Hizmet ekonomisi, internet ve elektronik ticaret : küresel üretim ve ticarette yeni güçler
tarafından
 
Mızrak, Nihal Y. yazar

Başlık
Hizmet ekonomisi, internet ve elektronik ticaret : küresel üretim ve ticarette yeni güçler

Yazar
Mızrak, Nihal Y. yazar

ISBN
9789758752683

Yazar Ek Girişi
Mızrak, Nihal Y. yazar

Fiziksel Tanımlama
xi, 147 sayfa : resimli , grafik.; 24 cm.

İçerik
İçindekiler: Birinci bölüm İktisadi teoride hizmet kavramı, özellikleri ve sınıflandırılması, ikinci bölüm İnternet, elektronik ticaret (e-ticaret) ve gelişimi, Üçüncü bölüm Dünyada hizmet ticareti, internet ve elektronik ticaretin sayısal gelişimi ve Türkiye, Sonuç, Kaynaklar, Kısaltma, Ekler.

Özet
Hizmetler sektörü ülke ekonomilerinde tartışmasız çok önemli bir yere sahip. Çağımızın yeniliği internet ve elektronik ticaret ile her an içiçe olan hizmet ticareti ise uluslararası düzeyde giderek daha fazla önem kazanıyor. Buna karşın, hizmetler iktisadi teoride uzun yıllar ticarete konu olmayan mallar olarak nitelendirilmiş ve iktisat modellerinde de ancak 1950’li yıllarda dikkat çekmiştir. Bu yıllara dek teoride hizmetler sektörüne gereken önem verilmemiş ve hizmetlerle ilgili birçok konu 1960’lı yıllardan sonra yoğun bir biçimde tartışmaya açılmıştır. Bilindiği gibi, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişme çok alanda olduğu gibi hizmetler sektöründe de önemli değişmelere yol açmıştır. Hızla gelişen bilgi ve iletişim teknolojileri hizmetlerin dış ticarete açılmasına neden olmuş ve böylece hizmetler ticareti yapılamayan ve verimliliği düşük mallar olmaktan çıkmıştır. Ulaşım maliyetini azaltan gelişmeler de ticareti yapılabilen mal ve hizmet sayısını çoğaltmıştır. Ticareti yapılabilen hizmet sayısı arttıkça dış ticaret teorilerinin uluslararası hizmet ticaretine uygulanabilirliği ve karşılaştırmalı üstünlük durumu teoride daha sık tartışılmaya başlanmıştır. Bu arada, dünyada yeni korumacılık akımını önleme girişimleri ticarete konu olan hizmet sayısını artırmıştır. 1995 yılında kurulan Dünya Ticaret Örgütü bünyesinde de hizmet ticaretinin serbestleştirilmesi çalışmaları hız kazanmıştır. Hizmet Ticareti Genel Anlaşması’nın amacı da uluslararası hizmet ticaretinin önündeki engellerin kaldırılarak serbestleştirilmesi olmaktadır. Hizmet kavramı, tanım sorunları, hizmetler sektörü, ticareti, serbestleştirilmesi ve ilgili diğer konular çalışmamızın birinci bölümünde ele alınmıştır. Çalışmamızın ikinci bölümünde internet, elektronik ticaret ve gelişimi ayrıntılarıyla incelenmiştir. Gerçekten, bu bölümde başta internetin tarihçesi, elektronik ticaretin tanımı, özellikleri ve araçları, kullanıcı sektörler üzerindeki etkileri ve elektronik para ile e-ticaret ve internet ilişkisi olmak üzere sayısal gelişimden e-ticarette yaşanan sorunlara dek internet ve e-ticaret geniş bir açıdan incelenmiştir. Çalışmamızın sonuncu bölümü olan üçüncü bölümde dünyada ve Türkiye’de internet, elektronik ticaret ve hizmet ticaretindeki sayısal gelişmeleri ele aldık. Ülkemizde hizmetler sektörü ekonomide katma değerin yüzde elliden fazlasını yaratmaktadır. Bu açıdan Türkiye’nin dünya hizmet ticareti içindeki yerini değerlendirmekte yarar vardır. Türkiye’nin yer aldığı orta gelir grubundaki gelişmekte olan ülkelerin hizmetler alanında varlık göstermesi ise, hizmet sektörlerinde sahip oldukları karşılaştırmalı üstünlük ve arz kapasitesine bağlı olduğu kadar hızla değişen bilgi ve iletişim teknolojilerini ne kadar izleyip uyguladıklarına da bağlıdır. Dolayısıyla çalışmamızda bu teknolojilerin durumu, bilişim sektörü, internet ve e-ticaretin ülkemizdeki seyri de yer almaktadır.

Konu Başlığı
Elektronik ticaret.
 
Electronic commerce.
 
Ticari teşebbüsler -- Bilgisayar ağları.
 
Business enterprises -- Computer networks.
 
İşletme -- Bilgi işlem.
 
Business -- Data processing.
 
Hizmet endüstrisi.
 
Service industries.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0003383382 MIZ 2009Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon