Toplam kalite yönetimi ve kalite yönetim sistemi standartları
tarafından
 
Parlak, Sıdıka. yazar

Başlık
Toplam kalite yönetimi ve kalite yönetim sistemi standartları

Yazar
Parlak, Sıdıka. yazar

ISBN
9786055187439

Yazar Ek Girişi
Parlak, Sıdıka. yazar

Basım Bilgisi
2. baskı.

Fiziksel Tanımlama
x, 245 sayfa : tablo ; 24 cm.

Genel Not
MEB-YÖK / BOLOGNA/ İKMEP Meslek Yüksekokulları ders içeriğine göre hazırlanmıştır.

İçerik
İÇİNDEKİLER -- -- -- GİRİŞ 1 -- -- BİRİNCİ BÖLÜM -- KALİTE İLE İLGİLİ TANIMLAR, TARİHÇE, FARKLI YAKLAŞIMLAR, KALİTE KONTROLÜN EVRİMİ VE TOPLAM KALİTE YÖNETİM ANLAYIŞI -- 1.1. KALİTE KAVRAMININ TANIMI: 3 -- 1.2. Müşteri Açısından Kalite Kavramı: 5 -- 1.3. işletme Açısından Kalite Kavramı: 5 -- 1.4. KALİTE KAVRAMINA TARİHSEL BAKIŞ 6 -- -- 1.4.1. Müşterinin Karar Verici Olduğu Dönem: 7 -- 1.4.2. Lonca Dönemi: 8 -- 1.4.3. Sanayi Devrimi: 8 -- 1.4.4. II. Dünya Savaşı ve Etkileri: 9 -- 1.5. TOPLAM KALİTE YÖNETİM ANLAYIŞININ ÖNCÜLERİ VE YAKLAŞIMLARI: 12 -- 1.5.1. W.E. DEMING: 12 -- 1.5.2. W.A. SHEVVHART: 13 -- 1.5.3. A.V.FEIGENBAUM: 15 -- 1.5.4. K. ISHIKAVVA: 15 -- 1.5.5. J.M.JURAN: 16 -- 1.5.6. PHILIP B. CROSBY: 19 -- 1.5.7. MASAAKAIIMAI: 22 -- -- 1.6. TOPLAM KALİTE YÖNETİM YAKLAŞIMLARININ ORTAK NOKTALARI 24 -- 1.7. KALİTE KONTROL KAVRAMININ EVRİMİ VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ 25 -- -- 1.7.1. Kalite Kontrol (Son Kontrol): 25 -- 1.7.2. Kalite Güvencesi (Proses Kontol): 26 -- 1.7.3. Toplam Kalite (Topyekun Kalite Uygulaması): 26 -- 1.8. TOPLAM KALİTE YÖNETİM ANLAYIŞI 27 -- 1.8.1 TOPLAM KALİTE YÖNETİM ANLAYIŞININ UNSURLARI 29 -- 1.8.1.1. Yönetim: 30 -- 1.8.1.2. Müşteri: 38 -- 1.8.1.3. Girdiler 39 -- 1.8.1.4. Tasarım 42 -- 1.8.1.5. Süreç 46 -- 1.8.1.6. Üretim Teknolojisi ve Donanım Kalitesi: 55 -- 0 1.8.1.7. Ölçüm Aletleri Kalitesi (Metroloji-Kalibrasyon) 56 -- 1.8.1.8. Bakım - Onarım Kalitesi: 57 -- 1.8.1.9. Stoklama Kalitesi: 58 -- 1.8.1.10. İşletme- Kalite ve Çevre: 59 -- -- -- * -- -- vüi -- -- 1.9. TOPLAM KALİTE YÖNETİM ANLAYIŞININ İLKELERİ 60 -- 1.10. TKY'DE BAŞARI SAĞLANMASI İÇİN GEREKLİ KOŞULLAR: 61 - -- 1.11. TOPLAM KALİTE YÖNETİM ANLAYIŞI İLE KLASİK YÖNETİM ANLAYIŞINI -- KARŞILAŞTIRMA 63 -- İKİNCİ BÖLÜM TOPLAM KALİTE YÖNETİM ANLAYIŞININ İŞLETMELERDE UYGULAMA AŞAMALARI -- 2.1. İŞLETMEDE TOPLAM KALİTE KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURMA 68 -- 2.2. TEDARİKÇİ İŞLETMELER İLE İŞBİRLİĞİ KURMA 71 -- 2.3. MÜŞTERİYE ODAKLANMAK (YÖNELMEK) 74 -- -- 2.3.1. İç Müşteri Kavramı: 75 -- 2.3.2. Dış Müşteri Kavramı: 76 -- 2.4. İŞLETMEYE TOPLAM KALİTE EĞİTİMİNİ YAYMA (SÜREKLİ EĞİTİM) 79 -- 2.4.1. Kalite Bilgisine Sahip Olma Eğitimi 83 -- 2.4.2. Takım Yapılandırma Eğitimi 84 -- 2.4.3. Yönetim Süreci Eğitimi 84 -- 2.4.4. Müşteri Bilgisine Sahip Olma Eğitimi 84 -- 2.4.5. Kalite Ölçümü (Değerlendirme) Eğitim 84 -- 2.4.6. İstatistik Eğitimi 84 -- -- 2.5. TOPLAM KALİTE YÖNETİM ANLAYIŞINA UYGUN ORGANİZASYON MODELİ -- GELİŞTİRME 87 -- 2.6. TAKIM ÇALIŞMASINA YÖNELME 95 -- -- 2.6.1. Kalite Geliştirme Takımları 97 -- 2.6.2. Süreç Geliştirme Takımları 97 -- 2.6.3. Proje Geliştirme Takımları 98 -- 2.6.4. Sorun Çözme Takımları ve Kalite Çemberleri 98 -- 2.7. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİNDE YARARLANMA 101 -- 2.7.1. Problem Çözmede Yedi Klasik Teknik: 104 -- 2.7.1.1. Veri Toplama Formları 104 -- 2.7.1.2. Pareto Diyagramı 106 -- 2.7.1.3. Sebep-Sonuç Diyagramı 107 -- 2.7.1.4. Histogram 108 -- 2.7.1.5. Gruplandırma Tekniği 109 -- 2.7.1.6. Dağılma / Serpilme Diyagramı 110 -- 2.7.1.7. Kontrol Diyagramı (Çizelgesi) 111 -- 2.7.2. Problem Çözmede Yedi Yeni Teknik: 112 -- 2.7.2.1. Eğilim (İlgi/Yakınlık) Diyagramı (KJ) 112 -- 2.7.2.2. Karşılıklı ilişki Diyagramı 113 -- 2.7.2.3. Ağaç Diyagramı/Sistemler Akış Diyagramı 115 -- 2.7.2.4. Matriks Diyagram 115 -- 2.7.2.5. Matriks Bilgi (veri) Analizi 118 -- 2.7.2.6. Süreç Karar Diyagramı (PDPC) 119 -- 2.7.2.7. Ok Diyagramı 120 -- 2.7.3. Karar vermede ve Sorun Çözmede Beyin Fırtınası Yöntemi: 122 -- -- 2.8. TOPLAM KALİTE YÖNETİM UYGULAMALARININ MALİYETLERİNİ HESAPLAMA 123 -- 2.8.1. Kalitenin Maliyeti 124 -- 2.8.2. Kalitenin Ekonomisi 127 -- 2.9. TOPLAM KALİTE YÖNETİM UYGULAMALARINI DEĞERLEME 129 -- 2.9.1. Müşteri anlayışlarının ölçümlenmesi: 130 -- 2.9.2. Kârlılık ölçümlemeleri: 131 -- 2.9.3. Verimlilik ölçümlemeleri: 131 -- 2.9.4. işgören morali ölçümlemeleri: 132 -- 2.9.5. Pazar payı ölçümlemeleri 132 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ STANDARTLARI VE TKY -- 3.1. TEMEL KAVRAMLAR: 135 -- 3.2. STANDARDİZASYONUN SAĞLADIĞI FAYDALAR: 136 -- 3.3. TÜRKİYE'DE STANDARDİZASYON VE TÜRK STANDARTLARI ENSTİTÜSÜ: 137 -- -- 3.3.1. TSE'nin Kuruluşu: 137 -- 3.3.2. TSE'nin Görevleri: 138 -- 3.3.1. TÜRK STANDARTLARI BELGELENDİRMELERİ: 139 -- 3.4. ULUSLARARASI STANDARDİZASYONUN ÖNEMİ: 140 -- 3.5. ULUSLARARASI STANDARDİZASYON KURULUŞLARINDAN BAZILARI: 141 -- -- 3.5.1. ISO (International Standardization Organization) 141 -- 3.5.2. Avrupa Kalite Kuruluşu (EOQ) 141 -- 3.5.3. Standartların Uygulaması için Milletler Arası Federasyon (İFAN) 142 -- 3.5.4. Avrupa Standardizasyon Kuruluşu (CEN) 142 -- 3.5.5. Uluslararası Elektroteknik Komisyonu (IEC) 142 -- 3.5.6. Avrupa Elektro Teknik Standardizasyon Kuruluşu (CENELEC) 143 -- 3.5.7. Dünya Ambalajlama Organizasyonu (WPO) 143 -- 3.5.8. Avrupa Telekomünikasyon Standartlar Enstitüsü (ETSI) 143 -- 3.5.9. islam Ülkeleri Standardizasyon ve Metroloji Organizasyonu (SMOIC) 143 -- -- 3.5.10. Amerikan Kalite Kontrol Kurumu (ASQC) 144 -- 3.5.11. Japon Bilim Adamları ve Mühendisleri Birliği (JUSE) 144 -- -- 3.6. KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ STANDARTLARININ TARİHSEL GELİŞİMİ: 145 -- 3.7. TS- EN- ISO 9000 KALİTE STANDARTLARI 146 -- -- 3.7.1. TS-EN-ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ STANDARTLARI 148 -- 3.7.2. ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ STANDARTLARININ İÇERİĞİ: 151 -- 3.8. KALİTE VE STANDARTLARINA UYGUNLUĞUN BELGELENDİRİLMESİ: 153 -- 3.9. ISO 9001 KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI BELGESİNİN FAYDALARI: 156 -- 3.10. ULUSLARARASI KALİTE SİSTEM STANDARTLARI VE BELGELERİNDEN BAZILARI 158 -- 3.10.1 ISO 14001:2004 Çevre Yönetim Sistemi 159 -- 3.10.2. TS 18001 (OHSAS) iş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi 159 -- 3.10.3. ISO 22000:2005 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi 160 -- 3.10.4. ISO 27001:2005 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi 161 -- * 3.10.5. ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi 161 -- 3.11. DENETİM KURULUŞLARI 162 -- 3.12. STANDARDİZASYON VE TOPLAM KALİTE YÖNETİM ANLAYIŞI 162.

Özet
Bu kitap, iki yıllık Meslek Yüksekokullarında ve sadece bir dönem bu dersi okuyacak öğrencilere TKY ile ilgili MEB-YÖK/BOIOGNA/İKMEB zorunlu ders içeriğinin konu ve kapsamıyla belirlenen bilgiler içermektedir. Bu nedenle, konuların uygulama ile ilgili teknik detaylarını vermekten olabildiğince kaçınılmıştır. Konu ile ilgilenenlere ve öğrencilere TKY gibi multi-disipliner bir denizin kıyılarından baktırarak, o büyüklük ve genişlik gösterilmiştir, sadece kıyılarında kulaç atmak öğretilerek, daha ilerilere gitmeyi özendirmeye çalışılmıştır. Kitap, bu alanda eğitim alan öğrenciler ve uygulamacılar için önemli bir başvuru kaynağıdır.

Konu Başlığı
Total quality management.
 
Toplam kalite yönetimi.
 
Quality control.
 
Kalite kontrolü.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0006923658.562 PAR 2017Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon