Girişimcilik : Temel kavramlar, girişimcilik türleri, girişimcilikte güncel konular
tarafından
 
Onay, Mehmet. yazar

Başlık
Girişimcilik : Temel kavramlar, girişimcilik türleri, girişimcilikte güncel konular

Yazar
Onay, Mehmet. yazar

ISBN
9786053239154

Yazar Ek Girişi
Onay, Mehmet. yazar

Fiziksel Tanımlama
467 sayfa ; 24 cm.

İçerik
1- Temel kavramlar 2- Girişimcilik türleri 3- Girişimcilikte güncel konular

Özet
Yoksulluk… İşsizlik… Açlık… Dengesiz gelir dağılımı… Dezavantajlı gruplar aleyhine fırsat eşitsizlikleri… Gelişmemiş ekonomiler… Gelişmemiş demokrasiler… Güçlenememiş toplumsal refah… Güçlenememiş sosyal barış… ve akla gelebilecek benzer bir çok sorun, neredeyse insanoğlunun var olduğu günden beri muzdarip olduğu sorunlar olarak karşımızdadır. İnsanlık tarihi boyunca uğraşıldığı halde bu sorunlar hemen her zaman ve her toplumda varlıklarını sürdürmüşlerdir. Ortaya çıkış nedenleri olarak, kaynakların adil dağılmıyor olması; kaynakların potansiyellerinin tamamından yararlanılamıyor olması; gücün dengesiz dağılımı, ekonomik sistemlerin zafiyetleri, siyasi sistemlerin zafiyetleri, yönetsel beceriksizlikler gibi onlarca sebep saymak mümkündür. Bunlara karşılık, ekonomi ve siyaset alanına ilişkin teoriler ve uygulamalar aracılığı ile çözüm önerileri de geliştirilmiştir. Sözü edilen sorunların giderilememiş olmaları, çözüm önerilerine eleştirilerin getirilmesine yol açabilir. Ancak, tam anlamıyla başarıya ulaşılamamış olmayı, çözüm önerilerinin başarısız oluşlarına bağlamak da hatalı olacaktır. Her çözüm önerisi, içerisinde geliştirildiği bağlamın, zamanın ve hedef aldığı sorunun belirleyeceği çerçevede, işin bir ucundan tutmayı mutlaka başarmıştır. İş’i, sosyal ucundan tutan ve çözüme bu yönde ilerlemeye çalışan çözüm önerileri arasında, güncelliğini ve cazibesini koruyan “sosyal girişimcilik” başarıya ilişkin önemli bir ümit kaynağıdır. Günümüz koşulları dikkate alındığında, “sosyal girişimcilik” ile önemli mesafelerin alındığı bilinmektedir. Ekonomi ve sosyoloji alanlarının bakış açılarıyla üretilmiş olan bilinen çözüm önerileriyle uzun vadeli ve kalıcı çözümlerin geliştirilememiş olması, sosyal girişimciliğin en öneli varlık sebeplerindendir. Söz konusu alanların teorilerinden etkilenen sosyal girişimcilik, güçlü bir tamamlayıcı olarak, sosyal sorunların çözümüne yönelik çabalara önemli ölçüde katma değer sağlayabilmektedir. Sosyal girişimcilik, sorundan etkilenen kesimleri, sorunla ilgili olarak bilinçlendirmeye, çözüm konusunda isteklendirmeye ve sorunla mücadele edebilme becerilerini kazandırmaya yönelik bir eylemdir. Bir başka ifadeyle, “balık tutmayı öğretmeye” yöneliktir. Sosyal girişimciliğin yukarıda değinilen önemine ve sosyal girişimcilikle ilgili çalışmaların gerekliliğine dayanarak kaleme alınan bu kısımda; sosyal girişimciliğe ilişkin teorik çerçeveyi, sosyal girişimciliğin faaliyet alanı izlemekte olup; sonrasında ise sosyal girişimciliğin etkileşimde olduğu bazı kavramlara ilişkin açıklamalar ve sosyal girişimcilik örnekleri yer almaktadır.

Konu Başlığı
Entrepreneurship.
 
Girişimcilik.

Yazar Ek Girişi
Ay, Ünal,
 
Çelik, Cemile,
 
Soysal, Abdullah,
 
Bedük, Aykut,
 
Kaygın, Erdoğan,
 
Demirel, Turan,
 
Kumkale, İlknur,
 
Özdemir, Yasemin,
 
Papatya, Gürcan,
 
Balaban, Özlem,
 
Çiftçi, Umut Sanem,
 
Zengin, Yunus,
 
Başaran, Reyhan,
 
Sağbaş, Murat
 
Mazgal, Sercan
 
Kesim, Şenay
 
Salik, Neşe


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0006815658.421 ONA 2017Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon