Sürdürülebilir kentiçi ulaşım politikaları ve toplu taşıma sistemlerinin karşılaştırılması
tarafından
 
Cirit, Faruk. yazar

Başlık
Sürdürülebilir kentiçi ulaşım politikaları ve toplu taşıma sistemlerinin karşılaştırılması

Yazar
Cirit, Faruk. yazar

ISBN
9786059041041

Yazar Ek Girişi
Cirit, Faruk. yazar

Fiziksel Tanımlama
xiii, 210 sayfa : tablo ; 24 cm.

Seri
T.C. Kalkınma Bakanlığı, Yayın no ; 2891.

İçerik
TEŞEKKÜR ÖZET ABSTRACT İÇİNDEKİLER TABLOLAR ŞEKİLLER RESİMLER KlSALTMALAR GİRİŞ 1 .SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE ULAŞIM 1.1. Sürdürülebilir Kalkınma 1.2. Sürdürülebilir Ulaşım 1.3. Sürdürülebilir Kentiçi Ulaşım 2. SÜRDÜRÜLEBİLİR KENTİÇİ ULAŞIM POLİTİKALARI 2.1. Çekme Politikaları 2.1.1. Toplu Taşıma Sistemleri 2. 1.1.1. Otobüs sistemleri 2.1.1.2. Metrobüs (hızlı otobüs) sistemleri 2.1.1.3. Tramvay sistemi ve hafif raylı sistem 2.1.1 .4. Metro sistemi 2.1.2. Motorsuz Ulaşım Türleri 2.1.2.1. Yürüme 2.1.2.2. Bisiklet 2.2. İtme Politikaları 2.2.1. Ekonomik Tedbirler 2.2.1.1. Vergilendirme 2.2.1.2. Yol Ücretlendirme Sistemi 2.2.2. Park Yönetimi 2.2.2.1. Park et-bin uygulamaları 2.2.3. Trafik Yavaşlatma 2.2.3.1. Hız kesici tümsekler 2.2.3.2. Yol daraltma/boğma 2.2.3.3. Ada ve dönel kavşaklar 3. SEÇİLMİŞ ÜLKELERDE SÜRDÜRÜLEBiLİR KENTİÇİ ULAŞIM POLİTİKALARI 3. l. Brezilya 3.2. Kolombiya 3.3. Almanya 3.4. Hollanda 3.5. İngiltere 3.6. Danimarka 3.7. İsveç 3.8. Güney Kore 3.9. Singapur 3.10. Bölüm Değerlendirmesi 4· TÜRKİYE'DE KENTİÇİ ULAŞIM 4.1. Türkiye'de Nüfusun Değişimi 4.2. Türkiye'de Araç Sayısının Değişimi 4.3. Kentiçi Ulaşımda Mevzuat ve Kurumsal Yapılanma 4.3. I. 5393 Sayılı Belediye Kanunu 4.3.2. 5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu 4.3.3.655 sayılı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname 4.3.4.641 Sayılı Kalkınma Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname 4.4. Kentiçi Ulaşım Politikaları 4.4.1. Kalkınma Planları 4.4.2. Diğer Strateji ve Politika Belgeleri 4.4.2.1. KENTGES-Bütünleşik Kentsel Gelişme Stratejisi ve Eylem Planı 4.4.2.2. Türkiye Ulaşım ve iletişim Stratejisi 4.5. Seçilmiş Bazı Kentlerde Ulaşımın ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Mevcut Durumu 4 .5.1. lstanbul 4.5.2.Ankara 4.5.3. İzmir 4.5.4. Adana 4.5.5.Konya 4.5.6. Gaziantep 4.5.7.Kayseri 4.5.8. Eskişehir 4.6. Bölüm Değerlendirmesi 5. TOPLU TAŞIMA SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ 5. l. Analizin Amacı J 5.2. Tanımlar 5.3. Yöntem 5.4. Veriler ve Varsayımlar 5.5. Hesaplamalar 5.6. Senaryolar 5.6.1. Doruk saat tek yön yolculuk talebinin 5.000 ve 7.500 yolcu/saat olduğu durumlar 5.6.2. Doruk saat tek yön yolculuk talebinin I 0.000, 12.500 ve 15.000 yolcu/saat olduğu durumlar 5.6.3. Doruk saat tek yön yolculuk talebinin 20.000 ve 30.000 yolcu/saat olduğu durumlar 5.6.4. Doruk saat tek yön yolculuk talebinin 50.000 yolcu/saat olduğu durumlar 1 5.7. Analiz Sonuçlan 5.8. Duyarlılık Analiz 5.9. Bölüm Değerlendirmesi 6. SONUÇ YE ÖNERİLER EKLER KAYNAKLAR DİZİN

Konu Başlığı
Urban transportation
 
Kentiçi ulaşımı.
 
Urban transportation -- Turkey
 
Kentiçi ulaşımı -- Türkiye
 
Urban transportation policy
 
Kentiçi ulaşımı politikası
 
Sustainable development
 
Sürdürülebilir kalkınma

Tüzel Kişi Ek Girişi
T.C. Kalkınma Bakanlığı İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü (KB. İSKGM)


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0006732388.4 CIR 2014Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon