Girişimcilik : Temel kavramlar, girişimcilik türleri, girişimcilikte güncel konular
tarafından
Onay, Mehmet. yazar
Başlık
:
Girişimcilik : Temel kavramlar, girişimcilik türleri, girişimcilikte güncel konular
Yazar
:
Onay, Mehmet. yazar
ISBN
:
9786053239154
Yazar Ek Girişi
:
Onay, Mehmet. yazar
Fiziksel Tanımlama
:
467 sayfa ; 24 cm.
İçerik
:
1- Temel kavramlar 2- Girişimcilik türleri 3- Girişimcilikte güncel konular
Özet
:
Yoksulluk… İşsizlik… Açlık… Dengesiz gelir dağılımı… Dezavantajlı gruplar aleyhine fırsat eşitsizlikleri… Gelişmemiş ekonomiler… Gelişmemiş demokrasiler… Güçlenememiş toplumsal refah… Güçlenememiş sosyal barış… ve akla gelebilecek benzer bir çok sorun, neredeyse insanoğlunun var olduğu günden beri muzdarip olduğu sorunlar olarak karşımızdadır. İnsanlık tarihi boyunca uğraşıldığı halde bu sorunlar hemen her zaman ve her toplumda varlıklarını sürdürmüşlerdir. Ortaya çıkış nedenleri olarak, kaynakların adil dağılmıyor olması; kaynakların potansiyellerinin tamamından yararlanılamıyor olması; gücün dengesiz dağılımı, ekonomik sistemlerin zafiyetleri, siyasi sistemlerin zafiyetleri, yönetsel beceriksizlikler gibi onlarca sebep saymak mümkündür. Bunlara karşılık, ekonomi ve siyaset alanına ilişkin teoriler ve uygulamalar aracılığı ile çözüm önerileri de geliştirilmiştir. Sözü edilen sorunların giderilememiş olmaları, çözüm önerilerine eleştirilerin getirilmesine yol açabilir. Ancak, tam anlamıyla başarıya ulaşılamamış olmayı, çözüm önerilerinin başarısız oluşlarına bağlamak da hatalı olacaktır. Her çözüm önerisi, içerisinde geliştirildiği bağlamın, zamanın ve hedef aldığı sorunun belirleyeceği çerçevede, işin bir ucundan tutmayı mutlaka başarmıştır. İş’i, sosyal ucundan tutan ve çözüme bu yönde ilerlemeye çalışan çözüm önerileri arasında, güncelliğini ve cazibesini koruyan “sosyal girişimcilik” başarıya ilişkin önemli bir ümit kaynağıdır. Günümüz koşulları dikkate alındığında, “sosyal girişimcilik” ile önemli mesafelerin alındığı bilinmektedir. Ekonomi ve sosyoloji alanlarının bakış açılarıyla üretilmiş olan bilinen çözüm önerileriyle uzun vadeli ve kalıcı çözümlerin geliştirilememiş olması, sosyal girişimciliğin en öneli varlık sebeplerindendir. Söz konusu alanların teorilerinden etkilenen sosyal girişimcilik, güçlü bir tamamlayıcı olarak, sosyal sorunların çözümüne yönelik çabalara önemli ölçüde katma değer sağlayabilmektedir. Sosyal girişimcilik, sorundan etkilenen kesimleri, sorunla ilgili olarak bilinçlendirmeye, çözüm konusunda isteklendirmeye ve sorunla mücadele edebilme becerilerini kazandırmaya yönelik bir eylemdir. Bir başka ifadeyle, “balık tutmayı öğretmeye” yöneliktir. Sosyal girişimciliğin yukarıda değinilen önemine ve sosyal girişimcilikle ilgili çalışmaların gerekliliğine dayanarak kaleme alınan bu kısımda; sosyal girişimciliğe ilişkin teorik çerçeveyi, sosyal girişimciliğin faaliyet alanı izlemekte olup; sonrasında ise sosyal girişimciliğin etkileşimde olduğu bazı kavramlara ilişkin açıklamalar ve sosyal girişimcilik örnekleri yer almaktadır.
Konu Başlığı
:
Entrepreneurship.
Girişimcilik.
Yazar Ek Girişi
:
Ay, Ünal,
Çelik, Cemile,
Soysal, Abdullah,
Bedük, Aykut,
Kaygın, Erdoğan,
Demirel, Turan,
Kumkale, İlknur,
Özdemir, Yasemin,
Papatya, Gürcan,
Balaban, Özlem,
Çiftçi, Umut Sanem,
Zengin, Yunus,
Başaran, Reyhan,
Sağbaş, Murat
Mazgal, Sercan
Kesim, Şenay
Salik, Neşe
Library | Materyal Türü | Demirbaş | Yer Numarası | Durumu / Lokasyon / İade Tarihi |
---|
Ekonomi Kütüphanesi | Kitap | EKOBKN0006815 | 658.421 ONA 2017 | Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon |