Onuncu kalkınma planı 2014-2018 : madencilik politikaları özel ihtisas komisyonu raporu
tarafından
 
Türkiye Cumhuriyeti. Kalkınma Bakanlığı.

Başlık
Onuncu kalkınma planı 2014-2018 : madencilik politikaları özel ihtisas komisyonu raporu

Yazar
Türkiye Cumhuriyeti. Kalkınma Bakanlığı.

ISBN
9786059041270

Tüzel Kişi Adı Girişi
Türkiye Cumhuriyeti. Kalkınma Bakanlığı.

Fiziksel Tanımlama
199 sayfa : tablo, şekil ; 28 cm.

Seri
Kalkınma Bakanlığı ; yayın no. 2926.

İçerik
İÇİNDEKİLER Sayfa No -- ÖNSÖZ iü -- İÇ İNDEKİLER v -- I BLOLAR ix -- KOMİSYON ÜYELERİ xiii -- I < )NETİCİ ÖZETİ xv -- GİRİŞ 1 -- L DOKUZUNCU PLAN DÖNEMİNDE SEKTÖRDE GELİŞMELER 13 -- 1.1. Dokuzuncu Kalkınma Planı Döneminde Dünya Madenciliğinde Gelişme ve -- Eğilimler. 13 -- 1.1.1. Sektörde Fiyatların Gelişimi 13 -- 1.1.2. Madencilik sektöründe karlılık ve yatırım iklimi 14 -- 1.1.3.2008 Ekonomik krizi ve madencilik 15 -- 1.1.4. Dünya maden ticareti 16 -- 1.1.5. Yeni dönemde yapısal durum 19 -- 1.2. Dokuzuncu Plan Döneminde Türk Madenciliğinde Gelişmeler ve Eğilimler. 21 -- 1.2.1. Türk madencilik sektöründe makro gelişmeler. 22 -- 1.2.2. Madencilik sektörü ve yatırımlar 24 -- 1.2.3. Türkiye'nin maden dış ticareti 26 -- 1.2.4. Yeni yasal düzenlemeler. 30 -- 2. ÜRÜN/ ÜRÜN GRUPLARI İTİBARİYLE SEKTÖREL DURUM 33 -- 2.1. Enerji Hammaddeleri 33 -- 2.1.1. Ham Petrol ve Doğal Gaz 34 -- 2.1.1.1. Tanım ve Kapsam 34 -- 2.1.1.2. Dünyada ham petrol ve doğal gaz sektörünün görünümü 34 -- 2.1.1.3. Türkiye'de ham petrol ve doğal gaz sektörünün görünümü 36 -- 2.1.1.4. Doğal Gaz ve Petrol Alt Sektöründe Başlıca Sorunlar ve Beklentiler. 37 -- 2.1.2. Linyit ve Taşkömürü 41 -- 2.1.2.1. Tanım ve Kapsam 41 -- 2.1.2.2. Dünyada kömür sektörünün görünümü 42 -- 2.1.2.3. Türkiye'de kömür sektörünün görünümü 47 -- 2.1.2.4. Linyit ve Taşkömürü Alt Sektöründe Başlıca Sorunlar ve Beklentiler 53 -- 2.1.3. Jeotermal Enerji 57 -- 2.1.3.1. Tanım ve Kapsam 57 -- 2.1.3.2. Jeotermal Kaynaklar ve Ekonomik Önemi 58 -- 2.1.3.3. Dünyada jeotermal enerji sektörünün durumu 62 -- 2.1.3.4. Türkiye'de jeotermal enerji alt sektöründe durum 63 -- 2.1.3.5. Jeotermal Enerji Alt Sektöründe Başlıca Sorunlar ve Beklentiler. 69 -- 2.2. Metal Madenler. 72 -- 2.2.1. Tanım ve Kapsam 72 -- 2.2.2. Dünyada metal madenciliğinin durumu 73 -- 2.2.3. Türkiye' de metal madenciliğinin durumu 82 -- 2.2.4. Metal Madenler Alt Sektöründe Başlıca Sorunlar ve Beklentiler 91 -- 2.3. Türkiye'de Kıymetli Metal Madenciliği 97 -- 2.3.1. Tanım ve Kapsam 97 -- 2.3.2. Türkiye'nin Kıymetli Metal Maden Potansiyeli 98 -- 2.3.3. Dünya Altın Madenciliği ve Altın Piyasasında Gelişmeler 99 -- 2.3.4. Türkiye'de Kıymetli Metal Madenciliğinin Durumu 100 -- 2.3.5. Kıymetli Metal Madenciliğinin Türkiye Ekonomisindeki Yeri 101 -- 2.3.6. Türkiye Kıymetli Metal Madenciliğinde Sorunlar ve Beklentiler. 102 -- 2.4. Türkiye'de Endüstriyel Hammaddeler Madenciliği 108 -- 2.4.1. Tanım ve kapsam 108 -- 2.4.2. Türkiye'de endüstriyel hammadde madenciliğinin durumu 109 -- 2.4.3. Türkiye Endüstriyel Hammaddeler Madenciliğinde Sorunlar ve Beklentiler... 120 -- 2.5. Türkiye'de Doğal Taş Madenciliği 122 -- 2.5.1. Tanım ve Kapsam 122 -- 2.5.2. Türkiye' nin Doğal Taş Potansiyeli 124 -- 2.5.3. Dünya Doğal Taş Pazarları ve Türkiye Doğal Taş İhracatı 125 -- 1 5.4. Türkiye Doğal Taş İthalatı 128 -- ! 5.5. Doğal Taş Madenciliğinin Ülke Ekonomisi Açısından Önemi 128 -- 2.5.6. Doğal Taş Alt Sektöründe Başlıca Sorunlar ve Beklentiler. 129 -- I. I ÜRK MADENCİLİĞİNE İLİŞKİN GENEL KONULAR 135 -- 3.1. Türk Madenciliğinin Yasal ve Kurumsal Yapısı 135 -- 3.1.1. Madencilikte Yasal Durum 135 -- 3.1.1.1. Anayasa 136 -- 3.1.1.2. 3213 Sayılı Maden Kanunu ve Uygulama Yönetmeliği 136 -- 3.1.1.3. Jeotermal Kaynaklar Kanunu 138 -- 3.1.1.4. Madencilikle ilgili diğer mevzuat 133 -- 3.1.1.4.1. 2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu 139 -- 3.1.1.4.2. 6831 sayılı Orman Kanunu 140 -- 3.1.1.4.3.4342 sayılı Mera Kanunu 141 -- 3.1.1.4.4. 4086 sayılı Kanun 141 -- 3.1.1.4.5. Milli Emlak Genel Müdürlüğü Mevzuatı 142 -- 3.1.1.4.6. 2012/15 Sayılı Başbakanlık Genelgesi 142 -- 3.1.1.4.7. Toprak İle İlgili Mevzuat 143 -- 3.1.1.4.8. Diğer Mevzuat 143 -- 3.1.2. Madencilikte Kurumsal Yapı 144 -- 3.1.2.1. Düzenleyici Kurumlar. 145 -- 3.1.2.1.1. Maden İşleri Genel Müdürlüğü (MİGEM) 145 -- 3.1.2.1.2. Petrol İşleri Genel Müdürlüğü (PİGM) 146 -- 3.1.2.1.3. İl özel İdareleri 146 -- 3A.2.2. Madencilik Sektöründe Bilimsel ve Teknik Araştırma Kuruluşları 146 -- 3.1.2.2.1. Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü (MTA) 147 -- 3.1.2.2.2. Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü (BOREN) 148 -- 3.1.2.2.3.TÜBİTAK ve Üniversiteler. 148 -- 3.1.2.3. Finansmana İlişkin Kurumsal Yapı 148 -- 3.1.2.4. Üretime İlişkin Kurumsal Yapı 149 -- 3.1.2.4.1. Türkiye Petrolleri A.O. (TPAO) 149 -- 3.1.2.4.2. Türkiye Taşkömürü Kurumu (TTK) 150 -- 3.1.2.4.3. Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumu (TKİ) 151 -- 3.1.2.4.4. Elektrik Üretim A.Ş. (EÜAŞ) 151 -- 3.1.2.4.5. Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü 151 -- 3.1.3. Yasal ve Kurumsal Yapıya İlişkin Başlıca Sorunlar ve Beklentiler. 152 -- 3.2. Madencilik ve Arama 156 -- 3.2.1. Türkiye'de Maden Aramacılığının Yasal ve Kurumsal Yapısı 156 -- 3.2.2. Maden Arama Çalışmalarında Önceliklerin Belirlenmesi 158 -- 3.2.3. Arama Aşamaları 159 -- 3.2.4. Maden Arama Konusunda Türkiye'nin Öncelikleri 162 -- 3.2.5. Maden Aramacılığında Başlıca Sorunlar ve Beklentiler. 165 -- 3.3. Dış Ticaret, Lojistik, Vergi ve Teşvik 162 -- 3.3.1. Dış Ticaret 169 -- 3.3.2. Lojistik ve Altyapı 171 -- 3.3.2.1. Karayolu Taşımacılığı 172 -- 3.3.2.2. Demiryolu Taşımacılığı 172 -- 3.3.2.3. Denizyolu Taşımacılığı ve Limanlarımız 172 -- 3.3.3. Vergi ve Teşvik 175 -- 3.3.3.1. Yatırım Teşvikleri 175 -- 3.3.3.2. Genel Teşvik Uygulamaları 180 -- 1.3.3.2.1. Bölgesel Teşvik Uygulamaları 180 -- .3.3.2.2. Büyük Ölçekli Yatırımlara Yönelik Teşvikler 181 -- 3.3.3.2.3. StratejikYatırımlarınTeşviki 183 -- I J.3.2.4. Madencilik Yatırımlarına Yönelik Teşvikler. 184 -- I J.3.3. Dış ticaret, Lojistik, Vergi ve Teşvik ile İlgili Başlıca Sorunlar ve Beklentiler -- 186 -- SONUÇLAR VE ÖNERİLER 189

Özet
Onuncu Kalkınma Planı (2014-2018), Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından 2 Temmuz 2013 tarihinde kabul edilmiştir. Plan, küresel düzeyde geleceğe dönük risklerin ve belirsizliklerin sürdüğü, değişim ve dönüşümlerin yaşandığı, yeni dengelerin oluştuğu bir ortamda Türkiye’nin kalkınma çabalarını bütüncül bir çerçevede ele alan temel bir strateji dokümanıdır. Ülkemizde kalkınma planlarının hazırlık aşamasında yürütülen Özel İhtisas Komisyonları çalışmaları çerçevesinde 50 yılı aşkın katılımcı ve demokratik bir planlama deneyimi bulunmaktadır. Kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kesimi temsilcileri ile akademik çevrelerin bir araya geldiği özel ihtisas komisyonu çalışmaları, 2014-2018 dönemini kapsayan Onuncu Kalkınma Planı hazırlıklarında da çok önemli bir işlevi ifa etmiştir. 5 Haziran 2012 tarihinde 2012/14 sayılı Başbakanlık Genelgesiyle başlatılan çalışmalar çerçevesinde makroekonomik, sektörel, bölgesel ve tematik konularda 20’si çalışma grubu olmak üzere toplam 66 adet Özel İhtisas Komisyonu oluşturulmuştur. Ülkemizin kalkınma gündemini ilgilendiren temel konularda oluşturulan Komisyonlarda toplam 3.038 katılımcı görev yapmıştır. Bakanlığımızın resmi görüşünü yansıtmamakla birlikte; Özel İhtisas Komisyonları ve Çalışma Gruplarında farklı bakış açıları ile yapılan tartışmalar ve üretilen fikirler, Onuncu Kalkınma Planının hazırlanmasına perspektif sunmuş ve plan metnine girdi sağlamıştır. Komisyon çalışmaları sonucunda kamuoyuna arz edilen raporlar kurumsal, sektörel ve bölgesel planlar ile çeşitli alt ölçekli planlar, politikalar, akademik çalışmalar ve araştırmalar için kaynak dokümanlar olma niteliğini haizdir.

Tüzel Kişi Konu Girişi
Türkiye Cumhuriyeti. Kalkınma Bakanlığı. -- Raporlar

Konu Başlığı
Madencilik -- Türkiye.
 
Mining -- Turkey.


LibraryMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu / Lokasyon / İade Tarihi
Ekonomi KütüphanesiKitapEKOBKN0006664338.9561 TUR 2015 NO.753Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon