Girişimcilik ve küçük işletme yönetimi : (İş fikri üretme - KOSGEB iş planı - Girişimcilikte başarı faktörü)
tarafından
 
Küçük, Orhan.

Başlık
Girişimcilik ve küçük işletme yönetimi : (İş fikri üretme - KOSGEB iş planı - Girişimcilikte başarı faktörü)

Yazar
Küçük, Orhan.

ISBN
9789750244216

Yazar Ek Girişi
Küçük, Orhan.

Basım Bilgisi
Güncellenmiş 9. baskı.

Fiziksel Tanımlama
472 sayfa ; 20 cm.

Seri
Seçkin Yayıncılık İşletme & Finans ; no: 18.

Genel Not
İş Fikri Üretme ve İş Fikri Kaynakları - Girişimciliği Etkileyen ve Belirleyen Faktörler - İşletmelerin Kuruluş Süreci ve Amaçları - İşletmelerin Türleri, Sınıflandırılması ve Temel İşlevleri - Küçük İşletmelerin İşlevleri Yönetim, Üretim, Pazarlama ve Finans Planları - KOBİ'lerin Ortak Özellikleri, Güçlü ve Zayıf Yönleri - KOBİ'lerin Ekonomik ve Sosyal Sisteme Katkıları, - Küçük İşletmelere Destek Sağlayan Kuruluşlar - KOSGEB Destekleri ve KOSGEB İş Planı Hazırlama - Küçük İşletmelerin Sorunları ve Çözüm Yolları - AB Hibe Projeleri ve Proje Hazırlama Rehberi

İçerik
İçindekiler Önsöz 5 Giriş 19 Birinci Bölüm GİRİŞİMCİLİK KAVRAMI VE GELİŞİMİ A. İŞLETMECİLİK VE GİRİŞİMCİLİK 23 1. İşletme Kavramı 25 2. İşletmecilik Kavramı 27 3. Girişim, Girişimci ve Girişimcilik 28 4. Girişimcilik ile İlgili Diğer Kavramlar 33 5. Girişimciliğin Temel Fonksiyonları 36 B. GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞİMİ 38 1. Girişimciliğin Tarihsel Gelişimi 38 2. Türkiye'de Girişimcilik 38 3. Girişimciliğin Geleceği 43 İkinci Bölüm GİRİŞİMCİLİK TÜRLERİ VE GİRİŞİMCİLİĞİN TEMELLERİ A. GİRİŞİMCİLİK TÜRLERİ 49 1. Temel Girişimcilik Özellikleri 50 2. Girişimcilik Türleri 53 2.1. Fırsat Girişimciliği 53 2.2. Yenilikçi Girişimcilik 54 2.3. Takipçi Girişimcilik 55 3. Girişimcilik Tipolojisi 55 B. GİRİŞİMCİLİĞİN TEMELLERİ 56 1. Yeni İş Fikrinin Kaynakları 56 2. Yeni Fikir Üretme Yöntemleri 61 2.1. Beyin Fırtınası 61 2.2. İş Matrisi 61 2.3. Fikirler Haritası 62 2.4. Sorun Çözümü Yaklaşımı 63 2.5. İhtiyaç Analizi 63 3. Nasıl Girişimci Olunur? 64 3.1. Doğuştan Gelen Yetenek ve Donanımlar 65 3.2. Kazanılabilir Nitelikler 66 3.3. Girişimcilik Özelliklerinin Test Edilmesi 67 4. Girişimciliği Etkileyen ve Belirleyen Faktörler 72 5. Girişimciliğin Önemi 73 Üçüncü Bölüm GİRİŞİMİN (İŞLETME) AMAÇLARI VE BAŞARI FAKTÖRLERİ A. İŞLETMELERİN AMAÇLARI VE SORUMLULUKLARI 79 1. İşletmelerin Amaçları 79 1.1. Uzun Dönemde Kâr Elde Etme 80 1.2. Topluma Hizmet Sunma 81 1.3. Bağımsız Olma ve Prestij Sağlama 81 1.4. Ömrünü Sürekli Kılma 82 2. İşletmelerin Sorumlulukları 82 2.1. İşletmelerin Toplumsal Sorumlulukları 83 2.2. İşletmelerin Ekonomik Sorumlulukları 84 3. İşletme Kurma Nedenleri 84 B. GİRİŞİMCİLİKTE BAŞARI FAKTÖRLERİ 85 1. Uygun Bir İşin Olması 87 2. İşe Başlamak İçin Uygun Zamanın Seçilmesi 88 3. Yönetim Yeteneği ve Tecrübesi 89 4. Öz Sermaye ve Kredi Olanakları 89 5. Riske Karşı Güvence 90 C. GİRİŞİMCİLİKTE BAŞARISIZLIK NEDENLERİ 91 1. Kuruluş Yerinin İyi Seçilememiş Olması 93 2. Rekabet Faktörlerinin Dikkate Alınmaması 94 3. Sermaye Yetersizliği 95 4. Kişisel Unsurlar 96 4.1. Ticaret Bilgisinin Yetersizliği 96 4.2. Hazırlıklı Olmadan İşe Başlamak 97 5. Yetersiz Zaman 98 Dördüncü Bölüm İŞLETMELERİN KURULUŞ SÜRECİ VE İŞ PLANI HAZIRLANMASI A. KURULUŞ SÜRECİ VE FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI 101 1. Pazar Araştırması ve Talep Tahmini 101 2. Kuruluş Aşamaları 103 2.1. Proje Yatırım Düşüncesi 104 2.2. Fizibilite (Yapılabilirlik) Çalışmaları 107 2.3. Fizibilite Raporu 111 2.4. Yatırım Kararı ve Yatırım Projesi 112 2.5. Uygulama ve Denetim 113 2.6. Fizibilite Raporu Örneği 113 3. Kuruluş Dosyası Hazırlama 117 B. İŞ PLANI HAZIRLANMASI 119 Beşinci Bölüm KURULUŞ YERİ, KAPASİTE VE İŞLETME ÖLÇEĞİNİN BELİRLENMESİ A. KURULUŞ YERİ SEÇİMİ 127 1. Kuruluş Yeri Kavramı 128 2. Kuruluş Yeri Seçiminin Aşamaları 129 3. Kuruluş Yeri Faktörleri 130 4. En Uygun Kuruluş Yeri 134 5. Organize Sanayi Bölgesi (OSB) 135 6. Küçük Sanayi Sitesi (KSS) 136 7. Teknopark (Yeni Teknoloji Merkezi) 137 B. KAPASİTE KULLANIMI VE BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ 138 1. Kapasite Kavramı 138 2. Kapasite Türleri 139 2.1. Teorik (Maksimum) Kapasite 139 2.2. Normal (Pratik) Kapasite 140 2.3. Gerçek (Fiili) Kapasite 140 2.4. Atıl (Boş) Kapasite 141 2.5. Zorlanmış Kapasite 142 3. Kapasite Kullanımı ve Sorunları 142 4. Başabaş Noktası Analizi 144 C. İŞLETME ÖLÇEĞİNİN BELİRLENMESİ 145 1. Ölçek ve Ölçeğin Belirlenmesinde Kullanılan Ölçütler 146 1.1. Nicel Ölçütler 147 1.2. Nitel Ölçütler 147 2. Ölçek Büyüklüğüne Göre İşletmeler 148 2.1. Büyük İşletmeler 149 2.2. Orta Boy İşletmeler 150 2.3. Küçük İşletmeler 150 2.4. Mikro İşletmeler 152 3. Optimum Kapasit ve Uygun Kuruluş Ölçeğinin Seçimi 153 Altıncı Bölüm İŞLETME TÜRLERİ VE KOBİLER A. HUKUKİ YAPININ SEÇİMİ 163 1. Şahıs İşletmeleri ve Hukuksal Yapısı 163 2. Ortaklık 164 2.1. Adi Ortaklık 164 2.2. Ticaret Şirketi 165 2.2.1. Şahıs Şirketleri 165 2.2.2. Sermaye Şirketleri 167 B. BÜYÜKLÜK VE DİĞER ÖLÇÜTLERE GÖRE İŞLETMELER 169 1. Üretilen Mal ve Hizmet Türüne Göre İşletmeler 170 2. Mülkiyet Durumlarına Göre İşletmeler 171 3. Faaliyet Alanlarına Göre İşletmeler 172 4. Büyüklüklerine Göre İşletmeler 172 C. KOBİ'LER, KOBİ'LERİN TANIMI, ÖZELLİKLERİ VE FAALİYET ALANLARI 173 1. KOBİ'lerin Tanımı 174 2. Yasal Tanım 175 3. KOBİ'lerin Ortak Özellikleri 179 3.1. Bağımsız Olma 179 3.2. Girişim (Teşebbüs) Yeteneği 180 3.3. Kişisel İlişkiler 180 4. KOBİ'lerin Nitel ve Nicel Özellikleri 181 4.1. KOBİ'lerin Nitel Özellikleri 181 4.1.1. KOBİ Sahipliğine İlişkin Nitel Özellikler 182 4.1.2. KOBİ'lerin Örgütsel Yapısına İlişkin Nitel Özellikler 183 4.2. KOBİ'lerin Nicel Özellikleri 183 4.2.1. Personel Sayısı 183 4.2.2. Makine Sayısı 184 4.2.3. Üretim Kapasitesi 184 4.2.4. Sabit Varlıkların ve Makine Parkının Değeri 184 4.2.5. Satış Hasılatı (Mali Bilanço) ve Katma Değer 185 5. KOBİ'lerin Faaliyet Alanları 185 5.1. Üretim Sektörü 186 5.1.1. Rakip Sanayi 187 5.1.2. Yan Sanayi 187 5.2. Ticaret Sektörü 188 5.3. Hizmet Sektörü 188 Yedinci Bölüm KÜÇÜK İŞLETMELERDE YÖNETİM İŞLEVİ, YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI VE YÖNETİM PLANI A. KÜÇÜK İŞLETMELERDE YÖNETİM İŞLEVİ 193 1. Planlama İşlevi 195 2. Örgütleme İşlevi 197 3. Kadrolama İşlevi 198 4. Koordinasyon (Eşgüdümleme) İşlevi 199 5. Yöneltme İşlevi 200 6. Denetim İşlevi 202 B. YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI 203 1. Toplam Kalite Yönetimi 203 2. Değişim Mühendisliği (Reengineering) 209 3. Stratejik Kalite Planlaması 211 4. Örgütse Küçülme (Downsizing) 212 5. Personel Güçlendirme (Empowerment) 213 6. Dış Kaynak Kullanımı (Outsourcing) 213 7. Kıyaslama (Benchmarking) 214 8. Öğrenen Organizasyon 215 C. YÖNETİM PLANI 216 Sekizinci Bölüm KÜÇÜK İŞLETMELERDE ÜRETİM İŞLEVİ, YENİ ÜRETİM SİSTEMLERİ VE ÜRETİM PLANI A. KÜÇÜK İŞLETMELERDE ÜRETİM İŞLEVİ 221 1. Üretim İşlevi 221 2. Üretim Çeşitleri 223 3. Küçük işletmelerde Üretim Planlaması ve Stok Kontrolü 226 3.1. Gözle Kontrol ve Çift Kutu Yöntemi 228 3.2. Optimum Raf Yöntemi 230 3.3. ABC Yöntemi 231 3.4. Maksimum-Minimum Stok Kontrol Yöntemi 232 3.5. Bilgisayarlı Stok Kontrol Yöntemi 233 B. YENİ ÜRETİM SİSTEMLERİ 235 1. Tam Zamanında Üretim Sistemi (TZÜ) 235 2. Esnek Üretim Sistemi 236 3. Bilgisayar Destekli Tasarım 237 4. Bilgisayar Destekli Üretim 238 5. Bilgisayarla Tümleşik Üretim 239 6. Senkronize Üretim 240 7. Grup Teknolojisi (GT) 241 8. Geleceğin Fabrikası 242 C. ÜRETİM PLANI 243 Dokuzuncu Bölüm KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ, YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ VE PAZARLAMA PLANI A. KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ 247 1. Pazarlama Kavramı 247 2. Pazarlama Araştırması 248 3. Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarın Seçimi 250 4. Pazarlamanın Çevresi 252 5. Pazarlama Karması (Bileşenleri) 253 5.1. Ürün 254 5.2. Fiyat 257 5.3. Dağıtım 258 5.4. Tutundurma 260 5.4.1. Reklam 260 5.4.2. Halkla İlişkiler 262 5.4.3. Yüz yüze Satış 263 5.4.4. Satış Özendirme / Satış Teşviki (Promosyon) 264 B. YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ 265 1. Doğrudan Pazarlama 266 2. Elektronik Ticaret 267 2.1. İşletmeden İşletmeye İnternet Yoluyla Pazarlama (B2B) 268 2.2. İşletmeden Nihai Tüketiciye İnternet Yoluyla Pazarlama (B2C) 269 3. İlişki Pazarlaması 271 4. İçsel Pazarlama 272 5. Amaca Yönelik Pazarlama 272 6. Niş Pazarlama (Market Niches) 273 C. PAZARLAMA PLANI 274 Onuncu Bölüm KÜÇÜK İŞLETMELERDE FİNANSMAN İŞLEVİ, YENİ FİNANSMAN YÖNTEMLERİ VE FİNANS PLANI A. KÜÇÜK İŞLETMELERDE FİNANSMAN İŞLEVİ 283 1. Finansman Kavramı ve İşlevi 283 2. Finansal Göstergeler 286 3. Finansman Kaynakları 288 B. KÜÇÜK İŞLETMELERDE YENİ FİNANSMAN YÖNTEMLERİ 290 1. Leasing 290 2. Factoring 292 3. Forfaiting 295 4. Swap 297 5. Barter 299 6. Angel Finanslama 300 7. Risk Sermayesi 302 7.1.
 
Risk Sermayesi Finansmanında Risk Faktörleri 306 7.2. Risk Sermayesinin Özellikleri 307 7.3. Risk Sermayesinin KOBİ'lere Sağlayabileceği Katkılar 308 7.4. Risk Sermayesi ve Angel Finanslama 314 C. FİNANS PLANI 315 Onbirinci Bölüm KOBİ'LERİN EKONOMİK VE SOSYAL SİSTEME KATKILARI, GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLERİ A. KOBİ'LERİN EKONOMİK VE SOSYAL SİSTEME KATKILARI 321 1. KOBİ'lerin Türk Ekonomisindeki Yeri ve Önemi 323 2. KOBİ'lerin Ekonomik ve Sosyal Sisteme Katkıları 327 2.1. Rekabetin Korunması 329 2.2. Orta Sınıfın Korunması ve Denge Unsuru Olmaları 330 2.3. Sermaye Birikimine Katkıları 331 2.4. İstihdama Olumlu Katkıları 331 2.5. Yeni Fikir ve Buluşların Ortaya Çıkarılması 332 3. KOBİ'lerin Dünya Ekonomisindeki Yeri ve Önemi 333 4. KOBİ Göstergelerinin Ülkelerarası Karşılaştırılması 336 B.
 
KOBİ'LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLERİ 339 1. KOBİ'lerin Güçlü Yönleri 340 1.1. Küçük Sermaye ile Yatırım Yapabilme 340 1.2. Piyasa Şartlarına Uyum Sağlama Yetenekleri 341 1.3. İstihdam Yapısı ve Yönetim 341 1.4. Müşteri ve İşletme Personeliyle Yakın İlişki İçinde Olma 342 1.5. Üretim Biçimi 342 2. KOBİ'lerin Zayıf Yönleri 344 2.1. Tek Başına Olma ve Kalifiye Eleman Sağlayamama 344 2.2. Gerekli Sermaye (Fonları) Sağlayamama 345 2.3. Mevzuat ve Vergi Sistemi 346 2.4. Alıcı-Satıcı İlişkileri 347 2.5. Örgütlenme Yetersizliği 347 Onikinci Bölüm KÜÇÜK İŞLETMELERİN SORUNLARI VE ÇÖZÜM YOLLARI A. KÜÇÜK İŞLETMELERİN SORUNLARI 351 1. Finansman Sorunu 352 1.1. Öz kaynak Yetersizliği 352 1.2. Kredi Temininde Güçlükler 353 2. Tedarik ve Tamir-Bakım Konusundaki Sorunlar 355 3. Teknoloji Yetersizliği ve Rekabet Sorunu 357 4. Örgütlenme ve Yönetim Sorunu 359 5. İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler ile İlgili Sorunlar 360 6. Pazarlama ve İhracat ile İlgili Sorunlar 362 7. Diğer Sorunlar 364 7.1. Standardizasyon 364 7.2. Ar-Ge ve Bilgi Toplama 365 7.3. Mevzuat Sorunları 367 B. KÜÇÜK İŞLETME SORUNLARININ ÇÖZÜM YOLLARI 369 1. Finansal Çözüm Yolları 371 2. Tedarik ve Pazarlamaya İlişkin Çözüm Yolları 374 3. İhracata İlişkin Çözüm Yolları 376 3.1. Sektörel Dış Ticaret Şirketleri 379 3.2. Dış Ticaret Sermaye Şirketleri 383 4. Küçük İşletmelerde Verimliliğin Artırılması 386 5. Nitelikli İşgücü İstihdamı 389 Onüçüncü Bölüm KÜÇÜK İŞLETMELERE DESTEK SAĞLAYAN KURULUŞLAR A. FİNANSMAN KOLAYLIĞI S

Özet
Bu kitap, girişimcilik ve küçük işletmeler konusunu ilgilenenlere kavratabilme amacıyla, iş fikri, girişimcilikte başarı ve başarısızlık faktörleri, küçük işletmelerin kuruluşu, küçük işletmelerde yöne-tim, üretim, pazarlama ve finansman planları ve yeni uygulamaları kapsayacak şekilde hazırlanmıştır. Eserde ayrıca başta KOSGEB destekleri olmak üzere küçük işletmelere destek sağlayan kuruluşlar, küçük işletmelerin sorunları ve çözüm yolları ile güçlü ve zayıf yönleri paylaşılmıştır. YÖK'ün KOSGEB ile işbirliği çalışmasını dikkate alarak, kitap on dört bölüm olarak düzenlenmiştir. Bu doğrultuda KOSGEB Girişimcilik eğitim modüllerindeki bilgilerin tamamını içerecek şekilde yeniden düzenlenmiş olan bu eserin müfredatı takip edilebilirse, KOSGEB ile anlaşmak kaydıyla, eğitim alan öğrencilerin sertifika almaları ve bunun sonucunda "KOSGEB Girişimcilik Desteği"nden yararlanmaları mümkün olabilecektir.

Tüzel Kişi Konu Girişi
KOSGEB (Organization).
 
KOSGEB (Örgüt).

Konu Başlığı
Entrepreneurship.
 
Girişimcilik.
 
Business management.
 
İşletme yönetimi.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0010767338.04 KÜÇ 2017Eskişehir Yolu Yerleşkesi Genel Koleksiyon