Genel işletme
tarafından
 
Altınırmak, Serpil.

Başlık
Genel işletme

Yazar
Altınırmak, Serpil.

ISBN
9786254020421

Yazar Ek Girişi
Altınırmak, Serpil.

Fiziksel Tanımlama
xii, 206 sayfa ; 24 cm.

Seri
Nobel ; Yayın no. 2693. MYO-MESTEK DİZİSİ/ İktisadi programlar ; No. 006.

İçerik
1. İŞLETME VE İŞLETME İLE İLGİLİ KAVRAMLAR..1 -- 2. İŞLETMENİN AMAÇLARI ..4 -- 2.1. Kâr Maksimizasyonu...5 -- 2.2. Satışların Büyümesi ....7 -- 2.3. Varlığını Sürdürme (Sürdürülebilirlik)..7 -- 3. İŞLETME FONKSİYONLARI..9 -- 3.1. İşletmenin Temel Fonksiyonları..10 -- 3.1.1. Üretim Fonksiyonu...10 -- 3.1.2. Pazarlama Fonksiyonu....11 -- 3.1.3. Finansman Fonksiyonu...11 -- 3.1.4. Yönetim Fonksiyonu....12 -- 3.2. İşletmenin Destekleyici Fonksiyonları .12 -- 4. İŞLETME BİLİMİNİN DİĞER BİLİM DALLARI İLE İLİŞKİSİ...13 -- 4.1. İşletme ve İktisat ...14 -- 4.2. İşletme ve Matematik..14 -- 4.3. İşletme ve Hukuk...14 -- 4.4. İşletme ve Davranış Bilimleri...15 -- 4.5. İşletme ve İstatistik...15 -- 4.6. İşletme ve Bilgi Teknolojileri ...15 -- 5. İŞLETMELERİN SORUMLULUKLARI..16 -- 5.1. Yasal Sorumluluklar ..16 -- 5.2. Ahlaki Sorumluluklar ...17 -- 5.3. Sosyal Sorumluluklar...17 -- BÖLÜM KAYNAKLARI...19 -- BÖLÜM 2 İŞLETME TÜRLERİ -- GİRİŞ...21 -- 1. FAALİYET ALANLARINA GÖRE İŞLETMELER .22 -- 1.1. Üretim (Sanayi, Endüstri) İşletmeleri...22 -- 1.2. Ticaret İşletmeleri..23 -- 1.3. Hizmet İşletmeleri ....23 -- 2. ALICILARIN TÜRÜNE GÖRE İŞLETMELER ...23 -- 2.1. Nihai Alıcıya (Tüketiciye) Yönelik Mal ve Hizmet Üreten İşletmeler ..24 -- 2.2. Diğer İşletmelere Yönelik Mal ve Hizmet Üreten İşletmeler...24 -- 3. ÜRETİLEN MAL VE HİZMET TÜRÜNE GÖRE İŞLETMELER .24 -- 3.1. Dayanıklı Tüketim Malı Üreten İşletmeler.24 -- 3.2. Dayanıksız Tüketim Malı Üreten İşletmeler..25 -- 3.3. Hizmet Üreten İşletmeler..25 -- 4. ÜRETİM FAKTÖRLERİNİN SAHİPLİĞİNE GÖRE İŞLETMELER ...25 -- 4.1. Kamu İşletmeleri ...25 -- 4.2. Özel İşletmeler...26 -- 4.3. Karma İşletmeler...27 -- 5. BÜYÜKLÜKLERİNE (ÖLÇEKLERİNE) GÖRE İŞLETMELER .27 -- 5.1. Mikro Ölçekli (Cüce) İşletmeler..28 -- 5.2. Küçük Ölçekli İşletmeler ...28 -- 5.3. Orta Ölçekli İşletmeler...28 -- 5.4. Büyük Ölçekli İşletmeler ...28 -- 5.5. Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ'ler) ...29 -- 5.5.1. KOBİ Tanımları ...29 -- 5.5.2. KOBİ'lerin Avantaj ve Dezavantajları ..31 -- 6. BİRLEŞME TÜRLERİNE GÖRE İŞLETMELER.32 -- 6.1. Holding...32 -- 6.2. Kartel...33 -- 6.3. Tröst ....34 -- 6.4. Konsorsiyum....34 -- 6.5. Centilmenlik Anlaşmaları...34 -- 7. HUKUKİ YAPILARINA GÖRE İŞLETMELER ...35 -- 7.1. Tek Kişi (Şahıs) İşletmeleri ....36 -- 7.2. Şirketler (Ortaklıklar) ...37 -- 7.2.1. Adi Şirketler ....37 -- 7.2.2. Ticaret Şirketleri....38 -- 7.2.2.1. Şahıs Şirketleri ..38 -- 7.2.2.2. Sermaye Şirketleri...40 -- 7.2.2.3. Kooperatifler..45 -- BÖLÜM KAYNAKLARI...46 -- BÖLÜM 3 İŞLETMELERİN KURULUŞU -- GİRİŞ...47 -- 1. İŞLETME KURMA FİKRİNİN ORTAYA ÇIKMASI ..48 -- 2. FİZİBİLİTE (YAPILABİLİRLİK) ÇALIŞMALARI ..49 -- 2.1. İş Kurma Fikri ..50 -- 2.2. Piyasa Analizi...51 -- 2.3. Teknik Analiz ...53 -- 2.4. Yasal Analiz...53 -- 2.5. Örgütsel ve Yönetimsel Analiz ...54 -- 2.6. Finansal Analiz....55 -- 2.7. Fizibilite Raporu ....56 -- 3. DEĞERLENDİRME VE KURULUŞ KARARININ VERİLMESİ ...58 -- 4. KURULUŞ YERİNİN SEÇİLMESİ...58 -- 4.1. Kuruluş Yeri Seçim Yöntemleri ..59 -- 4.1.1. Geleneksel Kuruluş Yeri Seçim Yöntemleri ..60 -- 4.1.2. Çağdaş Kuruluş Yeri Seçim Yöntemleri..60 -- 5. İŞLETME FAALİYETLERİNE BAŞLANMASI ...63 -- BÖLÜM KAYNAKLARI...64 -- BÖLÜM 4 İŞLETMELERDE YÖNETİM FONKSİYONU -- GİRİŞ...65 -- 1. YÖNETİM, YÖNETİCİ VE LİDER ....65 -- 2. YÖNETİM FONKSİYONLARI....66 -- 2.1. Planlama....67 -- 2.1.1. Plan ..68 -- 2.1.2. Planlamanın Özellikleri...68 -- 2.1.3. Planlama Çeşitleri ....69 -- 2.2. Örgütleme (Organize etme)....70 -- 2.3. Yöneltme (Yürütme)..73 -- 2.4. Koordinasyon (Eş Güdüm) ...73 -- 2.5. Denetim (Kontrol)..74 -- 3. YÖNETİM TEORİLERİ...75 -- 3.1. Klasik Yönetim Teorileri..75 -- 3.1.1. Bilimsel Yönetim Yaklaşımı...76 -- 3.1.2. Yönetim Süreci Yaklaşımı...77 -- 3.1.3. Bürokrasi Yaklaşımı...80 -- 3.2. Modern Yönetim Teorileri ....81 -- 3.2.1. Sistem Yaklaşımı....81 -- 3.2.2. Durumsallık Yaklaşımı..83 -- BÖLÜM KAYNAKLARI...83 -- BÖLÜM 5 ÜRETİM YÖNETİMİ -- 1. ÜRETİM VE ÜRETİM YÖNETİMİ ....85 -- 1.1. Üretim Kavramı ..85 -- 1.2. Üretim Sistemi Kavramı..86 -- 1.2.1. Üretim Sistemlerinin Sınıflandırılması..88 -- 1.2.1.1. Kullanılan Üretim Yöntemlerine Göre Sınıflandırma .88 -- 1.2.1.2. Belirli Bir Sürede Yapılan Üretimin Miktarına Göre Sınıflandırma... 89 -- 1.2.1.3. Üretim Sırasında İzlenen Yola Göre Üretimin Sınıflandırılması ... 90 -- 1.2.2. Modern Üretim Sistemleri.91 -- 1.2.2.1. Yalın Üretim - YÜ (Lean Production - LP) .. 91 -- 1.2.2.2. Tam Zamanında Üretim Sistemi - TZÜ (Just In Time - JIT) .. 91 -- 1.2.2.3. Bilgisayar Destekli Tasarım - BDT (Computer Aided Design - CAD) .. 92 -- 1.2.2.4. Bilgisayar Destekli Üretim - BDÜ (Computer Aided Manufacturing - CAM) . 92 -- 1.2.2.5. Bilgisayar Tümleşik Üretim - BTÜ (Computer Integrated Manufacturing - CIM).. 92 -- 1.2.2.6. Esnek İmalat Sistemleri - EİS (Flexible Manufacturing Systems - FMS)... 93 -- 1.2.2.7. Hücresel Üretim Sistemleri - HÜS (Cellular Manufacturing Systems - CMS)... 93 -- 1.2.2.8. Grup Teknolojisi - GT (Group Technology- GT).. 94 -- 1.2.2.9. Endüstriyel Robot Sistemleri (Endustrial Robot Systems - ERS) .. 94 -- 1.2.3. Üretim Yönetimi Sistemi Analizinde Kullanılan Modeller .94 -- 1.3. Üretim Yönetimi ....95 -- 1.3.1. Üretim Yönetimi Fonksiyonları...96 -- 1.3.1.1. Ön Planlama Fonksiyonu ... 96 -- 1.3.1.2. Planlama Fonksiyonu ... 96 -- 1.3.1.3. Kontrol Fonksiyonu... 97 -- 1.3.2. Üretim Yönetimin Diğer İşletme Fonksiyonlarıyla İlişkisi ..98 -- 1.3.2.1. Üretim Yönetimi ve Finansman... 98 -- 1.3.2.2. Üretim Yönetimi ve Tedarik Yönetimi .. 98 -- 1.3.2.3. Üretim Yönetimi ve Araştırma-Geliştirme.. 98 -- 1.3.2.4. Üretim Yönetimi ve İnsan Kaynakları Yönetimi ... 98 -- 1.3.2.5. Üretim Yönetimi ve Muhasebe ... 99 -- 1.3.2.6. Üretim Yönetimi ve Pazarlama ... 99 -- 1.3.3. Üretim Yönetiminin Görevleri .99 -- 1.3.4. Üretim Yönetiminin Organizasyon İçindeki Yeri..100 -- 2. VERİMLİLİK..101 -- 2.1. Verimlilik Artırma Teknikleri ..102 -- 2.1.1. İş Etüdü ...103 -- 2.1.2. İş Basitleştirme....103 -- 2.1.3. Pareto Analizi...103 -- 2.1.4. Tam Zamanında Üretim...103 -- 2.1.5. Değer Analizi/Değer Mühendisliği ...104 -- 2.1.6. Fayda-Maliyet Analizi...104 -- 2.1.7. Sıfır Bazlı Bütçe ...104 -- 2.1.8. Örgüt Geliştirme....104 -- 2.1.9. Beyin Fırtınası...105 -- BÖLÜM KAYNAKLARI....105 -- BÖLÜM 6 PAZARLAMA YÖNETİMİ -- 1. PAZARLAMA VE PAZARLAMA YÖNETİMİ.107 -- 1.1. Pazarlama Kavramının Gelişimi ...108 -- 1.1.1. Üretim Anlayışı Dönemi ..109 -- 1.1.2. Satış Anlayışı Dönemi...110 -- 1.1.3. Pazarlama Anlayışı Dönemi...110 -- 1.1.4. Toplumsal Pazarlama Anlayışı Dönemi ...110 -- 1.1.5. Modern Pazarlama Anlayışı Dönemi.111 -- 1.1.5.1. Tüketiciye Dönük Tutum...111 -- 1.1.5.2. Bütünleşmiş (Koordineli) Pazarlama Çabaları .111 -- 1.1.5.3. Uzun Dönemde Kârlılık ..112 -- 1.2. Pazarlamayı Etkileyen Faktörler..113 -- 1.2.1. Bilgi Teknolojilerindeki Gelişmeler ve İnternetin Hızla Ticarileşmesi..113 -- 1.2.2. Değişen Dünya Ekonomisi.113 -- 1.2.3. İş Hayatının Hızla Küreselleşmesi...113 -- 1.2.4. Müşteri Değerinin Artan Önemi ve Müşteri Veri Tabanı Oluşturma İhtiyacının Artması ..114 -- 2. PAZAR BÖLÜMLEME VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ...114 -- 2.1. Pazar Bölümleme Kriterleri ...115 -- 2.1.1. Tüketici Pazarlarının Bölümlendirilmesi ..116 -- 2.1.2. Endüstriyel Pazarların Bölümlendirilmesi...117 -- 2.2. Hedef Pazar Seçimi...117 -- 2.2.1. Hedef Pazar Stratejileri...118 -- 2.2.1.1. Farklılaştırılmamış Pazar (Tüm Pazar) Stratejisi. 118 -- 2.2.1.2. Farklılaştırılmış Paza (Çok Bölümlü) Stratejisi...119 -- 2.2.1.3. Yoğunlaştırılmış Pazar Stratejisi .119 -- 2.2.1.4. Niş Pazar (Özel Pazar) Stratejisi.120 -- 2.2.2. Hedef Pazar Seçimini Etkileyen Faktörler..120 -- 3. PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI .121 -- 3.1. Ürün...122 -- 3.2. Fiyat...123 -- 3.2.1. Maliyete Göre Fiyatlandırma ...123 -- 3.2.2. Talebe Göre Fiyatlandırma.123 -- 3.2.3. Rekabete Göre Fiyatlandırma..124 -- 3.3. Dağıtım....124 -- 3.4. Tutundurma...124 -- 3.5.
 
Katılımcılar/İnsanlar...125 -- 3.6. Fiziki Ortam/Fiziki Deliller..126 -- 3.7. Süreç Yönetimi ....126 -- BÖLÜM KAYNAKLARI....127 -- BÖLÜM 7 FİNANSAL YÖNETİM -- 1. FİNANSAL YÖNETİMİN TEMEL ESASLARI ...129 -- 1.1. Finansal Amaç ..129 -- 1.2. Finansal Yönetimin Diğer İşletme Fonksiyonları ve Ekonomi ile İlişkisi ..131 -- 1.2.1. Finansal Yönetim ve Muhasebe ..131 -- 1.2.2. Finansal Yönetim ve Diğer İşletme Fonksiyonları ..132 -- 1.2.3. Finansal Yönetim ve Ekonomi..132 -- 1.3. Finans Yöneticisi..133 -- 1.3.1. Finansal Analiz ....134 -- 1.3.1.1. Yüzde Metodu ile Analiz (Dikey Analiz).135 -- 1.3.1.2.
 
Karşılaştırmalı Tablolar Analizi (Yatay Analiz)..135 -- 1.3.1.3. Eğilim Yüzdeleri Analizi (Trend Analizi) .135 -- 1.3.1.4. Oran Analizi ....136 -- 1.3.1.4.1. Likidite Oranları..136 -- 1.3.1.4.2. Mali Yapı Analizinde Kullanılan Oranlar .138 -- 1.3.1.4.3. Faaliyet Oranları .139 -- 1.3.1.4.4. Piyasa Performans Oranları ..143 -- 1.3.2. Finansal Planlama...144 -- 1.3.3. Yatırım Kararları...146 -- 1.3.4. Finansman Kararları...146 -- 1.3.5. Finansal Denetim ...147 -- BÖLÜM KAYNAKLARI....148 -- BÖLÜM 8 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ -- 1. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ .149 -- 1.1. İnsan Kaynakları Yönetiminin Görev ve Fonksiyonları..150 -- 1.1.1. İnsan Kaynakları Yönetiminin Başlıca Görevleri ..150 -- 1.1.2. İnsan Kaynakları Yönetiminin Fonksiyonları ..150 -- 1.1.2.1. İnsan Kaynakları Planlaması .151 -- 1.1.2.2. İnsan Kaynakları Temin ve Seçimi .152 -- 1.1.2.3. Performans Değerlendirme .154 -- 1.1.2.4. Kariyer Yönetimi.155 -- 1.1.2.5. Ücret Yönetimi ...156 -- 1.1.2.6. Koruma İşlevi (İş Güvenliği ve İş Gören Sağlığı)...157 -- 1.1.2.7. Endüstri İlişkileri (İşçi-İşveren İlişkileri) ...158 -- 1.1.2.8. İnsan Kaynakları Yönetimi İçinde Eğitim Fonksiyonu .158 -- 2. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNİN İLKELERİ ...159 -- 2.1. Liyakat ve Yeterlik İlkesi ..159 -- 2.2. Kariyer İlkesi..160 -- 2.3. Eşitlik İlkesi....160 -- 2.4. Güvence İlkesi..160 -- 2.5. Yansızlık İlkesi ...161 -- 2.6. Halef Yetiştirme İlkesi...161 -- 3. İNSAN KAYNAKLARI ÖRGÜTLENMESİ...161 -- 3.1. İşletmelerde İnsan Kaynakları Bölümünün Yerini Etkileyen Faktörler..161.
 
3.1.1. Üst Yönetimin İnsana Bakışı .162 -- 3.1.2. Örgüt Kültürü ..162 -- 3.1.3. Örgütün Büyüklüğü ..162 -- 3.1.4. Coğrafik Yerleşim...162 -- 3.1.5. Faaliyet Yapısı...162 -- 3.1.6. Çalışanların Niteliği ...162 -- 3.1.7. Sendikalaşma Oranı ..163 -- 3.2. İnsan Kaynakları Yönetiminin İşletme İçindeki Yeri ...163 -- BÖLÜM KAYNAKLARI....165 -- BÖLÜM 9 HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM -- 1. HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM ..167 -- 1.1. Halkla İlişkiler Kavramı ....167 -- 1.2. Halkla İlişkilerin Temel Amaç ve İşlevleri.168 -- 1.3. Halkla İlişkilerin Temel İşlevleri.169 -- 1.3.1. Araştırma....170 -- 1.3.2. Planlama..170 -- 1.3.3. Uygulama ...172 -- 1.3.4. Değerlendirme....173 -- 2. HALKLA İLİŞKİLERİN BAZI KAVRAMLARLA İLİŞKİSİ .174 -- 2.1. Propaganda...174 -- 2.2. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık.175 -- 2.3. Halkla İlişkiler ve Pazarlama ..176 -- 3. HALKLA İLİŞKİLERDE İLETİŞİM....178 -- 3.1. İletişim Kavramı ve Önemi ....178 -- 3.2. İletişim Süreci ...178 -- 3.2.1. Kaynak..179 -- 3.2.2. Mesaj....180 -- 3.2.3. Kodlama..181 -- 3.2.4. Kanal ....181 -- 3.2.5. Alıcı ...182 -- 3.2.6. Geri Bildirim..182 -- 3.2.7. Gürültü ....183 -- 4. HALKLA İLİŞKİLER ALANINDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI..183 -- 4.1. Basın-Haber Bültenleri ....184 -- 4.2. Basın Konferansı..184 -- 4.3. Basın Resepsiyonu..184 -- 4.4. Basın Gezileri ...185 -- 4.5. Radyo ...185 -- 4.6. Televizyon...185 -- 4.7. Kuruluş Yayınları ..185 -- 4.8. Sergi ve Fuarlar...186 -- 4.9. İnternet....186 -- BÖLÜM KAYNAKLARI....187 -- BÖLÜM 10 İŞLETMELERDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR -- 1. ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR (Learning Organizations).189 -- 1.1. Öğrenen Organizasyonların Katkıları...189 -- 1.2. Öğrenme Açısından Organizasyonlar..190 -- 1.3. Öğrenen Organizasyonların Özellikleri...190 -- 2. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ-TKY (Total Quality Managment-TQM).192 -- 3. KIYASLAMA (Benchmarking)..195 -- 3.1. Kıyaslama Türleri ....196 -- 3.2. Kıyaslamanın İlkeleri..197 -- 4. DIŞ KAYNAK KULLANIMI (Outsourcing) .198 -- 5. PERSONEL GÜÇLENDİRME (Empowerment) ..199.

Özet
Dünya ekonomik sisteminin temel yapılarından olan işletmeler, teknolojinin gelişmesiyle daha stratejik öneme sahip olmaktadırlar. Rekabetin hızla arttığı dünyamızda işletme olarak var olabilmek ve kârlılığını sürdürmek, aynı zamanda toplumsal sorumluluklarını yerine getirmek, profesyonel ve modern bir yönetim anlayışı ile mümkün olabilmektedir. Öğrencilere temel işletmecilik bilgilerinin verildiği bu kitap, onların genel işletmeleri anlamaları için gereken konuları içermektedir. Kitap on bölümden oluşmaktadır. İlk üç bölümde; işletme ile ilgili kavramlar, işletme amaçları, fonksiyonları, işletme biliminin diğer bilim dalları ile ilişkisi, işletme sorumlulukları, işletme türleri, işletme kuruluşu ele alınmaktadır. Diğer bölümlerde; işletme fonksiyonları olan yönetim, üretim, pazarlama, finans, insan kaynakları, halkla ilişkiler ve iletişim konularına yer verilmiştir. Son bölümde ise işletmelerde güncel yaklaşımlar yer almaktadır. (Tanıtım Bülteninden)

Konu Başlığı
Business.
 
İşletme.
 
Business management.
 
İşletme yönetimi.

Yazar Ek Girişi
Karaağaç, Gökben Adana, yazar.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011908658.1 SER 2020Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon