİNCİ BÖLÜM -- İHRACATTA PAZARLAMA -- 2.1. İhracat Pazarlamasının Kapsamı, Gelişimi ve İlkeleri 45 -- 2.1.1. İhracat Pazarlaması Kavramı ve İlkeleri 46 -- 2.1.2. İhracat Pazarlamasının Yeri ve Önemi 52 -- 2.1.3. İhracat Pazarlamasının Kapsamı 54 -- 2.1.4. İhracatta Pazarlama Yönetimi 57 -- 2.2 ihracatta Pazarlama Çevresi ve Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler 60 -- 2.2.1 Ekonomik Çevre 61 -- 2.2.2. Sosyal ve Kültürel Çevre 62 -- 2.2.3. Politik ve Yasal Çevre -- 2 2.4. Teknolojik Çevre -- 9 25 Demografik Çevre b] -- 2 3 İhracatta Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması 68 -- * 23.1. İhracat Pazarlaması Kararlarında Bilginin Önemi 68 -- 2.3.2. İhracatta Pazarlama Bilgi Sistemi 69 -- 2 3.3. İhracatta Pazarlama Araştırmasının Konusu ve Kapsamı 70 -- 2.3.4. İhracatta Pazarlama Araştırmasının Kullanılmasının Nedenleri 73 -- 2.4. İhracatta Pazarlama Planlaması 77 -- 2.4.1. İhracat Pazarlaması Kararı 79 -- 2.4.2. Hedef İhracat Pazarlarının Seçimi 80 -- 2.4.3. İhracat Pazarlarına Giriş 81 -- 2.4.4. İhracat Pazarlaması Programı 84 -- 2.4.5. İhracat Pazarlamasında Organizasyon ve Kontrol 88 -- -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- TÜRKİYE DIŞ TİCARETİNİN GELİŞİMİ VE TÜRK İHRACAT ŞİRKETLERİNİN İHRACATTA PAZARLAMA STRATEJİLERİNE YÖNELİK ÖRNEK OLAYLAR -- 3.1. Türkiye Dış Ticaretinin Gelişimi 91 -- 3.2. Türk İhracat Şirketlerinin İhracatta Pazarlama Stratejilerine Yönelik Örnek Olaylar 107 -- 3.2.1. ÖRNEK OLAY-1: BAYMAK Makine San. ve Tic. A.Ş. 108 -- 3.2.2. ÖRNEK OLAY-2: EKU Fren Kampana San. ve Tic. Ltd. Şti 116 -- 3.2.3. ÖRNEK OLAY-3: ÖZER METAL Sanayi A.Ş. 121 -- 3.2.4. ÖRNEK OLAY-4: ODE YALITIM San. ve Tic. A.Ş. 128 -- 3.2.5. ÖRNEK OLAY-5: FİBROBETON Yapı Elemanları San. İnş. Tic. Ltd. Şti I33 -- 3.2.6. ÖRNEK OLAY-6: KALE OTO RADYATÖR Sanayi ve Tic. A.Ş. 139 -- -- KAYNAKÇA 145

Özet
Kitap, ülkemizin bir daha ekonomik krizleri yaşamadan sürekli ve istikrarlı olarak kalkınmasını sağlamada stratejik bir unsur olan ihracat konusundaki bilgi eksikliğini gidermeyi ve bu süreçte firmaların reaktif bir ihracat anlayışından proaktif bir ihracat anlayışına geçerek ihracatta pazarlama faaliyetlerinden yararlanmalarında bir rehber oluşturmayı amaçlamaktadır. Kitabın birinci bölümünde, genel olarak ihracat konusu ele alınmış ve ihracatta başarı faktörleri, ihracatla ilgili kurumlar ve ihracatta kullanılan dokümanların üzerinde durulmuştur. Bu çerçevede, ihracat işleminin aşamaları detaylı olarak irdelenmiş, ihracatta teslim ve ödeme şekilleri ile ihracatta kalite konusu işlenmiştir. İkinci bölümde ihracat pazarlamasının kapsamı ve gelişimi, ihracatta pazarlama çevresi ve pazarlama araştırması konuları ile ihracat pazarlaması planı geniş bir şekilde açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise, ilk iki bölümde ele alınan teorik incelemelerin uygulama alanındaki yansımasını görmek amacıyla Türk iş dünyasının saygın kuruluşlarından Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) ile birlikte gerçekleştirilen örnek olay çalışmalarına yer verilmiştir.

Konu Başlığı
İhracat
 
Exporting

Yazar Ek Girişi
Melemen, Mehmet,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0007193382.6 PIR 2017Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon