Modern yönetim teknikleri
tarafından
 
Özgener, Şevki.

Başlık
Modern yönetim teknikleri

Yazar
Özgener, Şevki.

ISBN
9786053449065

Yazar Ek Girişi
Özgener, Şevki.

Basım Bilgisi
Genişletilmiş 4. baskı.

Fiziksel Tanımlama
xvi, 275 sayfa : tablo 24 cm.

İçerik
İÇİNDEKİLER -- ÖNSÖZ v -- KATKIDA BULUNAN YAZARLAR xvi -- BİRİNCİ BÖLÜM -- TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ -- GİRİŞ 1 -- 1. KALİTE KAVRAMI 2 -- 2. KALİTE KONTROLÜN TARİHSEL EVRİMİ 3 -- 3. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN TANIMI VE FELSEFESİ 6 -- 4. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN ÖĞELERİ 8 -- 5. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİ 14 -- 6. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN ÖNCÜLERİ 15 -- 6.1. Frederick W. Taylor'un Kalite Felsefesi 15 -- 6.2. Walter A. Shewhart'm Kalite Felsefesi 16 -- 6.3. W.Edwards Deming'in Kalite Felsefesi 17 -- 6.4. Joseph. M. Juran'ın Kalite Felsefesi 21 -- 6.5. Philip B. Crosby'nin Kalite Felsefesi 23 -- 6.6. Armand V.Feigenbaum'un Kalite Felsefesi 26 -- 6.7. F. Genichi Taguchi'nin Kalite Felsefesi 28 -- 6.8. Masaaki Imai ve Kaizen-Gemba Kaizen 31 -- 6.9. Kaoru Ishikawa'nm Kalite Felsefesi ve Kalite Çemberleri 39 -- 6.10. Yoji Akao ve Kalite Fonksiyon Göçerimi 45 -- 7. KLASİK YÖNETİM ANLAYIŞI İLE TOPLAM KALİTE -- YÖNETİMİ ANLAYIŞININ KARŞILAŞTIRILMASI 51 -- 8. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARINDA -- KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE HATALAR 54 -- 9. EFQM'UN MÜKEMMELLİK MODELİ 56 -- SONUÇ 66 -- -- İKİNCİ BÖLÜM -- DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ VE BİLİŞİM SİSTEMLERİ -- GİRİŞ 75 -- 1. DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ KAVRAMI 76 -- 2. DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMASI 79 -- 3. DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ SÜRECİNDE BAŞARININ -- SAĞLANMASI 80 -- 4. DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ VE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 82 -- 5. BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ ALTYAPISI VE -- DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ 85 -- SONUÇ 90 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM BENCHMARKING -- GİRİŞ 93 -- 1. BENCHMARKING VE KAVRAMSAL ÇATISI 94 -- 1.1. Benchmarking'in Ortaya Çıkışı ve Gelişimi 94 -- 1.2. Benchmarking Kavramının Tanımı 96 -- 1.3. Benchmarking'in Önemi ve Temel Özellikleri 98 -- 1.4. Benchmarking'in Temel İlkeleri 99 -- 1.5. Benchmarking'in Uygulanma Nedenleri 101 -- 1.6. Benchmarking'in Amaçları ve Faydaları 101 -- 1.6.1. Benchmarking'in Amaçları 101 -- 1.6.2. Benchmarking'in Faydaları 103 -- 1.7. Benchmarking'in Avantajları ve Dezavantajları 104 -- 1.7.1. Benchmarking'in Avantajları 104 -- 1.7.2. Benchmarking'in Dezavantajları 105 -- 1.8. Benchmarking Türleri 106 -- 1.8.1. Odaklanılan Noktaya Göre Benchmarking Türleri 107 -- 1.8.1.1. Ürüne Odaklı Benchmarking 107 -- 1.8.1.2. Sürece Odaklı Benchmarking 107 -- 1.8.1.3. Stratejik Benchmarking 108 -- 1.8.2. Seçilen Ortağa Göre Benchmarking 109 -- -- 1.8.2.1 İçsel Benchmarking 110 -- 1.8.2.2. Rekabetçi Benchmarking 111 -- 1.8.2.3. Sektör Dışı Benchmarking 112 -- 2. BENCHMARKING SÜRECİ 112 -- 2.1. Planlama Aşaması 115 -- 2.2. Benchmarking Ekibinin Oluşturulması ve Benchmarking -- Ortaklarının Belirlenmesi 117 -- 2.3. Veri Toplama ve Verilerin Analizi ___ 120 -- 2.3.1. Yazışma/Anket 121 -- 2.3.2. Telefon Görüşmesi 121 -- 2.3.3. Yerinde Ziyaret 122 -- 2.4. Uygulamanın Gerçekleşmesi ve Raporun Hazırlanması 123 -- 2.5. Uygulamada Karşılaşılan Hatalar 125 -- 2.5.1. Proje Çalışmasının İyi Bir Şekilde Tanımlanmaması 126 -- 2.5.2. Sürecin Adaptasyonunda Yapılan Hatalar 127 -- 2.5.3. Uygun Performans Ölçülerinin Tanımlanmasındaki -- Yetersizlik 127 -- 2.6. Benchmarking Uygulamalarının Başarı Faktörleri ve Başarılı Bir -- Benchmarking Uygulaması İçin Öneriler 128 -- 2.6.1. Benchmarking Uygulamalarının Başarı Faktörleri 128 -- 2.6.2. Başarılı Bir Benchmarking Uygulaması İçin Öneriler 129 -- 2.6.2.1. Çalışmayı Olabildiğince Çabuk Tamamlamak 129 -- 2.6.2.2. Ekibe Uygun Kişiler Seçmek ve Ekip Üyelerini -- Yetkilendirmek 130 -- 2.6.2.3. İletişim Problemlerini Ortadan Kaldırmak 130 -- 2.7. Benchmarking Uygulama Öncesi ve -- Sonrasının Karşılaştırılması 130 -- SONUÇ 133 -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM -- KÜÇÜLEREK BÜYÜME (DOWNSIZING) -- GİRİŞ 143 -- 1. ÖRGÜTSEL KÜÇÜLMENİN TARİHİ GELİŞİMİ 143 -- 2. KÜÇÜLEREK BÜYÜMENİN TANIMI VE ÖNEMİ 144 -- 3. ÖRGÜTSEL KÜÇÜLMENİN ÖZELLİKLERİ 145 -- 4. ÖRGÜTSEL KÜÇÜLMENİN NEDENLERİ 146 -- 5. KÜÇÜLME STRATEJİSİNİN AŞAMALARI 146 -- -- 6.KÜÇÜLEREK BÜYÜMENİN LEHİNDE VE ALEYHİNDEKİ -- GÖRÜŞLER 149 -- 6.1. Küçülme Lehindeki Görüşler 149 -- 6.2. Küçülme Aleyhindeki Görüşler 149 -- SONUÇ 150 -- BEŞİNCİ BÖLÜM -- DIŞ KAYNAK KULLANIMI (OUTSOURCING) -- GİRİŞ 153 -- 1. DIŞ KAYNAK KULLANIMI KAVRAMI 153 -- 2. DIŞ KAYNAK KULLANIMININ ÖZELLİKLERİ 155 -- 3. DIŞ KAYNAK KULLANIMININ NEDENLERİ 156 -- 4. DIŞ KAYNAK KULLANIMININ FAYDA VE SAKINCALARI 156 -- SONUÇ 158 -- ALTINCI BÖLÜM -- REKABETİN FARKLI YÜZÜ: ÖĞRENEN ÖRGÜTLER -- GİRİŞ 161 -- 1. ÖĞRENME KAVRAMI 161 -- 1.1. Öğrenme Sürecinin Ön Koşulları 163 -- 1.1.1. Çalışanların Belirli Bir Yetenek Düzeyine Sahip Olması 163 -- 1.1.2. Çalışanların Öğrenmeye İlişkin Motivasyon -- Düzeylerinin Arttırılması 164 -- 1.2. Bilgiden Öğrenmeye Geçiş: Öğrenmenin Stratejik Önemi 165 -- 2. ÖRGÜTSEL ÖĞRENME KAVRAMI 166 -- 2.1. Tek Döngülü veya Uyumcu Öğrenme 168 -- 3. ÖĞRENEN ÖRGÜT KAVRAMI 169 -- 3.1. Öğrenen Örgüt Aşamaları 171 -- 3.2. Öğrenen Örgüt Sisteminin Oluşturulması 172 -- 3.3. Öğrenen Örgütün Disiplinleri 174 -- 3.4. Öğrenen Örgütlerin Temel Özellikleri 176 -- 3.5. Geleneksel Örgüt Alternatifi Olarak Öğrenen Örgüt 176 -- SONUÇ 178 -- -- xjii -- YEDİNCİ BÖLÜM -- BİLGİ YÖNETİMİ -- GİRİŞ 183 -- 1. BİLGİNİN TANIMI VE ÖNEMİ 184 -- 2. BİLGİNİN SINIFLANDIRILMASI 185 -- 2.1. Düzenlenme ve Kullanma Tarzına Göre Bilgi Türleri 186 -- 2.2. Kaynağına Göre Bilgi Türleri 186 -- 2.3. Niteliğine Göre Bilgi Türleri 186 -- 3. BİLGİ YÖNETİMİ 187 -- 4. BİLGİ YÖNETİMİNİN AMAÇLARI 188 -- 5. BİLGİ YÖNETİMİNİN ÖRGÜTLER İÇİN -- ÖNEMİ VE YARARLARI 189 -- 5.1. Bilgi Yönetiminin Örgütler İçin Önemi 189 -- 5.2. Bilgi Yönetiminin Yararları 190 -- 6. BİLGİ YÖNETİMİNİN TEMELLERİ 191 -- 6.1. Bilgi Yönetiminin Temel Adımları 191 -- 6.2. Bilgi Yönetiminin Temel Eylemleri 192 -- 7. BİLGİ YÖNETİMİNİN İLKELERİ 192 -- 8. BİLGİ YÖNETİMİ SÜRECİ 194 -- 9. BİLGİ YÖNETİMİNİN BAŞARI UNSURLARI 196 -- 10. BİLGİ YÖNETİMİNİN BAŞARISINI -- ENGELLEYEN UNSURLAR 196 -- SONUÇ 197 -- SEKİZİNCİ BÖLÜM -- REKABETİ YARATMA VE SÜRDÜRME ÖNCÜLÜ: -- ÖRGÜT GELİŞTİRME -- GİRİŞ 201 -- 1. ÖRGÜT GELİŞTİRME TANIMI, TEMALARI VE ÖZELLİKLERİ203 -- 2. ÖRGÜT GELİŞTİRMENİN ORTAYA ÇIKIŞI, -- GELİŞİMİ VE KURAMSAL TEMELLERİ 205 -- 3. ÖRGÜT GELİŞTİRMENİN VARSAYIMLARI -- YA DA BASKIN DEĞERLERİ 206 -- -- 4. ÖRGÜT GELİŞTİRMENİN İLİŞKİSEL -- TAMAMLAYICILARI VE AMAÇLARI 207 -- 5. ÖRGÜT GELİŞTİRME SÜRECİ VE BAŞARI/(SIZLIK) -- KOŞULLARI 209 -- 6. ÖRGÜT GELİŞTİRME KURAMSAL DÜZEYDE -- KONULARI VE TEKNİKLERİ 210 -- SONUÇ 213 -- DOKUZUNCU BÖLÜM -- ŞEBEKE-SANAL ÖRGÜTLER -- GİRİŞ 217 -- 1. ŞEBEKE ORGANİZASYONLARI 217 -- 1.1. Tanımı ve Niteliği 217 -- 1.2. Şebeke Organizasyon Türleri 219 -- 1.2.1. İçsel Şebeke Organizasyonları 219 -- 1.2.2. Dengeli Şebeke Organizasyonları 220 -- 1.2.3 Dinamik Şebeke Organizasyonları 221 -- 1.3. Şebeke Organizasyonlarının Avantaj ve Dezavantajları 222 -- 2. BİLGİYE DAYALI ORGANİZASYONLAR 223 -- 2.1. Tanımı ve Özellikleri 223 -- 2.2. Bilgiye Dayalı Organizasyonlara Geçiş 225 -- 3. SANAL ORGANİZASYONLAR 226 -- 3.1. Sanal ve Sanallık Kavramı 226 -- 3.2. Sanal Organizasyon Kavramı ve Özellikleri 227 -- 3.2.1.
 
Sanal Ekipler 229 -- 3.2.2. Sanal Ekiplerin Üç Boyutu 230 -- SONUÇ 231 -- ONUNCU BÖLÜM -- ÖRGÜTSEL ÇATIŞMA -- 1. ÇATIŞMA KAVRAMI VE ÖRGÜTSEL ÇATIŞMA 235 -- 2. ÖRGÜTLERDE ÇATIŞMA TÜRLERİ 239 -- 3. ÖRGÜTSEL ÇATIŞMA NEDENLERİ 241 -- 4. ÇATIŞMA YÖNETİMİNDE KULLANILAN -- TEMEL STRATEJİLER VE ÇÖZÜM STRATEJİLERİ 242 -- SONUÇ 249 -- -- ONBİRÎNCİ BÖLÜM: -- KRİZ YÖNETİMİ -- GİRİŞ 255 -- 1. KRİZ KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ 255 -- 2. KRİZE NEDEN OLAN TEMEL ETMENLER 258 -- 3. KRİZ SÜRECİ VE AŞAMALARI 261 -- 4. KRİZ YÖNETİMİ VE ÖZELLİKLERİ 263 -- 5. KRİZ YÖNETİMİ SÜRECİ 265 -- 6. KRİZ YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI 267 -- 6.1. Krizi Engelleme Yaklaşımı 267 -- 6.2.
 
Krizi Çözme Yaklaşımı 268 -- SONUÇ 269

Konu Başlığı
Industrial management.
 
Endütriyel yönetim.
 
Management techniques.
 
Yönetim teknikleri.
 
Business management.
 
İşletme yönetimi.

Yazar Ek Girişi
Akın, Bahadır,
 
Öztürk, Resul,
 
Öztürk, Mehtap,
 
Oktay, Ercan,
 
Kaplan, Mehmet,
 
İraz, Rıfat,
 
İnce, Mehmet,
 
Gül, Hasan,
 
Eryeşil, Kemalettin,


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0011015658.1 ÖZG 2019Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon