Dijital reklamın gizli dünyası : içerik pazarlaması ve doğal görünen reklamlar
tarafından
 
Einstein, Mara.

Başlık
Dijital reklamın gizli dünyası : içerik pazarlaması ve doğal görünen reklamlar

Yazar
Einstein, Mara.

ISBN
9786057950093

Yazar Ek Girişi
Einstein, Mara.

Basım Bilgisi
Birinci basım

Fiziksel Tanımlama
264 sayfa ; 21 cm.

Genel Not
Özgün eser adı: "Black ops advertising : native ads, content marketing, and the covert world of the digital sell".

İçerik
İÇİNDEKİLER -- GİRİŞ: NEDEN REKLAMLAR REKLAMA BENZEMİY0R79 -- KİTLELERDEN Y JENERASYONU'NA 39 -- NE PAYLAŞIYORUZ & NEDEN PAYLAŞIYORUZ? 72 -- DOĞAL GÖRÜNEN REKLAMCILIK: -- PAZARLAMACI OLARAK YAYINCILAR 109 -- İÇERİK PAZARLAMA: -- YAYINCI OLARAK PAZARLAMACILAR 154 -- DİJİTAL SATIŞ: BÜYÜK VERİ, PROGRAM ÜZERİNDEN -- SATIN ALMA VE SAYILARLA YAŞAM 194 -- YETKİSİZ KILINAN TÜKETİCİ 234 -- ÖLÜMÜNE KENDİ REKLAMINI YAPMAK 256

Özet
Sosyal medya ortamlarında ya da geleneksel medya ortamlarında genellikle gerçeklere dayalı gazeteciliğe benzeyen içerikler aslında sandığınız gibi doğal haber değil. Hepsi reklamcılık ürünü. Kullanıcıların dikkatine: Arkasında bir şirket sponsoru olmayan "içerik" bulmak artık neredeyse imkânsız. Bu bizi neden mi ilgilendiriyor? Çünkü kişisel veriler, kişisel ilişkiler ve kimliklerimiz şirket kâr yolculuğu adına yeniden paketleniyor. Veri takibi ve manipüle edilmesiyle, "beğeni'ler, tweet'ler takipçiler; bilimsel bir başarı veya sanatsal bir yetenek ya da seçmenlerin demokraside tam olarak işlev göstermesini sağlayacak bilgiden ziyade, önemli bir para birimi haline geliyorlar. Dahası da var: Fiziksel ve zihinsel zararı artık kanıtlanmasına rağmen teknoloji ile zaman geçirmek, her zaman "online" olmak ve "arkadaşlarımızla" etkileşime geçmek için manipüle ediliyoruz. Dijital Reklamın Gizli Dünyası, bir strateji olarak tarafsız bilgi kisvesi altında reklam verenleri yayıncılara, yayıncıları da reklam verenlere dönüştüren "sponsorlu içerik"lerin hızlı yükselişini adeta teşhir ederek inceliyor. Üstelik de "sponsorlu içeriklerin" etkileri açısından ortada sağlıklı veriler yokken. Çoğunlukla doğal (görünen) reklam -native advertising- ve içerik pazarlaması -content marketing- adlarıyla anılan bu gizli satış: gerçek haber ve pazarlama mesajı arasındaki çizgileri o kadar bulanıklaştırdı ki gerçek haberleri ücretli (sponsorlu) olanlardan ayırt etmek artık imkânsız hale geldi. 21. yüzyılın pazarlamacıları bize "SATIN ALIN" mesajını vermek yerine, sinsi bir satış yöntemi olan "PAYLAŞIN" mottosuyla onlara, duruma, markaya "angaje" olmamızı ve kalmamızı sağlıyorlar. Belki de pazarlamayı gerçek amacı olan "satıştan" uzaklaştırarak... Ancak kurnazlıkları birçok ülkede tüketici koruma kurumları açısından farkedilmeye başlandı bile... Siz ne duruyorsunuz?

Konu Başlığı
Advertising.
 
Reklamcılık.
 
Viral marketing.
 
Viral pazarlama.
 
Subliminal advertising.
 
Bilinçaltı reklamcılığı.
 
Internet marketing.
 
İnternet pazarlamacılığı.
 
Internet advertising.
 
İnternet reklamcılığı.

Yazar Ek Girişi
Tanla, Damla,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011849659.1 EİN 2018Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon