İşletme bilimine giriş
tarafından
 
Şimşek, M. Şerif.

Başlık
İşletme bilimine giriş

Yazar
Şimşek, M. Şerif.

ISBN
9786054392087

Yazar Ek Girişi
Şimşek, M. Şerif.

Basım Bilgisi
26. baskı.

Fiziksel Tanımlama
348 sayfa : grafik, tablo ; 24 cm.

Genel Not
Dizin var.

İçerik
BİRİNCİ KISIM iŞLETMENİN GENEL ESASLAR! BÖLÜM 1 TEMEL iŞLETMECiLiK KAVRAMLAR! 1. iNSAN iHTiYAÇLAR! VE EKONOMiK FAALiYETLER 5 1.1. ihtiyaç Kavramı 5 1.2. insan ihtiyaçları 6 1.2.1. Birincil ve ikincil ihtiyaçlar 6 1.2.2. Abraham Maslow'un ihtiyaçlar Dizisi 6 1.2.2.1. Temel Fizyolojik ihtiyaçlar 7 1.2.2.2. Güvenlik ihtiyaçları 8 1.2.2.3. Bağlanma (Aidiyet) ve Sevme - Sevilme ihtiyacı. 8 1.2.2.4. Saygı Görme ihtiyacı 9 1.2.2.5. Kendini Gerçekleştirme ihtiyacı 9 1.2.3. insan ihtiyaçlarının Karşılanmasının Önemi.1. O 1.2.4. ihtiyaçlar Dizisinin Birey ve Çalışma Açısından Değerlendirilmesi 1O 2. iHTiYAÇ-EKONOMi VE ÜRETiM iLiŞKiSi 11 2.1. Ekonomik Olaylar 11 2.2. Mal ve Hizmetler 12 2.3. Üretim 13 2.4. Üretim Faktörleri ."1 3 2.4.1. Emek ve iş Tanımları 14 2.4.2. Sermaye 1. 4 2.4.2.1. Sermaye Kavramı ve Önemi 15 2.4.2.2. Değişik Açılardan Sermaye Kavramı 15 2.4.2.2.1.Ekonomik Açıdan Sermaye 16 2.4.2.2.2.Muhasebe Açısından Sermaye 16 2.4.2.2.3.Finansman Açısından Sermaye 16 2.4.2.2.4.işletme Yönetimi Açısından Sermaye 17 2.4.3. Doğal Kaynaklar 19 2.4.4. Girişimci (Müteşebbis) 19 2.4.4.1. Girişim (Teşebbüs) 19 2.4.4.2. Girişimci 20 2.4.4.3. Girişimcinin Fonksiyonları 20 3. iŞLETME KAVRAMI VE KAPSAMI 22 3.1. işletmenin Tanımı 22 3.2. işletmenin Fonksiyonları 23 4. iŞLETMENiN DOGUŞU-TARIHSEL GELiŞiMi VE iŞLETME BiLiMiNiN DIGER DiSiPLiNLERLE iLiŞKiSi. 23 4.1. lşletmeninDoğuşu 23 4.2.Çağdaş işletmeciliğin Tarihsel Gelişimi 23 4.3. lşletme Biliminin Diğer Disiplinlerle ilişkisi 25 4.3.1. lktisat ve işletme Bilimi ilişkisi. 25 4.3.2. DavranışBilimlerinin işletme Bilimi ile ilişkisi 26 4.3.3. Hukuk ve işletme Bilimi ilişkisi 27 4.3.4. Matematik-lstatistikve işletme Bilimi ilişkisi 27 4.3.5. Bilgi Teknolojisindeki Gelişmelerin işletme Bilimine Etkileri ve işletmelerde Bilgisayar Kullanımı 28 5. TEMEL iŞLETMECiLiK KAVRAMLARINA iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULAR! 28 BÖLÜM2 iŞLETMENİN AMAÇLARI-EKONOMİ iÇİNDEKİ YERi VE SINIFLANDIRILMASI 1. iŞLETMENiN AMAÇLAR! 33 1.1. işletmenin Genel Amaçları. 33 1.2. işletmenin Özel Amaçları 34 1.2.1. Müşterive Tüketicilere Daha Kaliteli Mal ve/veya Hizmetler Sunmak 34 1.2.2. lşgörenlere iyi Ücret Vermek ve iş Koşullarını Geliştirip iyileştirmek 35 1.2.3. lşgörenlerini Eğiterek, Kendilerini Geliştirme ve Meslekte ilerleme Olanak ve Fırsatlarına Kavuşmalarını Sağlamak 35 1.2.4. lşgörenlerineistikrar içinde Sürekli istihdam Olanakları Temin Etmek 36 2. iŞLETMENiN EKONOMi iÇiNDEKi YERİ VE ÇEVRESi 36 2.1. işletmenin Yakın (Yerel) Çevresindeki Çıkar Grupları 38 2.1.1. Müşteriler veya Tüketiciler 38 2.1.2. işletmenin Çalışanları 38 2.1.3. işletmenin Sahipleri ve/veya Ortakları 39 2.2. işletmenin Ulusal Çevresindeki Çıkar Grupları 39 2.2.1. Tedarikçiler veya Arz Kaynakları. 39 2.2.2. Rakipler 40 2.2.3. Finansal Kurumlar 40 2.2.4. Devlet 41 2.2.5. Toplum 41 2.2.6. Diğer Kurumlar 41 3. iŞLETMELERiN SINIFLANDIRILMASI 42 3.1. Tüketici veya Alıcı Türüne Göre işletmeler 42 3.2. Ürettikleri Mal ve Hizmet Türüne Göre işletmeler 42 3.3. Üretim Araçlarının Mülkiyetine Göre işletmeler 43 3.4. Kullandıkları Üretim Teknolojilerine Göre işletmeler. 44 3.5. Büyüklüğüne Göre İşletmeler 44 3.5.1. Mikro işletmeler 45 3.5.2. Küçük işletmeler 45 3.5.3. Orta Büyüklükteki işletmeler 45 3.5.4. Büyük işletmeler 46 3.5.5. Dev işletmeler 46 3.5.6. Değişik Büyüklükteki işletmelerin Üstünlük ve Yetersizlikleri 46 3.5.6.1. Küçük işletmelerin Üstünlükleri 4.7 3.5.6.2. Küçük işletmelerin Yetersizlikleri 47 3.5.6.3. Büyükişletmelerin Üstünlükleri 47 3.5.6.4. Büyük işletmelerin Yetersizlikleri 47 3.6. Yasal Yapılarına Göre işletmeler 48 3.6.1. Tek Kişi işletmeleri 48 3.6.2. Şirketler (Ortaklılıklar) 48 3.6.2.1. Adi Şirketler 48 3.6.2.2. Ticaret Şirketleri 49 3.6.2.2.1.Kişi (Şahıs) Şirketleri 49 3.6.2.2.2.Sermaye Şirketleri 50 3.6.3. Kooperatifler 53 4. iŞLETMELERDE BÜYÜME OLGUSU 54 4.1. Büyüme Şekilleri 56 4.1.1. iç Büyüme 56 4.1.1.1. Yatay Büyüme 56 4.1.1.2. Dikey Büyüme 57 4.1.2. Dış Büyüme 58 4.1.2.1. Dış Büyümenin Niteliği ve Amaçları (Hedefleri) 58 4.1.2.2. Ülke içinde ve Dışında Aynı Anda Kullanılabilen Dış Büyüme Yöntemleri 59 4.1.2.2.1.Tam Birleşme (Merger) veya Şirket Evlilikleri 59 4.1.2.2.2.Satın Alma Yöntemi 60 4.1.2.2.3.Ortak Yatırım (Joint Venture) 60 4.1.2.2.4.Stratejik ittifaklar 61 4.1.2.2.5.üretim imtiyaz Hakkı 62 4.1.2.2.6.Dış Kaynakları Kullanma (Outsourcing) 62 4.1.2.2.7.Yönetim Anlaşmaları ve Benchmarking 63 4.1.2.2.8.Anahtar Teslimi ve Yap-işlet-Devret. 63 5. iŞLETMELER ARASI ANLAŞMALAR VE BiRLiKLER 63 5.1. Kartel 64 5.2. Tröst. 64 5.3. Füzyon 64 5.4. Amalgamasyon 65 5.5. Konsorsiyum 65 5.6. Holding 65 5.7. işveren Birlikleri 65 6. iŞLETMENiN AMAÇLARI-ÇEVRESI VE SINIFLANDIRILMASINA iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULARI 66 BÖLÜM 3 iŞLETMENiN KURULUŞU 1. iŞLETMENiN KURULUŞ NEDENLERi 71 1.1. Miras 71 1.2. Bağımsız iş Yapma isteği 71 1.3. Kazanç Sağlama isteği 71 1.4. Toplumsal itibar Sağlamak 71 1.5. Başka Fırsatların Yokluğu 71 1.6. Bir Düşünce veya Bir Misyonu Gerçekleştirme isteği 71 2. iŞLETMENiN KURULUŞ AŞAMALAR! 72 2.1. işletme Kurma Düşüncesi (Proje Fikrinin Doğuşu) 74 2.2. Ön Etüdler (Fizibilite Etüdleri) 74 2.2.1. Ekonomik Etüd 75 2.2.1.1. Talep Tahmini 75 2.2.1.1.1.Talep Tahminine Yönelik Pazar Araştırmaları 76 2.2.1.1.2.Talep Tahmini Yoluyla Derlenen Bilgilerin Düzenlenmesi 76 2.2.1.1.3.Talep Tahmin Yöntemleri 77 2.2.1.2. işletme Kapasitesinin Belirlenmesi ve Kapasite Türleri 80 2.2.1.2.1.Teorik Kapasite 80 2.2.1.2.2.Normal veya Pratik Kapasite 81 2.2.1.2.3.Fiili (Kullanış) Kapasitesi 81 2.2.1.2.4.Kapasite Kullanım Oranı (Çalışma Derecesi) 81 2.2.1.2.5.işletmelerin Optimum Büyüklüğü ve Optimum (Kıvamlı) Kapasite 82 2.2.1.2.6.işletme Kapasitesinin Seçimini Etkileyen Diğer Faktörler 83 2.2.1.3. Kuruluş Yerinin Seçimi. 84 2.2.1.3.1.Kuruluş Yeri Seçiminin Önemi ve Optimal Kuruluş Yeri. 84 2.2.1.3.2.Kuruluş Yeri Faktörleri 85 2.2.1.3.3.Kuruluş Yeri Seçiminde Kullanılan Yöntemler 87 2.2.2. Teknik Etüd 89 2.2.3. Finansal Etüd 90 2.2.4. Yasal (Hukuki) Etüd 91 2.3. Değerlendirme ve Yatırım Kararı 92 2.3.1. Değerlendirme ve Yatırım Kararının Önemi 92 2.3.2. Değerlendirme ve Yatırım Kararına Temel Teşkil Eden Faktörlerin Saptanması 93 2.3.3. Yatırımın Projelerinin Değerlendirilmesinde Kullanılan Başlıca Yöntemler.93 2.3.3.1. Paranın Zaman Değerini Dikkate Almayan Yöntemler 94 2.3.3.1.1.Geri Ödeme Süresi (GÖS) Yöntemi 94 2.3.3.1.2.Gidere Oranlanan Hasılat (Nakit GirişininYatırım Maliyetine Oranı) Yöntemi 94 2.3.3.1.3.Yatırımın Karlılığı Yöntemi (Net Karın Yatırım Maliyetine Oranlanması) 95 2.3.3.1.4.En Düşük Maliyet Gideri Yöntemi. 95 2.3.3.2. Paranın Zaman Değerini Dikkate Alan Yöntemler 95 2.3.3.2.1.Net Bugünkü Değer (NBD) Yöntemi 95 2.3.3.2.2.iç Karlılık Oranı (IKO) Yöntemi 96 2.3.3.2.3.Anuite (Eş Değer Maliyet Gideri) Yöntemi 97 2.4. Kesin Proje 97 2.5. Projenin Uygulanması 97 2.6. işletme (Üretime Geçiş) Aşaması 97 3. iŞLETMENiN KURULUŞUNA iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULAR! VE ALIŞTIRMALAR 98 BÖLÜM4 iŞLETMENiN MALiYETLERi 1. MALiYET KAVRAM! 103 2. iŞLETME MALiYETLERiNE iLiŞKiN BiLGiLERiN KULLANIM ALANLAR! 103 2.1. işletme Karının Hesaplanması 103 2.2. işletmede Gider Denetiminin Yapılması 103 2.3. Mal ve Hizmetleri Fiyatlandırma 104 2.4. işletmede Sağlıklı Kararların Alınması 104 3. iŞLETME MALiYETLERiNiN SINIFLANDIRILMASI 104 3.1. Doğal Maliyetler 104 3.2. Birim ve Toplam Maliyetler 105 3.3. Değişken ve Sabit Maliyetler 105 3.3.1. Değişir Maliyet Giderleri 105 3.3.2. Sabit Maliyet Giderleri 106 3.4. Ortalama ve Marjinal Maliyet Giderleri 107 3.5. Gerçek Maliyet ve Alternatif Maliyet (Fırsat Maliyeti) 109 3.6. Dolaylı (Endirekt) Maliyet ve Dolaysız (Direkt) Maliyet. 110 4. iŞLETMENiN MALiYETLERiNE iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULAR! VE ALIŞTIRMALAR 110 BÖLÜM 5 iŞLETMENiN GELiRLER 1. GELiR KAVRAMI 11.5 2. KAR KAVRAMI 116 2.1. Üretim Karı 117 2.2. Ana Faaliyet Dışında Sağlanan Kar 117 2.3. Toplam (Total) Kar 117 2.4. Brüt Satış Karı 117 2.5. Faaliyet Karı 117. 2.6. Dönem Karı 1. 17 2.7.
 
Dönem Net Karı 1.18 2.8. Ticari Kar 118 2.9. Mali Kar 118 2.1O. işletme Karı 118 3. GELiR-KAR KAVRAMLAR! VE iLiŞKiLERi. 118 4. KAR MAKSIMIZASYONU 118 5. KAR PLANLAMASI. 121 6. KAR'A GEÇiŞ ANALiZi122 7. iŞLETMENiN GELiRLERiNE iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULAR! VE ALIŞTIRMALAR 126 BÖLÜM 6 iŞLETMENiN PERFORMANS! 1. PERFORMANS VE iŞLETMENiN PERFORMANS KRiTERLERi 131 1.1. Performans Kavramı 131 1.2. işletmenin Performans Kriterleri 131 1.2.1. Verimlilik 131 1.2.1.1. Fiziki Verimlilik (Mühendislik Verimliliği) 132 1.2.1.2. Ekonomik Verimlilik (iktisadilik) 1. 33 1.2.2.
 
Üretkenlik 134 1.2.3. Etkinlik 135 1.2.4. Yeterlilik 135 1.2.5. Karlılık 136 2. PERFORMANS KRiTERi OLARAK VERIMLILIGIN iŞLETME VE ULUSAL EKONOMi AÇISINDAN ÖNEMi 136 3. KATMA DEGER VE iŞLETMENiN ULUSAL EKONOMiYE KATKISI 137 4. iŞLETME PERFORMANSINA iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULAR! 138 EK: YATIRIM iÇiN ÖRNEK BiR FiZiBiLiTE RAPORU 141 İKİNCİ KISIM İŞLETME FONKSİYONLAR! BÖLÜM 1 YÖNETiM FONKSiYONU 1. YÖNETiM KAVRAMi 163 2. YÖNETiMiN ÖZELLIKLERl 164 2.1. Yönetimin Beşeri Özelliği.164 2.2. Yönetimin Grup Özelliği.164 2.3. Yönetimin Amaç Özelliği 164 2.4. Yönetimin iş Birliği Özelliği 164 2.5. Yönetimde Hiyerarşik Yapı Özelliği. 164 2.6. Yönetimin iş Bölümü ve Uzmanlaşma Özelliği 165 2.7. Yönetimin Demokratik Olma Özelliği 165 2.8. Yönetimin Evrensellik Özelliği 165 2.9. Yönetimin Bireyci özelliği 165 2.1O. Yönetimin Ayrıklık (istisnalarla Yönetim) Özelliği. 165 2.11. Yönetimin iki Yönlü Süreç Olma Özelliği 165 2.12. Yönetimin Yaratıcı Süreç Olma Özelliği 165 2.13. Yönetimin Haberleşmeye Dayanma Özelliği 166 2.14. Yönetimin Rasyonelliğe Dayanma Özelliği 1. 66 2.15. Yönetimin Sanat, Bilim ve Meslek Olma Özelliği 166 3. YÖNETiMiN TEMEL FONKSIYONLARl. 166 3.1. Planlama 166 3.1.1. Kavram ve Tanım 166 3.1.2. Planların Türleri 167 3.1.3. iyi Bir Planın Taşıması Gereken Özellikler 167 3.1.4. Planlamanın Temel Aşamaları 168 3.2. Organizasyon 168 3.2.1. Organizasyon Kavramı ve Tanımı 168 3.2.2. Örgütlenmeye Yol Açan Nedenler 168 3.2.3. Organizasyon ilkeleri 169 3.3. Yöneltme (Yön verme) 169
 
3.4. Eşgüdümleme (Koordinasyon) 170 3.5. Denetim (Kontrol) 1.71 4. YÖNETiM FONKSiYONUNA iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULARl 172 BÖLÜM2 TEDARiK FONKSiYONU 1. TEDARiK FONKSiYONUNUN KAPSAM! VE IŞLETMEAÇISINDAN ÖNEMl 177 1.1. Tedarikte Miktar Yönünden Uygunluk 177 1 .2. Tedarikte Kalite Yönünden Uygunluk 177 1.3. Tedarikte Zaman Yönünden Uygunluk 178 1.4. Tedarikte Kaynak Yönünden Uygunluk 178 1.5. Tedarikte Fiyat Yönünden Uygunluk 178 2. TEDARiK BÖLÜMÜNÜN ETKINLl l 178 3. HAMMADDE VE MALZEMELERiN SATIN ALINMASI VEYA iŞLETMEDE ÜRETiLMESi KARAR!. 179 4. TEDARiK FONKSiYONUNA iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULAR! 180 BÖLÜM 3 ÜRETiM FONKSiYONU 1. ÜRETiM FONKSiYONU KAVRAM! 185 1.1. Üretimin Anlamı ve Niteliği 185 1.2. Üretim Sistemleri 186 1.2.1. El Sanayi Sistemi . , 186 1.2.2. Ev işçiliği Sistemi 187 1.2.3. imalathane Sistemi 187 1.2.4. Fabrikasyon Sistemi 188 1.2.5. ileri Üretim (imalat) Sistemleri 188 1.2.5.1. Esnek Üretim Sistemleri 188 1.2.5.2. Bilgisayar Tümleşik Üretim Sistemleri 189 1.2.5.3. Tam Zamanında üretim/Yalın Üretim 189 1.3. Üretim Biçimleri 190 1.3.1. Üretim Yöntemine Göre Üretim Biçimleri. 190 1.3.1.1. Birincil veya Primer Üretim 190 1.3.1.2. Analitik ve Sentetik Üretim 190 1.3.1.3. Fabrikasyon Üretim 190 1.3.1.4. Montaj Üretimi 191 1.3.2. Belli Bir Sürede Üretilen Miktara Göre Üretim Biçimleri 191 1.3.2.1. Tek Mal veya Siparişe Göre Üretim 191 1.3.2.2. Seri üretim 191 1.3.2.3. Kitlesel (Yığın) Üretim 191 1.3.3. Üretim Sırasında izlenen Yola Göre Üretim Şekilleri 193 1.3.3.1. Yapım Yerinde Üretim 193 1.3.3.2. işletmede üretim 193 1.3.3.2.1.Atölyelerde Üretim 194 1.3.3.2.2.Akıcı Üretim 194 1.3.3.3. Küme (Karma) Üretim 195 2. ÜRETiM YÖNETiMi VE ÜRETiM YÖNETiMiNE iLiŞKiN SORUNLAR 195 2.1. Üretim Yönetimi Kavramı. 195 2.2. Üretim Yönetimine ilişkin Sorunlar 195 2.2.1. Üretim Sistemlerinin Kurulmasına ilişkin Sorunlar 196 2.2.2. Üretim Sistemlerinin işletilmesine ilişkin Sorunlar 196 3. ÜRETiM PLANLAMASI 197 3.1. Üretim Programları 197 3.2. Fiili Üretimin Planlanması 198 3.2.1. Üretim Hazırlıklarının Planlanması 198 3.2.2. Üretim işlem ve Sürecinin Planlanması 198 3.2.2.1. işlerin Belirlenmesi 198 3.2.2.2. işlerin Sıralarının Belirlenmesi (Rota Tespiit) 198 3.2.2.3. işlerin Makinelere Yüklenmesi 198 3.2.2.4. işlerin Zaman Programının Belirlenmesi 198 3.2.2.4.1.Hareket Etüdü 199 3.2.2.4.2.Zaman Etüdü 199 4. STOK KONTROLÜ 199 4.1. Stok Kontrol Kavramı 199 4.2. Stok Kontrol Yöntemleri 200 4.2.1. Maksimum-Minimum Yöntemi 200 4.2.2. Ekonomik Sipariş Miktarı Yöntemi 201 5. KALiTE KONTROLÜ 203 5.1. Kalite Kontrol Kavramı ve Kapsamı. 2. 03 5.2. Kalite Kontrol Yöntemleri 2.04 5.2.1. Yüzde-Yüz Muayene .20. 4 5.2.2. örnekleme Yöntemi 204 5.2.3. imalat Sürecinde Kontrol 205 6. BAKIM PLANLAMASI 2. 05 7. ÜRETiM FONKSiYONUNA iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULAR! 206 BÖLÜM4 PAZARLAMA FONKSiYONU 1. TEMEL PAZARLAMA KAVRAMLAR! 211 1.1. Pazarlama Kavramı 211 1.2. Pazarlama ile ilgili Diğer Kavramlar 211 2. PAZARLAMANIN ÖNEMl 212 3. PAZARLAMA FONKSiYONLAR! 213 3.1. Değişim Fonksiyonları 213 3.2. Fiziksel Fonksiyonlar 213 3.3. Kolaylaştırıcı Fonksiyonlar 213 4. PAZARLAMAYÖNETIMl 213 4.1. Pazarlama Planlaması. 213 4.1.1. Hedef Pazar Seçimi 214 4.1.2. Pazarlama Karmasının Planlanması 214 4.1.2.1. Mamul Planlama ve Geliştirme 214 4.1.2.2. Dağıtım Kanalının Seçimi ve Fiziksel Dağıtım 215 4.1.2.3. Fiyatlama 215 4.1.2.4. Satış Çabaları (Tutundurma) 216 4.2. Pazarlama Fonksiyonunun Örgütlenmesi 217 4.3. Pazarlama Faaliyetlerinin Yürütülmesi 217 4.4. Uyumlaştırma 218 4.5. Denetleme 218 5. HiZMET PAZARLAMASI 218 5.1. Hizmet Pazarlamasının Özellikleri. 219 5.2. Hizmet Pazarlaması Faaliyetlerinin Yararları 219 6. PAZARLAMAARAŞTIRMASI 219 7. ULUSLARARASI PAZARLAMA 221 8. PAZARLAMA FONKSiYONUNA iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULAR!. 222 BÖLÜM 5 FiNANSMAN FONKSiYONU 1. FiNANSMAN KAVRAM! VE TANIMI. 227 2. FiNANSMAN BÖLÜMÜNÜN iŞLETME ORGANiZASYONU iÇiNDEKi YERi 227 3. iŞLETMENiN SERMAYE YAPISI 228 3.1. Özsermaye 229 3.2. Dış Kaynak Sermayesi 229 3.3. Sabit Sermaye 229 3.4. işletme Sermayesi 230 4. SERMAYE KAYNAGINA GÖRE FiNANSMAN USULLERi VE FON KAYNAKLAR! 230 4.1. Özkaynaklardan Finansman 230 4.2. Otofinansman 231 4.3. Dış Kaynaklardan Finansman 231 4.3.1. Kısa Süreli Dış Kaynak Sermayesi. 231 4.3.2. Orta Süreli Dış Kaynak Sermayesi 235 4.3.2.1. Finansal Kiralama (Leasing) ile Finansman 235 4.3.2.2. Forfaiting Yolu ile Finansman 237 4.3.3. Uzun Süreli Dış Kaynak Sermayesi 238 4.3.3.1. Uzun Süreli Banka Kredileri 239 4.3.3.2. Tahvil ve Uluslararası Tahvil ihracı 239 4.3.3.2.1.Uluslararası Tahvil Çıkarılması 240 4.3.3.2.2.Yabancı Tahviller 240 4.3.3.2.3.Euro Tahviller 240 4.3.3.3. Kıyı Bankacılığı (Off-Shore Banking) 241 4.3.3.3.1.Kıyı Bankacılığının Gelişim Nedenleri 241 4.3.3.3.2.Kıyı Bankacılığının Tanımı ve ö zellikleri 241 4.3.3.3.3.Kıyı Bankacılığının Başlıca Faaliyet Konuları 242 4.3.3.3.4.Kıyı Bankalarının Fayda ve Sakıncaları 242 4.3.3.4. Risk Sermayesi 243 4.3.3.4.1.Risk Sermayesi Kavramı ve Kapsamı 244 4.3.3.4.2.Risk Sermayesi Arz Kaynakları 244 4.3.3.5. Uzun Süreli Diğer FinansmanKaynakları 245 5. FINANSALANALIZ 246 5.1. Finansal Analiz Kavramı 246 5.2. Finansal Tablolar 246 5.2.1. Bilanço 246 5.2.2. Kar ve Zarar Cetveli (Gelir Tablosu) 247 5.2.3. Fon Akım Tablosu 247 5.2.4. Finansal Oranlar (Rasyolar) .24. 7 5.2.4.1. Cari (Değişir) Oran 248 5.2.4.2. Hassas Oran 248 5.2.4.3. Toplam BorçfToplam Varlıklar Oranı 249 5.2.4.4. Borçlar/Özsermaye Oranı 249 5.2.4.5. Stok Devir Hızı 249 5.2.4.6. Alacaklar Devir Hızı veya Alacaklar Devir Süresi 249 5.2.4.7. Sabit Varlıklar Devir Hızı 250 5.2.4.8. Toplam Varlıklar Devir Hızı 250 5.2.4.9. Satışlar Üzerinden Kar 2. 50 5.2.4.10. Toplam Varlıklar üzerinden Kar 251 5.2.4.11. Karlılık (Rantabilite) Rasyosu veya Özvarlık üzerinden Kar 251 5.2.4.12. Faaliyet (iktisadilik) Rasyosu 251 6. FiNANSMAN FONKSiYONUNA iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULARI VE ALIŞTIRMALAR 251 BÖLÜM& MUHASEBE FONKSiYONU 1. MUHASEBENINTANIMI VE MUHASEBE BiLGi SiSTEMi 261 1.1. Muhasebenin Tanımı 261 1.2. Muhasebe Bilgi Sistemi ve Muhasebenin Fonksiyonları 261 1.3. Muhasebe Bilgi Sisteminde Muhasebe Bilgilerinin Kullanıcıları 262 1.4. Muhasebe Mesleği 263 1.4.1. Mali Müşavirler 263 1.4.2. Yeminli Mali Müşavirler 263 2. MUHASEBENiN TÜRLERi 263 3. MUHASEBE BiLGi SiSTEMiNDE BiLGiLERiN ÜRETiMiNDE KULLANILAN KAYNAKLAR 264 3.1. Temel Muhasebe Kavramları 265 3.1.1. Sosyal Sorumluluk Kavramı 266 3.1.2. Kişilik Kavramı 266 3.1.3. İşletmenin Sürekliliği Kavramı 266 3.1.4. Dönemsellik Kavramı 266 3.1.5. Parayl·a Ölçme Kavramı 266 3.1.6. Maliyet Esası Kavramı 266 3.1.7. Tarafsızlık ve Belgelendirme Kavramı 266 3.1.8. Tutarlılık Kavramı. 266 3.1.9. Tam Açıklama Kavramı 266 3.1.1O. ihtiyatlılık Kavramı 267 3.1.11.Önemlilik Kavramı 267 3.1.12. Özün Önceliği Kavramı 267 3.2. Genel Kabul Görmüş Muhasebe ilkeleri 267 3.2.1. Gelir Tablosu ilkeleri 267 3.2.2. Bilanço ilkeleri 267 3.2.3. Varlıklara ilişkin ilkeler 267 3.2.4. Dış Kaynaklara ilişkin ilkeler 267 3.2.5. Özkaynaklara ilişkin ilkeler 268 3.3. Muhasebe Standartları 268 3.4. Muhasebe Politikaları 269 4. MUHASEBE BiLGi SiSTEMiNDE BiLANÇO VE HESAP KAVRAMLAR!, MUHASEBE BELGE DÜZENi 269 4.1. Bilanço 269 4.2. Hesap 269 4.3. Hesap Planı 270 4.4. Muhasebe Belge Düzeni 270 5. MUHASEBE KAYIT YÖNTEMLERi, DEFTER TUTMA VE MUHASEBE SÜRECi 271 5.1. Muhasebe Kayıt Yöntemleri 2.71 5.1.1. Tek Yönlü Kayıt Yöntemi 271 5.1.2. Çift Yönlü Kayıt Yöntemi 272 5.2. Muhasebe Defteri 272 5.2.1. Yevmiye Defteri 272 5.2.2. Büyük Defter (Defter-i Kebir) 272 5.2.3. Envanter Defteri 272 5.3. Muhasebe Süreci 272 5.4. Envanter işlemleri 273 5.4.1. Muhasebe Dışı Envanter 273 5.4.2 Muhasebe içi Envanter 274 6. MUHASEBE FONKSiYONUNUN iŞLETME ORGANiZASYONU iÇ iNDEKi YERi 274 7. MUHASEBE FONKSiYONUNA iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULAR! 276 BÖLÜM7 iNSAN KAYNAKLAR! YÖNETiMi FONKSiYONU 1. iNSAN KAYNAKLAR! YÖNETiMiNiN GELiŞiMi 281.
 
2. iNSAN KAYNAKLAR! YÖNETiMi KAVRAM! VE NITELIGI 281 3. iNSAN KAYNAKLAR! YÖNETiMiNiN iŞLEVLERi 282 3.1. insan Kaynakları Planlaması 283 3.1.1. insan Kaynakları Planlamasının Anlamı ve Niteliği 283 3.1.2. işletmelerde insan Kaynakları Planlaması 284 3.1.3. insan Kaynakları Planlamasında Kullanılan Tahmin Yöntemleri 285 3.1.3.1. Yöneticilerin Görüşlerine Dayanan Tahmin Yöntemi 285 3.1.3.2. Delphi Yöntemi 285 3.1.3.3. ileriye Dönük Kestirim Yöntemi 286 3.1.3.4. indeks Hesabı veya Oran Analizine Dayanan Tahmin Yöntemi 286 3.1.3.5. Kantitatif Teknikler 286 3.1.4. insan Kaynakları Planlamasında Kullanılan Araçlar 288 3.1.5. iş Analizi 289 3.1.5.1. iş Analizinin Tanımı ve Önemi 289 3.1.5.2. iş Analizinin Belli Başlı Kullanım Alanları 289 3.1.5.3. iş Analiz Süreci 290 3.2. işe Alma 292 3.2.1. lşgören Bulma 293 3.2.1.1. lşgören Bulma işlevini Etkileyen Faktörler 293 3.2.1.2. lşgören Bulma Yöntemleri 294 3.2.1.3. lşgören Seçme 294 3.3. işe Alıştırma (Oryantasyon) ve lşgören Eğitimi 296 3.3.1. işe Alıştırma (Oryantasyon) 296 3.3.2. lşgören Eğitimi 297 3.4. Performans Değerlemesi 298 3.4.1. Niteliği, Amacı ve Kullanım Alanları 298 3.4.2. Başarılı Bir Performans Değerlemesinde Bulunması Gereken Özellikler 299 3.4.3. Performans Değerleme Yöntemleri 299 3.4.3.1. Bireysel Değerleme Yöntemleri 300 3.4.3.2. Grup Değerleme Yöntemleri 301 3.5. Ücret ve Ücret Yönetimi 302 3.5.1. Ücretin Tanımı, önemi ve Niteliği 303 3.5.2. ücret Türleri 303 3.5.3. işletmelerde Uygulanan Başlıca Ücret Sistemleri 304 3.5.3.1. Zaman Esasına Dayalı ücret Sistemleri 304 3.5.3.2. Akord Esasına Dayalı Ücret Sistemleri 305 3.5.3.3. Primli Ücret Sistemleri 307 3.5.3.4. Karma Ücret Sistemi. 308 3.6. Endüstriyel ilişkiler 308 3.6.1. Toplu Pazarlık 309 3.6.2. Toplu iş Sözleşmesi 309 3.6.3. Toplu iş Uyuşmazlıklarının Çözümü 309 3.6.3.1. Zorunlu Tahkim Sistemi 309 3.6.3.2. Karma ya da Sınırlı Serbestlik Sistemi 309 3.6.3.3. Serbestlik Sistemi 310 3.6.4. Grev ve Lokavt . . 31O 3.7. iş Güvenliği ve lşgören Sağlığı 310 3.7.1. iş Kazaları 310 3.7.2. Meslek Hastalıkları 311 4. iNSAN KAYNAKLAR! YÖNETiMi FONKSiYONUNA iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULAR! VE ALIŞTIRMALAR 311 BÖLÜM8 HALKLA iLiŞKiLER FONKSiYONU 1. HALKLA iLiŞKiLER FONKSiYONUNUN GEREGI VE ÖNEMi 317 2. HALKLA iLiŞKiLERiN TANIMI, BENZER KAVRAMLARLA iLiŞKiSi VE AMAÇLAR! 317 2.1. Halkla ilişkilerin Tanımı 317 2.2. Halkla ilişkilerin Benzer Kavramlarla ilişkisi 318 2.2.1. Halkla ilişkiler ve Reklam 318 2.2.2. Halkla ilişkiler ve Propaganda 319 2.2.3. Halkla ilişkiler ve insan ilişkileri 319 2.3. Halkla ilişkilerin Amaçları 320 3. HALKLA iLiŞKiLERDE UYULMASI GEREKEN iLKELER 320 3.1. Doğruluk ilkesi 320 3.2. inandırıcılık ilkesi 320 3.3. Süreklilik ilkesi 321 3.4. Planlılık ilkesi 321 4. HALKLA iLiŞKiLERDE ÖRGÜTLENME VE YÖNETiM 321 4.1. Halkla ilişkilerin Örgütlenmesi 321 4.2. Halkla ilişkilerin işletme Organizasyonu içindeki Yeri 321 4.3. Halkla ilişkiler Bölümünün Organizasyon Yapısı 322 4.4. Halkla ilişkilerin Kamu Sektöründe Örgütlenmesi ve işleyişi 323 4.4.1. Tanıma 323 4.4.2. Tanıtma 323 5. HALKLA iLiŞKiLERDE KULLANiLAN ARAÇ VE YÖNTEMLER 324 6. HALKLA iLiŞKiLER FONKSiYONUNA iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULAR! 324 BÖLÜM9 ARAŞTIRMA-GELIŞTIRME FONKSiYONU 1. ARAŞTIRMA-GELIŞTIRME (AR-GE) FONKSiYONU 327 2. ARAŞTIRMA GELiŞTiRMENiN TANIMI VE TÜRLERi 327 2.1. Temel Araştırma 3. 28 2.2. Uygulamalı Araştırma 329 2.2.1. Uygulamalı Araştırma Kavramı ve Önemi 329 2.2.2. Araştırma-Uygulama Etkileşimi 330 2.3. Geliştirme 330 2.3.1. Diyalog ve Basit Geliştirme 331 2.3.2. Teknolojik Geliştirme 331 2.3.3. Bilimsel Geliştirme 331 3. iŞLETMELERDE ARAŞTIRMA- GELiŞTiRME FAALiYETLERi 332 3.1. işletmeler için Araştırma-Geliştirme Faaliyetlerinin Önemi 332 3.2. Araştırma-Geliştirme Fonksiyonun Amaçları ve ilgilendiği Konular 333 3.2.1. Mamullerle ilgili Araştırma Geliştirme Fonksiyonu 334 3.2.2. Üretim Yöntem ve işlemleri ile ilgili Araştırma-Geliştirme Fonksiyonu 334 3.2.3. Yönetime Bilgi Sağlamayla ilgili Araştırma-Geliştirme Fonksiyonu 335 3.3. Araştırma-Geliştirme Fonksiyonunun Organizasyonu 336 4. ARAŞTIRMA-GELIŞTIRME FONKSiYONUNA iLiŞKiN GÖZDEN GEÇiRME SORULAR! 338 YARARLANILAN KAYNAKLAR 339 İNDEKS 344

Özet
Arka kapak: İşletme bilimi toplumsal yaşamamın vazgeçilmez kurumlarından olan işletmelerin kuruluşu, finasmanı, üretim girdi ve araçlarının sağlanması, bunların üretim yapmak üzere rasyonel ve sistemli bir biçimde birleştirilmesi, üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanması, parasal olayların izlenmesi ve nihayet işletmelerin örgütlenip yönetilmesi konularını ele alıp inceleyen bir bilim dalıdır.

Konu Başlığı
Business.
 
İşletmeler.
 
Business management.
 
İşletme yönetimi.

Yazar Ek Girişi
Çelik, Adnan.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011707658.1 ŞİM 2019Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon