Dünyayla iş yapanlar : küreselleşme sürecinde Türk çokulusları
tarafından
 
Bakır, Caner.

Başlık
Dünyayla iş yapanlar : küreselleşme sürecinde Türk çokulusları

Yazar
Bakır, Caner.

ISBN
9786059389112

Yazar Ek Girişi
Bakır, Caner.

Fiziksel Tanımlama
230 sayfa : tablo, grafik. ; 24 cm.

Seri
Koç Üniversitesi yayınları ; 102.

Genel Not
Dizin var.

İçerik
Önsöz 9 Teşekkür 11 Kısaltmalar 13 BİRİNCİ BÖLÜM Türk Çokuluslu Şirketleri: Eğilimler, Motivasyonlar ve Stratejiler Kitabın Kapsamı ve Amacı 15 Veri Kaynakları ve Araştırma Yöntemi 20 Kitabın Yapısı 24 BİRİNCİ BÖLÜM Uluslararasılaşmada Bazı Temel Yaklaşımlar, Kavramlar ve Araştırma Soruları Literatüre Giriş 27 Çokuluslu Şirketler ve Uluslararasılaşma Konusundaki Temel Yaklaşımlar 27 Türk Çokuluslu Şirketleri ve Uluslararasılaşma 35 Sonuç 36 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Türkiye’den Çıkan Dış Yatırımlar: Genel Bir Bakış Giriş 39 Dış Yatırımların Stok ve Akım Sayıları ile 2000–2013 Dış Yatırım Performansı Nasıl Bir Gelişme Gösterdi? 40 Dış Yatırımlar Hangi Bölgelere Yöneliyor? 44 Dış Yatırımlar Hangi Ülkelere Gidiyor? 46 Doğrudan Yatırımlar Hangi Endüstrilere Yöneliyor? 48 Dış Yatırımlar Hangi Sektörlere Yöneliyor? 49 Sonuç 52 DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Türk ÇUŞ’larının Yeşil Alan Yatırımları Giriş 53 ÇUŞ’ların Yeşil Alan Yatırım Faaliyetleri 54 Yatırımların Küresel Ekonomik Bölgelere Göre Dağılımı 55 Türk Çokuluslularının Yeşil Alan Yatırımlarında Strateji ve Motivasyonlar 58 Yeşil Alan Yatırımlarının Coğraf i Dağılımı 64 Yeşil Alan Yatırımlarının Ülkelere Göre Dağılımı 66 Türk ÇUŞ’larının Yeşil Alan Yatırımlarının Endüstriyel ve Sektörel Dağılımı 70 En Fazla Yeşil Alan Yatırımı Yapan Türk Çokulusluları 75 Sonuç 75 BEŞİNCİ BÖLÜM Türk Çokuluslu Şirketlerinin Birleşme ve Satın Alma Faaliyetleri Giriş 79 Türk ÇUŞ’larının Birleşme ve Satın Alma Faaliyetleri, 2000–2013 80 Türk ÇUŞ’larının Birleşme ve Satın Almalarının Coğrafi Dağılımı 81 En Fazla Satın Alma ve Stratejik Ortaklıklar Yapan Türk ÇUŞ’ları 87 Satınalma Yapan Şirketlerin Motivasyonları ve Stratejileri 90 Yapısal Tamamlayıcılar ve Türk ÇUŞ’larının Satın Alma Faaliyetleri 93 Sonuç 94 ALTINCI BÖLÜM Eczacıbaşı Yapı Grubu ve Kale Seramik: Karşılaştırmalı Bir Analiz Giriş 97 Endüstri ve Sektörün Durumu 97 Eczacıbaşı Yapı 98 Şirket Bilgileri, Vizyonu ve Şirketin Bazı Temel Yatırım Faaliyetleri 98 Dış Yatırım Motivasyon, Hedef ve Stratejileri ile Bunların Sonuçları 102 Kale Seramik 106 Şirket Bilgileri, Vizyonu ve Bazı Temel Yatırım Faaliyetleri 106 Dış Yatırım Motivasyon, Hedef ve Stratejileri ile Bunların Sonuçları 107 Karşılaştırmalı Analiz ve Sonuç 110 YEDİNCİ BÖLÜM Türkiye’de Devlet Kapasitesi ve Yatırım Teşvik Politikaları: Hyundai Motors Vaka Çalışması Giriş 113 Literatür Taraması 115 Devlet-ÇUŞ Pazarlık Modelleri 115 Devlet Kapasitesi 116 Yatırım Rejiminde Çek Cumhuriyeti ve Türkiye’deki İdari Kapasite 117 Yatırım Rejiminde Çek Cumhuriyeti ve Türkiye’deki Kurumsal Kapasite 119 Devlet Odaklı Pazarlık Modeli 124 Sonuç 125 SEKİZİNCİ BÖLÜM Hükümet Siyasaları, Uluslarasılaşma Stratejisi, Küresel Duruş ve Performans: Türk Çokuluslu Şirketleri Giriş 127 Literatür Taraması ve Kavramsal Model 129 Araştırmanın Hipotezleri 130 Uluslarasılaşma Stratejisi ve Hükümet Siyasaları 130 Küresel Duruş ve Uluslarasılaşma Stratejisi 132 Performans ve Küresel Duruş 133 Araştırma Yöntemi 134 Verilerin Toplanması 135 Ölçekler 136 Ön Analizler 137 Ölçüm Modeli 140 Hipotez Testi ve Sonuçlar 144 Tartışma 146 Kısıtlar ve Geleceğe Yönelik Siyasa ve Araştırma Önerileri 148 DOKUZUNCU BÖLÜM Türk Bankalarının Dış Yatırımları Giriş 151 Literatür Taraması 153 Türk Çokuluslu Bankalarının Yeşil Alan Yatırımları 156 TÇB’lerin Yeşil Alan Yatırımlarının Küresel Ekonomik Bölgelere Göre Dağılımı 157 TÇB Yeşil Alan Yatırımlarının Coğrafi Dağılımı 160 Yeşil Alan Yatırımlarının Ülkelere Göre Dağılımı 162 TÇB’lerin Pazara Giriş Stratejileri 163 En Fazla Yatırım Yapan TÇB’ler 166 İş Bankası ve Ziraat Bankası’nın Dış Yatırımları 167 İş Bankası (Türkiye’nin Yurtdışında Şube Açan İlk Bankası) 167 Ziraat Bankası 173 TÇB’lerin Finansal Satın Alma ve Birleşme Faaliyetleri, 2000–2013 179 Finansal Satın Almaların Coğrafi Olarak Dağılımı 180 Credit Europe Bank NV 183 Sonuç 185 ONUNCU BÖLÜM Tartışma ve Sonuç

Özet
Türk şirketlerinin uluslararasılaşma hızı son yıllarda baş döndürücü bir şekilde arttı. Küresel aktör olma yolunda milyarlarca dolarlık satın almalar yapan şirketler var artık. Buna rağmen henüz çalışılmamış bir alan olan Türk çokuluslularına odaklanan Dünyayla İş Yapanlar, bu şirketlerin dış yatırım eğilimlerini, motivasyonlarını ve stratejilerini uluslararası karşılaştırmalarla ve disiplinler arası kurumsal bir yaklaşımla inceliyor. TÜBİTAK ve Bilim ve Teknolojide Avrupa İşbirliği Aksiyonu (COST) tarafından desteklenen bu çalışmada Caner Bakır, Türk çokuluslu şirketlerinin ne zaman, hangi ülkelere ve sektörlere yatırım yaptığını; uluslararasılaşmada ülkeye ve şirkete özgü avantajlarının neler olduğunu; uluslararası rekabette dinamik becerilerini ve özgün avantajlarını nasıl kullandıklarını araştırıyor. Aynı zamanda yatırım yapılan ülkelerdeki devlet kapasitesinin önemine, Türkiye'nin ve hedef ülkenin kurumsal yapısının şirketlerin uluslararasılaşma stratejileriyle küresel duruş ve performanslarına etkisine dair analizler yapıyor. Bu yolla şirketlerin ve hükümetlerin strateji geliştirme ve uygulama aşamalarına da katkı sunabilmeyi amaçlıyor. Dünyayla İş Yapanlar, hem iktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencileriyle akademisyenlerinin hem de reel sektörde ve bankacılık sektöründe çalışan profesyonellerin ilgisini çekecek bir kitap.

Konu Başlığı
international business enterprises.
 
Uluslararası ticaret işletmeleri.

Yazar Ek Girişi
Karakaya, Defne.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0006871658.049 BAK 2016Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon